Interaktivní test z elektrotechniky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM NAPĚTÍ A ODPOR.
Advertisements

Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM REZISTORY VEDLE SEBE PARALELNĚ.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_20 Jednoduchý elektrický obvod Šablona číslo: VIII. Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:20. Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní.
Potenciál, napětí, náboj, proud Základy elektrotechniky 1 Potenciál, napětí, náboj, proud Ing. Jaroslav Bernkopf.
ELEKTROTECHNIKA Strojírenství – 2. ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M Stykače.
AZ-kvíz − Jednotky. Náhradní otázky Správná odpověď Pyramida Vypočítej 564:1000.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
Práce a výkon Základy elektrotechniky 1 Práce a výkon Ing. Jaroslav Bernkopf.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ohmův zákon Obor:Elektrikář Ročník:3.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Další součástky s jedním přechodem PN Autor: Lukáš Polák.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
ELEKTROTECHNIKA Strojírenství – 2. ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M-2-012
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Elektrický výkon Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Jednoduchý elektrický obvod je tvořen čtyřmi hlavními prvky:
Jak zveřejnit článek přes Webpublisher ?
Odporové síly SPUSTIT TEST. Odporové síly SPUSTIT TEST.
Nerozvětvený a rozvětvený elektrický obvod
Elektřina VY_32_INOVACE_05-25 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_11 Elektrická práce Šablona číslo: IX
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_36_ Reostat Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Elektrické obvody.
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
Další součástky s jedním přechodem PN
OHMŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_07_32.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Spojování rezistorů.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrický proud
Paralelní a sériový obvod
Elektrické měřící přístroje
VY_32_INOVACE_
Interaktivní příklad na dělení napětí a proudu v elektrickém obvodu
Měření elektrického proudu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
všechny animace a obrázky - archiv autora
– Vložení WordArtu a klipartu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Měření výkonu elektrického proudu
ELEKTRICKÁ MĚŘENÍ MĚŘENÍ PROUDU Ing. Petr Hanáček.
Strojírenství – 2 ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M Spínače
Napětí a proud v obvodech
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
TIBETSKÝ TEST OSOBNOSTI
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Interaktivní příklad na dělení proudu v elektrickém obvodu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
Matematika s tajenkou a hádankou
VY_32_INOVACE_ČJPS20660BED-řešení
Měření elektrického proudu a napětí
TIBETSKÝ TEST OSOBNOSTI
Zapojování rezistorů SÉRIOVÉ PARALELNÍ ELEKTRICKÝ PROUD STEJNÝ
Transkript prezentace:

Interaktivní test z elektrotechniky

Ze čtyř variant odpovědí na otázku zvol tu správnou. Tlačítko správné odpovědi se zabarví zelenou barvu.

Jak se změní výchylka ručky ampérmetru, jestliže budeme zvětšovat odpor reostatu? + _ A A - výchylka se zvětší B - výchylka se zvětší nebo zmenší podle toho, jaký odpor má žárovka C - výchylka se zmenší D - výchylka se nezmění A B C D

Jakou hodnotu napětí ukáže voltmetr V ? 2 4 Ω U = 12 V 1 6 Ω V 2 + _ A - 18 V B - 12 V C - 5 V D - 2 V A B C D

Jakou hodnotu napětí má zdroj? 2 Ω U = 10 V 1 3 Ω V 2 + _ A - 20 V B - 25 V C - 15 V D - 10 V ? A B C D

Jakou hodnotu bude ukazovat ampérmetr? A - 1,2 A B - 0,84 A C - 0,75 A D - 0,5 A 20 Ω A - + 24 V A B C D

V zapojení podle schématu se žárovka 1 přepálí. Které žárovky budou dále svítit? _ + A - Ž 2 + Ž 4 B - Ž 2 + Ž 3 + Ž4 C - nebude svítit žádná D - Ž 3 + Ž 4 Ž 1 Ž 4 Ž 2 Ž 3 A B C D

Jaké hodnoty proudu naměří ampérmetry A a A ? 1 2 _ A - A = 4 A , A = 2 A B - + 1 2 120 V A 1 2 = 2 A , = 4 A A 6 A 1 C - = 1 A A 1 A 2 = 5 A 30Ω A A 1 2 D - = 5 A = 1 A A 2 60 Ω A B C D

Urči výsledný odpor žárovek zapojených podle schématu: Ω A - 25 B - 5 C - 20 D - 4 Ω 5 Ω 20 A B C D

Žáci měli měřit proud a napětí v elektrickém obvodu. Sestavili čtyři obvody. Který obvod zapojili správně? A ) B ) V A V A C ) D ) V A V A A B C D

V obvodu jsou zapojeny tři stejné žárovky. Žárovka (2) se přepálí. Dále bude svítit: A - žádná žárovka B - žárovka (1) a (2 ) C - žárovka (1) D - žárovka (2) (1) (2) (3) A B C D