Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obecně prospěšná společnost pro Český ráj působí v Českém ráji od roku 2003, a to na území zahrnující centrální část Českého ráje a od roku 2006 působí.
Advertisements

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
1 Změny financování regionálního školství Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
Nabízíme všem účastníkům projektu Posílení oborové zaměstnanosti absolventů Vytvoření poradenského servisu a aktivit pro stávající studenty, zájemce o.
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
Dětské umění překonává hranice. Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně)
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
NSK A SEKTOROVÉ DOHODY JAKO NÁSTROJE PRO PROVÁZÁNÍ POTŘEB ZAMĚSTNAVATELŮ A VZDĚLAVATELŮ Ilona Šimarová, Svaz průmyslu.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
VZNIK PRACOVNÍHO POM Ě RU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_08_VZNIK PRACOVNÍHO.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Porada ředitelů SŠ Čerpání finančních prostředků ve školství z OP na období srpna 2015.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Informace o uplatnění absolventů a světě práce
Čas, kdy si musím vybrat, co dál…
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Výzva OP VVV 02_16_034 Implementace krajských akčních plánů I.
Ing. Kateřina Lichtenberková
Worklife Balance ve společnosti HEINEKEN Česká republika
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Platformy projektu KAP LK
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
SEMINÁŘ AKTIVNĚ S BESIPEM
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Proč je důležité podpořit rozvoj KP ve škole
Náměty pro činnost Národního fóra
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Klíčová témata projektu
UK01-KA
RC Heřmánek, průvodce na cestě rodičovstvím
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
Úvod do regionu Ing. Vlastimil Veselý.
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Centralizované rozvojové projekty 2017
Krajský metodický kabinet STROJÍRENSTVÍ
Komora sociálních podniků
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Krajský metodický kabinet MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI
Analýza potřeb v území Ing. Martin Kolář
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Zkušenosti Gymnázia, Praha 5, Na Zatlance 11
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Hroznatova akademie 11. října 2018
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Úvodní přednáška pro 1. ročník
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Profesionalizace sociální práce v ČR
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová

Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová

Statutární město Liberec jako zřizovatel mateřských a základních škol má ve svých cílech: zajištění kvalitní infrastruktury pro vzdělávání spolupráci klíčových aktérů v systému vzdělávání a to včetně přeshraniční spolupráce podporu účasti škol v kvalitních programech, projektech a sítích vytvářet podmínky pro celoživotního vzdělávání propojování školy a regionálních zaměstnavatelů učit v souladu s požadavky trhu práce inkluzi vnímat jako společné vzdělávání úzkou spolupráci s Technickou univerzitou Liberec Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová

Dle světového ekonomického fóra se odhaduje, že 65% dětí vstupujících na základní školu, bude pracovat v zaměstnání, která ještě neexistují. Do roku 2020 se změní 35% dovedností a schopností, které jsou pro určitá povolání potřeba Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová

K ČEMU JE ŠKOLA DOBRÁ? Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová

Spoluvytváříme podmínky pro Společnost 4.0 Jak to vidíme a co můžeme udělat: nové způsoby metod již od MŠ interdisplinární přístup – předmětové prolínání, zasíťování témat, pedagog víc mentorem (průvodcem) inovace předmětových didaktik kariérové poradenství do škol podnikavost do škol inkluzi vnímáme jako společné vzdělávání, tedy i práci s nadanými žáky podpora celoživotního vzdělávání formou krátkých studijních programů na základě monitoringu potřeb zaměstnavatelů Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová

JAK NA TO Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová

Co děláme, co podporujeme, o co se snažíme aneb příklady dobré praxe modernizace škol robotika ve školách podpora přírodovědných a technických vzdělávacích programů ve spolupráci s IQlandií – školy dostávají finance na několik vzdělávacích programů memorandum na podporu přírodovědných a technických oborů kroužek nadaných žáků ve spolupráci s Mensou pilotní projekt KaPo do ZŠ ve spolupráci s firmami (didaktické exkurze napříč obory) projekt Férové školy – nebojíme se inkluze podnikavost do škol nastavení spolupráce s Technickou univerzitou a odbornými SŠ (dětská univerzita a nově budovaná centra odborného vzdělávání) připravený projekt Dílenské akademie jako součásti Technoparku Liberec Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová

OBCE ŠKOLY KP ZAMĚSTNAVATELÉ Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová

Kariérové poradenství musí být celoživotní „Nastavení dnešních dětí je digitální, protože je digitální společnost, do které se narodily. S tím se musíme naučit pracovat.“ Kariérové poradenství musí být celoživotní Jak se připravit na nepřipravitelné a co s tím můžeme dělat? Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová

NOVÉ FORMY PRÁCE KOLEM NÁS Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová

Podpořit žáky a studenty ve zvládání změn Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová

Rozvíjet jejich kreativitu Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová

Pomáhat jim zorientovat se, umět si vybrat a chápat realitu světa práce Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová

Učit je přebírat zodpovědnost za svůj život Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová

Pomoci jim znát sám sebe a své silné stránky a jedinečnosti Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová

Překážky na naší cestě kariérové poradenství nemá systémovou podporu podnikavost je v začátcích neumíme ovlivnit přípravu pedagogů na pedagogických fakultách inkluze není prosazována jako společné vzdělávání navázání aktivní spolupráce se zaměstnavateli otevřenost škol jako nositelů vzdělanosti ve městě nezájem o technické a přírodovědné obory Na všechno nestačíme , proto jezdíme a ptáme se, jak dál…………. Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová

Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová

DĚKUJI ZA POZORNOST Mgr. Šárka Prachařová Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová