Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová
Statutární město Liberec jako zřizovatel mateřských a základních škol má ve svých cílech: zajištění kvalitní infrastruktury pro vzdělávání spolupráci klíčových aktérů v systému vzdělávání a to včetně přeshraniční spolupráce podporu účasti škol v kvalitních programech, projektech a sítích vytvářet podmínky pro celoživotního vzdělávání propojování školy a regionálních zaměstnavatelů učit v souladu s požadavky trhu práce inkluzi vnímat jako společné vzdělávání úzkou spolupráci s Technickou univerzitou Liberec Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová
Dle světového ekonomického fóra se odhaduje, že 65% dětí vstupujících na základní školu, bude pracovat v zaměstnání, která ještě neexistují. Do roku 2020 se změní 35% dovedností a schopností, které jsou pro určitá povolání potřeba Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová
K ČEMU JE ŠKOLA DOBRÁ? Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová
Spoluvytváříme podmínky pro Společnost 4.0 Jak to vidíme a co můžeme udělat: nové způsoby metod již od MŠ interdisplinární přístup – předmětové prolínání, zasíťování témat, pedagog víc mentorem (průvodcem) inovace předmětových didaktik kariérové poradenství do škol podnikavost do škol inkluzi vnímáme jako společné vzdělávání, tedy i práci s nadanými žáky podpora celoživotního vzdělávání formou krátkých studijních programů na základě monitoringu potřeb zaměstnavatelů Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová
JAK NA TO Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová
Co děláme, co podporujeme, o co se snažíme aneb příklady dobré praxe modernizace škol robotika ve školách podpora přírodovědných a technických vzdělávacích programů ve spolupráci s IQlandií – školy dostávají finance na několik vzdělávacích programů memorandum na podporu přírodovědných a technických oborů kroužek nadaných žáků ve spolupráci s Mensou pilotní projekt KaPo do ZŠ ve spolupráci s firmami (didaktické exkurze napříč obory) projekt Férové školy – nebojíme se inkluze podnikavost do škol nastavení spolupráce s Technickou univerzitou a odbornými SŠ (dětská univerzita a nově budovaná centra odborného vzdělávání) připravený projekt Dílenské akademie jako součásti Technoparku Liberec Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová
OBCE ŠKOLY KP ZAMĚSTNAVATELÉ Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová
Kariérové poradenství musí být celoživotní „Nastavení dnešních dětí je digitální, protože je digitální společnost, do které se narodily. S tím se musíme naučit pracovat.“ Kariérové poradenství musí být celoživotní Jak se připravit na nepřipravitelné a co s tím můžeme dělat? Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová
NOVÉ FORMY PRÁCE KOLEM NÁS Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová
Podpořit žáky a studenty ve zvládání změn Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová
Rozvíjet jejich kreativitu Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová
Pomáhat jim zorientovat se, umět si vybrat a chápat realitu světa práce Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová
Učit je přebírat zodpovědnost za svůj život Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová
Pomoci jim znát sám sebe a své silné stránky a jedinečnosti Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová
Překážky na naší cestě kariérové poradenství nemá systémovou podporu podnikavost je v začátcích neumíme ovlivnit přípravu pedagogů na pedagogických fakultách inkluze není prosazována jako společné vzdělávání navázání aktivní spolupráce se zaměstnavateli otevřenost škol jako nositelů vzdělanosti ve městě nezájem o technické a přírodovědné obory Na všechno nestačíme , proto jezdíme a ptáme se, jak dál…………. Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová
DĚKUJI ZA POZORNOST Mgr. Šárka Prachařová Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec/ Mgr. Šárka Prachařová