Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní sektorové strategie, 2. fáze
Advertisements

Ústí nad Labem Dosažení potřebné kapacity justičních institucí
1 Financování dopravní infrastruktury Tisková konference, 28. května 2007.
Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis,
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Českomoravská záruční a rozvojová banka a evropské peníze.
Změny v podpoře pro období Ing. Marian Piecha, Ph.D., LLM | generální ředitel Brno, 8. října 2013.
NedRailways Nabídková řízení ve veřejné dopravě České republiky Pohled zahraničního uchazeče.
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
PŘETRVÁVÁ KRIZE VE STAVEBNICTVÍ? 1 Přetrvává krize ve stavebnictví? Praha, Žofín, 7. října 2014 Ing. Jiří Koliba náměstek ministra pro stavebnictví.
PPP – aktuální vývoj v ČR 28. září 2005 Julie Leitgebová, PPP Centrum.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
„Úvodních 100 dní“ Tisková konference 10. května 2007 Ministerstvo dopravy České republiky.
Konference Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Silnice nebo železnice
Informace o plánování sítě sociálních služeb v Jihočeském kraji.
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Dodavatelsko- odběratelské vztahy při realizaci stavby
Praha 8. září 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA Žofínské fórum.
Stav realizace a přípravy dálnice D11 na území České republiky Ing. Jan Kroupa Generální ředitel ŘSD ČR.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Financování dopravní infrastruktury 2015 – 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Asociace dodavatelů montovaných domů Dokument národní kvality pro dřevostavby Zasedání odborné sekce Rady kvality ČR "Kvalita v průmyslu a stavebnictví",
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Dopravní konference Pardubice Ing. Martin Kolovratník 1)Aktuální novely dopravních zákonů 2)Vznik „Spolku pro výstavbu.
REKONSTRUKCE A VÝSTAVBA SILNIC V PARDUBICKÉM KRAJI Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR PREZENTACE ŘSD.
Kvalitní dopravní infrastruktura Ing. Dan Ťok
Katedra elektrotechniky
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Informace o stavu přípravy trasy metra I.D
Diskusní příspěvek k tématu Kdo zastaví propad českého stavebnictví?
Strategické úkoly MD Pardubice
Ing. Pavel Ševčík, Ph.D. technický ředitel
Financování dopravní infrastruktury
Komise pro investice, územní plánování a životní prostředí
Management projektu Fakulta sportovních studií MU Brno 2013 Ing
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Koncepce rozvoje sítě a finanční výhledy
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
PROGRAM WORKSHOPU Úvodní slovo: Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. – MD ČR (odbor fondů EU) Prof. Ing. Petr Moos, CSc. – ČVUT (Fakulta dopravní) 1. MD ČR – připravované.
PŘÍPRAVa A REALIZACE projektů IROP
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Program Prevence před povodněmi I. až IV. etapa
Metodika pro správu změn díla (variací) u stavebních zakázek
Financování dopravní infrastruktury v ČR
Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb
Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
Financování silnic II. a III. třídy
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Legislativní iniciativa a strategie MD k zefektivnění přípravy a realizace infrastrukturních projektů Konference Moravské dopravní fórum, Ing.
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019 Ing. Tomáš Čoček, Ph.D Ministerstvo dopravy

Základní předpoklady pro výstavbu dopravní infrastruktury. Základní cíl Urychlení přípravy a výstavby klíčové dopravní infrastruktury. ↆ Úprava legislativy - dokončení novely zákona 416/2009 Sb. - spolupráce na tvorbě stavebního zákona Posilování kvality soutěžního a smluvního prostředí Zajištění finančních prostředků – Státní prostředky, EU dotace, soukromý sektor (především s výhledem do budoucna). Základní předpoklady pro výstavbu dopravní infrastruktury.

Legislativa Náběh 416/2009 – I.. Fáze změna příslušnosti úřadů II. FÁZE: Vládní novela 416/2009– rozpracování složitějších témat. Předložen návrh zákona – hlavní předkladatel MD, spolupředkladatelé MPO a MMR. Rekodifikace stavebního práva a Streamlining TEN-T

Vládní novela zák. 416/2009 Sb. tzv. „Liniový zákon“ Materiál předložen do MPŘ 31.10.2018. Vypořádání připomínek proběhlo 2018/2019. Základní oblasti za MD: Idea jednoho veřejnoprávního povolení pro liniové dopravní stavby v režimu zjednodušené dokumentace ke společnému povolení (obsah dokumentace bude upraven samostatnou vyhláškou). Proces EIA jako jediný a úplný proces z hlediska vyhodnocení vlivu na životní prostředí. Zpoplatnění podání (tzv. kauce) – MPŘ – snížení výše kauce. Zjednodušení výkupů pozemků (1 znalecký posudek s delší dobou platnosti), řešení železničních přejezdů. Snaha o rychlého dokončení této novely.

Posilování kvality soutěžního a smluvního prostředí FIDIC RB - průběžná novela (zavedení valorizací), další novela – léto 201 WB – probíhají jednání s odbornou veřejností Metodické prostředí (SFDI – web) Zadávací dokumentace – lepší kontrola kvalifikace – jednánín Vícekriteriální soutěže Transformace v sektoru – zajištění dlouhodobé stability

Národní investiční plán Ambice na co nejrychlejší dokončení základní sítě pozemních komunikací a železnic + zahájení realizace Programu Rychlých železničních spojení, dokončení dálniční sítě do roku 2030. ↓ Problém personální kapacity u všech složek: Investorů (ŘSD, SŽDC, ŘVC) Externích společností zajišťujících projektování Externích společností zajišťujících inženýring Zhotovitelských stavebních firem a dodavatelů technologií Pro splnění cíle potřeba 166 mld. Kč/rok v období 2020-2029 Dostavba dálniční sítě: 515 mld. Kč Jmenovité obchvaty na silnicích I. třídy: 300 mld. Kč Konvenční železniční síť: 647 mld. Kč Rychlá železniční spojení: 406 mld. Kč Vodní stavby bez DOL: 14 mld. Kč NIP

Finanční výhledy Projektové balíčky Příprava projektů vhodných k úvěrovému/dluhopisovému financování. Jednání se zahraničními institucemi o možných zdrojích. Model financování PPP: V současné době proběhlo již 1.kolo soutěžního dialogu pro výběr koncesionáře s již vybranými nejlépe kvalifikovanými uchazeči pro D4 (Příbram-Písek). Příprava na období 2021+ Pravděpodobně nižší spolufinancování EU, kombinace s úvěry, omezený rozsah sítí, větší tlak na národní zdroje či alternativní formy.

Děkuji za pozornost Ministerstvo dopravy