Fyzika 2.D 33.hodina 05:44:06.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Světelné jevy Optická prostředí Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Advertisements

VLNĚNÍ V IZOTROPNÍM PROSTŘEDÍ
O základních principech
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Paprsková optika Světlo jako elektromagnetické vlnění
SVĚTELNÉ JEVY – ŠÍŘENÍ SVĚTLA
Polarizace světla Světlo – elektromagnetické vlnění.
38. Optika – úvod a geometrická optika I
Odraz a lom na rovinném rozhraní Změna fáze a vlnové délky na rozhraní
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
OPTIKA 04. Šíření světla OPTICKÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Optická prostředí Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
Základní poznatky z optiky RNDr. Jitka Prokšová, Ph.D. FPV 10/11.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu:CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou nejvyšší.
Světelné jevy Je to část fyziky, která se zabývá světlem a jeho šířením. Také se používá názvu optické jevy. (optika) K pochopení souvislostí je zapotřebí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
SVĚTELNÉ JEVY Vypracovala: Mgr. Monika Schubertová.
Světelné jevy Je to část fyziky, která se zabývá světlem a jeho šířením. Také se používá názvu optické jevy. (optika) K pochopení souvislostí je zapotřebí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 17. Světlo Název sady: Fyzika pro 3. a 4. ročník středních škol –
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Snellův zákon Číslo DUM: III/2/FY/2/3/19 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Optika Autor: Ing.
Světelné jevy. Světelný zdroj je těleso, ve kterém světlo vzniká a vysílá ho do okolí.
1 MNOHONÁSOBNÉ ODRAZY 1. Činitel vazby  12 svíticí plochy 1 s osvětlovanou plochou 2 2. Činitel vlastní vazby  11 vnitřního povrchu duté plochy 3. Mnohonásobné.
Čočky I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Odraz světla na rovinném zrcadle
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
1. KŘÍŽOVKA Pohyb může být posuvný a ….. Veličina s jednotkou m³ 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
38. Optika – úvod a geometrická optika I
Geometrická optika Mirek Kubera.
Optický kabel (fiber optic cable)
Základní pojmy z optiky
Světelné zdroje, optické prostředí Vypracoval: Lukáš Karlík
Vlnění a optika (Fyzika)
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Barva světla, šíření světla a stín
VZNIK SPECIÁLNÍ TEORIE RELATIVITY
Úvod do studia optiky Mirek Kubera.
SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ VE SPECIÁLNÍ TEORII RELATIVITY
7. Polarizované světlo 7.1. Polarizace
Ohyb světla na optické mřížce
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
10C1_Refraktometrie Petr Zbořil
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Důsledky základních postulátů STR
Důsledky základních postulátů STR
ZÁKLADNÍ PRINCIPY SPECIÁLNÍ TEORIE RELATIVITY
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Foton jako 1 nebo 0 Tomáš Husák1, Marie Hledíková2, Lukáš Beneda3
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Optika – zákon odrazu světla
INDEX LOMU Autor: Mgr. Alena Víchová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Lom světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Čočky Název : VY_32_inovace_13 Fyzika - čočky Autor: Jana Pěničková
Interference na tenké vrstvě
Mechanické a elektromagnetické vlnění. Optika.
Josef Keder Český hydrometeorologický ústav
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
Světlo a světelné zdroje
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Světelné jevy -shrnutí
V IZOTROPNÉM PROSTŘEDÍ
Paprsková optika hanah.
Třída 3.B 3. hodina.
MINERÁLY PŘÍRODOPIS 9.
Interference ze soustavu štěrbin Ohyb na štěrbině Optická mřížka
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Speciální teorie relativity
Transkript prezentace:

Fyzika 2.D 33.hodina 05:44:06

Šíření světla Čiré světlo - šíří se beze změny Barevné světlo – některé vlnové délky jsou pohlceny – absorbce. Rozptýlené světlo - nepravidelně se mění směr šíření světla. 05:44:06

Optické prostředí Průhledné – nedochází k rozptylu Průsvitné – zčásti se rozptyluje Neprůhledné – silně se pohlcuje a nebo jen odráží. Prostředí opticky homogenní je stejnorodé. Izotropní prostředí je takové, kdy se rychlost světla šíří všemi směry stejně, opakem je prostředí anizotropní. 05:44:06

Od bodového světelného zdroje se světlo šíří jako kulová vlnoplocha Od bodového světelného zdroje se světlo šíří jako kulová vlnoplocha. Od plošného světelného zdroje se šíří v rovinných vlnoplochách. Směr šíření světla – světelné paprsky jsou kolmé na vlnoplochu. Platí princip nezávislosti chodu paprsků – paprsky se vzájemně neovlivňují paprsková optika. 05:44:06

05:44:06

05:44:06