Algoritmizace a datové struktury (14ASD)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafové algoritmy.
Advertisements

P ROGRAMOVÁNÍ MOTORŮ II.. Ú KOL 2 A. Naprogramujte robota tak, aby pohyboval se dopředu a pak se vrátil zpátky a zůstal na místě startu.
Přednáška 11 Jiří Šebesta
HYPERTEXT PREPROCESSOR. PROGRAMOVÁNÍ. DEFINICE POJMŮ Problém Problém nevyřešený, nežádoucí stav obvykle vyžaduje nějaké řešení Neřešitelný problém Neřešitelný.
Algoritmizace Vývojové diagramy.
Cvičení Úloha 1: Rozhodněte zda posloupnost znaků v poli délky n tvoří palindrom (slovo, které je stejné při čtení zprava i zleva). Př.: [a,l,e,l,a] [a,n,n,a]
10. Dynamické datové struktury
ALGO – Algoritmizace 6. cvičení
Několikrát méně, nácvik.
Modulární systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků JmK v přírodních vědách a informatice CZ.1.07/1.3.10/ Prezentace zadání a řešení Teorie.
ALGO – Algoritmizace 1. cvičení
Kalmanuv filtr pro zpracování signálů a navigaci
Co má obsahovat prezentace
ADT Strom.
FORMALIZACE PROJEKTU DO SÍŤOVÉHO GRAFU
Algoritmizace a programování
SÍŤOVÁ ANALÝZA.
Algoritmizace a základy programování
Úvod do algoritmizace Obsah: Algoritmus, algoritmizace
Algoritmy vyhledávání a řazení
Algoritmizace a programování Třídící algoritmy - 12
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Práce s časovou osou 6. třída.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Algoritmizace - příklady algoritmů
Náležitosti výkresu sestavy
CRR ČR pobočka Olomouc 1 pobočka CRR ČR pro NUTS II Střední Morava se sídlem v Olomouci Centrum pro regionální.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Úvod do programování.
Rozpoznávání v řetězcích
Oprava úvodní písemné práce
Řešení každé slovní úlohy se skládá z několika částí.
Základy ALgoritmizace 6. cvičení. Program cvičení Kontrolní bod 1 zakončení grafického zápisu algoritmů - vývojových diagramů –identifikátory a proměnné.
KIV/PRJ Speciální předmět pro zvídavé a hravé.
hledání zlepšující cesty
Grafy funkcí Podešva Petr. Obsah Zadání Tvorba tabulky Tvorba grafu Vzhled grafu Závěr.
Slovní úlohy se zlomky - řešte následující slovní úlohy samostatně
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_573_PŘEVODY_JEDNOTEK_OBSA HU Téma: OPAKOVÁNÍ.
Mgr. Karel FischerÚprava prezentace1 Změna použité šablony Ke změně šablony mohu použít jednu ze tří možností: a)Formát \ návrh snímku b)V panelu nástrojů.
Vyhledávání vzorů (template matching)
Robot KAREL Jaroslav Krádl, ZŠ Heřmanův Městec, 5. A Adam Brebera, Gymnázium Dašická, prima Karel Mudruňka, Gymnázium Dašická, sekunda.
ALGO – Algoritmizace 7. cvičení – ročník, ZS Ing. Zdena DOBEŠOVÁ, Ph.D.
Informatika (1) Počítač - základní pojmy HW a SW4 OS MS-DOS, Windows 95, 982 Org. souborů na disku, operační paměť2 Aplikace Malování, Word8 Základy programování.
Programování v MATLABu © Leonard Walletzký, ESF MU, 2000.
Algoritmizace a programování Algoritmy 4 – Vývojové diagramy (cykly)
Algoritmizace a programování Algoritmy 2 – Vývojové diagramy (sekvence)
MATEMATIKA LOGICKÉ ÚLOHY ODKAZY VYUŽITELNÉ V MATEMATICE.
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 1: Úvod Bc. Radek Libovický.
Počítače a programování 2
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
STROMY A KOSTRY Stromy a kostry - odst. 3.2.
Programování 2. hodina RNDr. Jan Lánský, Ph.D.
Rekurze.
Vědní obory zabývající se informacemi
Maximální propustnost rovinné dopravní sítě
2018/6/10 Počítačový model Kateřina Růžičková.
Rozložení nadpisu Podnadpis.
Konstrukce Witthauerova diagramu
Algoritmizace a programování
CYKLUS S PODMÍNKOU NA ZAČÁTKU (se vstupní podmínkou)
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU 60 minut 60 sekund 1 hodina 1 minuta 1 h 1 min
Opakování ze 4. cvičení int a; printf("Zadej číslo: ");
Rozložení nadpisu podnadpis.
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Algoritmizace a datové struktury (14ASD)
Transkript prezentace:

Algoritmizace a datové struktury (14ASD) 4. cvičení

ZvedniCihlyOdZdi – Karel projde kolem zdi a posbírá všechny cihly (na jednom poli jich může být více). Karel na každé políčko u zdi stoupne minimálně jednou, maximálně třikrát. Na počátku nevíme, kde robot stojí a jakým směrem se dívá.

PrenesCihlyZeSZrohuDoJVrohu –Karel přenosí všechny cihly ze severozápadního rohu do jihovýchodního rohu. Na počátku nevíme, kde robot stojí a jakým směrem se dívá. Rozměr místnosti je také neznámý. Předpoklad – v jihovýchodním rohu nejsou cihly, nebo jich tam je maximálně tolik, aby se tam vešly všechny cihly ze severozápadního rohu.

PosbirejVsechnyCihly – Karel projde celou místnost a posbírá všechny cihly. Na počátku nevíme, kde robot stojí a jakým směrem se dívá. Rozměr místnosti je také neznámý.

Cvičná místnost – obkreslete 2x Z V J

Úkol Jak bude vypadat místnost po provedení algoritmu (kde jsou cihly a kolik)? A na jakém místě robot Karel zůstane stát a kterým směrem se bude dívat? – naznačte šipkou. Zakreslete i celou cestu robota Karla – přes která políčka Karel přejde. Pokud algoritmus skončí s chybou (Karel narazí do zdi, nebo bude zvedat cihlu na políčku, kde žádná cihla není), vyznačte ve vývojovém diagramu, ve kterém kroku došlo k této chybě, a v místnosti, na kterém políčku.

Algoritmus 1

Algoritmus 2

Harmonogram CVIČENÍ TÉMA 1. informace, jednotky, kódování češtiny 2.-4. algoritmizace I., vývojový diagram - robot Karel 5. písemná práce na algoritmizaci I. datové formáty (CSV, XML, JSON) 6.-11. algoritmizace II., vývojový diagram – proměnná, pole, matice 12. písemná práce na algoritmizaci II. 13. datové struktury (spojový seznam, ukazatele, fronta, zásobník, grafy, stromy) 14. pokročilá programování (rekurze, backtracking, hešování, rozděl a panuj, dynamické programování)

Informace k písemné práci algoritmizace (max. 10 a 5 bodů) - celkem 30 minut max. 10 minut - přečíst algoritmus pro robota Karla, zakreslit cestu v zadané místnosti a její stav po provedení algoritmu vytvořit algoritmus (nakreslit vývojový diagram) pro robota Karla dle slovního zadání SAMOSTATNÁ PRÁCE, BEZ POMŮCEK (kalkulačky, mobilu, tabletu, taháku, souseda…..) v případě porušení pravidel = 0 bodů bez možnosti opravy