Člověk a voda – VODNÍ STROJE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vznik podtlaku je základem činnosti nejrůznějších pump, které mohou čerpat např. vodu ze studně, ale také vývěv, kterými můžeme z určitého prostoru odčerpávat.
Advertisements

Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Snímače teploty Pavel Kovařík Rozdělení snímačů teploty Elektrické Elektrické odporové kovové odporové kovové odporové polovodičové odporové polovodičové.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Filip Leden. Historie využití vodní páry v parním stroji Základem parního stroje byl pohyb pístu v uzavřeném válci způsobený přiváděnou párou z parního¨kotle.Vylepšení.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum ověření ve výuce: Ročník:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_24_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Fyzika a počasí.
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: ročník oboru strojírenství.
VY_32_INOVACE_ROZ_17 Variabilní rozvod Honda VTEC.
Var Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
SPALOVACÍ MOTORY. Jsou to stroje (tepelné motory), ve kterých se přeměňuje tepelná energie vzniklá hořením paliva na energii pohybovou. Palivo spalují.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_23-14 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
VY_32_INOVACE_AUT2_18 Zpomalovací brzdy. Účelem zpomalovací brzdy je vozidlo zpomalit, nikoliv však zastavit. Brzdu nelze použít ani jako brzdu parkovací.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Šablona 32 VY_32_INOVACE_17_30_Pascalův zákon a hydraulika.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_ Snímače hladiny
SPALOVACÍ MOTORY (HISTORIE)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Pístové spalovací motory
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: 4. ročník oboru strojírenství.
Pumpa na tlak Doba prezentace – cca 5 min. Pomocí stisknutí tlačítka OPAKOVAT je možné cyklické opakování děje sledovat libovolně dlouho. Autor © Ivana.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Kladkostroje a visuté kočky
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Důlní elektrické přístroje
Motor je stroj, který mění jiné druhy energie na mechanickou práci.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám
Kontrolní test znalostí
Tepelné motory Motory s vnějším spalováním parní stroj parní turbína
Mechanika VY_32_INOVACE_05-08 Ročník: VII. r. Vzdělávací oblast:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Tepelné motory.
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a záření – DETEKCE IONIZUJÍCÍHO ZÁŘENÍ
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Kubické elementární buňky
Člověk a technika – OPTICKÉ PŘÍSTROJE
SPECIÁLNÍ TEORIE RELATIVITY
Základní poznatky – KMITÁNÍ A VLNĚNÍ
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Člověk a voda – VODNÍ STAVBY
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Jednoduché stroje Tercie.
Člověk a voda – VODNÍ STROJE
Člověk a voda – VODNÍ STAVBY
Člověk a voda – HYDROSTATIKA
SKLÁDÁNÍ VEKTOROVÝCH VELIČIN
Sdělovací technika– POLOVODIČOVÉ SOUČÁSTKY
Člověk a technika – ELEKTŘINA A MAGNETISMUS
Člověk a technika – PRINCIPY PŘÍSTROJŮ
Transkript prezentace:

Člověk a voda – VODNÍ STROJE F-Pn-F039-Pumpa-princip1 Člověk a voda – VODNÍ STROJE RUČNÍ PUMPA - princip 1 Možnosti výklad animace o prezentaci konec

Táhlo od klikového mechanismu Hlavní píst s klapkou Sací koš se zpětnou klapkou

Při pohybu nahoru se klapka v hlavním pístu uzavře a pod pístem vzniká snížený tlak. Snížený tlak otevírá klapku v sacím koši a do potrubí je nasávána voda.

První pohyb zpravidla nedokáže nasát vodu do celého systému První pohyb zpravidla nedokáže nasát vodu do celého systému. Nasátí je nutné opakovat.

Pohybem dolů pod pístem vzrůstá tlak vzduchu… Zvýšený tlak tedy otevírá klapku v hlavním pístu a vzduch pod pístem může unikat. …tento tlak spolu s hydrostatickým tlakem již nasáté vody zavírá zpětnou klapku v sacím koši. Pohybem dolů pod pístem vzrůstá tlak vzduchu…

Nyní již bude voda nasávána do plného objemu hlavního pístu.

Opět sledujte funkci obou klapek. Nahoře uzavřena, dole otevřena Opět sledujte funkci obou klapek. Nahoře uzavřena, dole otevřena. Voda se pak nasává pod píst.

Nyní se uzavře dolní klapka, která neumožní stéci vodě zpět do studně Nyní se uzavře dolní klapka, která neumožní stéci vodě zpět do studně. Horní klapka se při pohybu pístu dolů otevře a voda se dostane nad píst. To je způsobeno díky nestlačitelnosti vody.

Voda se „přepouští“ nad píst skrz klapku v hlavním pístu.

Při dalším pohybu bude voda nad pístem vyzdvihována do porubí nad pístem. Pod píst bude nasávána další voda. Cestu zpět do studně v obou případech bude blokovat součinnost klapek.

Voda dosáhla hrdla pumpy.

Tím se celý cyklus uzavírá... Každé další pumpování bude nasávat vodu pod píst, přepouštět nad píst a zdvihat k ústí. (viz animace) Tím se celý cyklus uzavírá...

Prezentace Ruční pumpa Zdroje a použitá literatura: Ruční pumpa. Pumpa a.s. [online]. [cit. 2012-04-14]. Dostupné z: http://www.pumpa.cz/cz/5-rucni-pumpa Osobní zkušenost autora s provozem a údržbou ruční pumpy Standart II – Sigma Hranice. Prezentace byla vytvořena v rámci projektu: „Přechod na komplexní multimediální výuku na Gymnáziu Jaroslava Vrchlického v Klatovech“