Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spotřební daň na pohonné hmoty - zachovat nebo snížit?
Advertisements

Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
„Analýza faktorů vnímaných uživatelem osobní dopravy“ Zpracoval: Miroslav Macháň Vedoucí: Doc. Ing. Rudolf Kampf, CSc. Oponent: Ing. Jiří Svědiroh 1 Upraveno.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Prezentace společnosti B&C Dopravní systémy s.r.o. Společnost se zabývá aplikováním sofistikovaných metod využitelných pro poznávání, řízení a regulaci.
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Integrovaná doprava Plzeňska a veřejná doprava v Plzeňském kraji
Z pohledu studentů.  Obory jsou koncipované pro vzdělávání odborníků pro dopravní praxi  Znalosti evropského dopravního systému  Znalosti dopravního.
MINIMÁLNÍ CENA DOPRAVNÍHO VÝKONU
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Patnácté výročí založení společnosti CZECH Consult, spol. s r.o. (1995 – 2010) – patnáct let práce v oblasti dopravy a dopravního inženýrství. Děkujeme.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Výpočet celní hodnoty, cla a daní
Podpora dopravních společností provozující CNG autobusy Svaz dopravy – sekce silniční dopravy, SOR Libchavy Lubomír Kolman, Project Manager RWE.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Moderní cyklistická doprava
Nové volební období a očekávaní obcí a měst Nové volební období a očekávaní obcí a měst XIII. celostátní finanční konference – 2. – 3. prosince 2010 Ing.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Ing. Karel Tyll ředitel odboru státního rozpočtu 2. prosince 2010
Integrovaná doprava Plzeňska (změny od 1.dubna 2012)
Silnice nebo železnice
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
Společné projekty PID a SID
Finanční a rozpočtové právo
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
KVALITNÍ EVIDENCE JAKO NÁSTROJ K ŘEŠENÍ DEMOGRAFICKÉHO VÝVOJE V SILNIČNÍ DOPRAVĚ Ing. Jan TICHÝ, Ph.D. (
Přístupnost IDS pro OOSPO
DANĚ a jak na ně. daň odvody do veřejných rozpočtů (státu a obce) odvody do veřejných rozpočtů (státu a obce) daň: přímá z příjmů z příjmů z nemovitostí,
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
Státní fond dopravní infrastruktury Střednědobý výhled rozpočtu a vliv mýtného Ing. Miloslav Linhart referent odboru řízení výdajů.
Výkon státního odborného dozoru v roce 2015 Ministerstvo dopravy.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny Mgr. Barbora Mičicová tajemnice Řídícího výboru NRPM.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
NÁKLADY VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK a MOŽNOSTI JEJICH KONTROLY IODA, z.s. ČVUT Fakulta dopravní.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Výroční zpráva SFDI za rok dubna RozpočetCelkem Národní zdroje Dluhopisový program D47 EUEIB Schválený
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
1 Vývoj hlavních makroekonomických indikátorů české ekonomiky a jejich predikce I. Zdroj: Predikce makroekonomického vývoje na rok 2004, MFČR, 2004.
Změny devizového kurzu ČNB a vývoj mezd doc. Ing. Jaruše Krauseová, CSc.
Dopravní konference Pardubice Ing. Martin Kolovratník 1)Aktuální novely dopravních zákonů 2)Vznik „Spolku pro výstavbu.
Společná dopravní politika Mgr. Oldřich Hájek. Společná dopravní politika Důvody pro společnou politiku: Důvody pro společnou politiku: Postupující ekonomická.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Strategické úkoly MD Pardubice
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
„Racionalizace nákladových položek vybrané dopravní společnosti“
PROGRAM WORKSHOPU Úvodní slovo: Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. – MD ČR (odbor fondů EU) Prof. Ing. Petr Moos, CSc. – ČVUT (Fakulta dopravní) 1. MD ČR – připravované.
HODNOCENÍ DOPRAVNÍHO SYSTÉMU STÁTU
Problematika MHD v městech SR Bojnice 30. září 2010
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
Financování silnic II. a III. třídy
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Transkript prezentace:

Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou DOPRAVNÍ SYSTÉM STÁTU Ing. Jan Tichý, Ph.D. Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou 14.5.2019

INFRASTRUKTURA - PARK - PROVOZ SEGMENTY A HODNOTÍCÍ VELIČINY SYSTÉMU Segmenty: INFRASTRUKTURA - PARK - PROVOZ Charakteristiky: ROZSAH - VÝDAJE - KVALITA

cca 5 : 1 INFRASTRUKTURA (1. rozsah)

cca 1 : 1 INFRASTRUKTURA (2. výdaje) Zvláštnosti financování: pouze 9,1 % výnosů ze spotřební daně z minerálních olejů je přímo alokována do SFDI poplatek za použití ŽDC je příjmem SŽDC (na rozdíl od mýta, které je příjmem pro SFDI) 98,9% železničních tratí vlastní ČR a je ve správě SŽDC, ale správa pozemních komunikací je rozdělena mezi stát (ŘSD ČR), kraje a obce rozdílný přístup k DPH u ŘSD a SŽDC Je možné vyčíslení výdajů krajů a obcí , tj. celkových výdajů na pozemní komunikace?

cca 1 : 1 INFRASTRUKTURA (2. výdaje) Výpadek příjmů z privatizace nahradily dotace ze SR a výnosy z mýta.

? INFRASTRUKTURA (3. kvalita) Stav a kvalita infrastruktury ? Liniové stavby Stavební objekty - nádraží, parkoviště, mosty, tunely, podjezdy, odpočívadla, čerpací stanice atd. ? Stav mostů, př. Středočeský kraj

DOPRAVNÍ PARK (1. velikost – silniční vozidla)

DOPRAVNÍ PARK (1. velikost – železniční doprava) Lokomotivy: z 3000 na 2000 ks Osobní vozy: … jejich úbytek je kompenzován přírůstkem el. vozů a motoráků Nákladní vozy : z 65 000 vozů na 35 000 vozů

DOPRAVA A PŘEPRAVA (1. objem) celkem Závěry: Navzdory úbytku železničních nákladních vozů roste přepravený objem zboží. Navzdory přírůstku silničních nákladních vozidel ubývá mezinárodní přepravy. pouze mezinárodní

PROBLÉMY SPOJENÉ S HODNOCENÍM DOPRAVNÍHO SYSTÉMU Nehodnotí se vývoj systému jako celku (což částečně vyplývá i z organizace systému) Mnohé údaje o systému nejsou sledovány, příp. zveřejňovány (a to ani v oblastech, které jsou dotovány z veřejných zdrojů)   Neexistuje jednotná (národní) datová základna (data jsou roztříštěná do mnoha dokumentů od mnoha zdrojů, resp. organizací, apod.) Data nejsou vždy vzájemně kompatibilní (nelze srovnávat to, co by se srovnávat mohlo a místy mělo) Příklad širšího pohledu na problematiku pohonných hmot a jeho roztříštěnost: cena PHM (CCS) – výtoč PHM (ČSÚ) – sazby SD a DPH z minerálních olejů (MFin) – výnosy ze SD a DPH z minerálních olejů (Celní a daňová správa) – podíl SD do SFDI (SFDI) Více viz: http://www.ioda.cz – Publikace / Ekonomika dopravního systému státu (Jan Tichý)

HODNOCENÍ IDS Bohužel: V Ročence dopravy ČR nejsou uváděny údaje o přepravě osob v IDS v rámci VLD. Pro železniční dopravu neexistuje obdobný výkaz jako je Dop MD 3-04 pro VLD, tj. nejsou uváděny dopravní výkony v rámci IDS u ŽOD.

HODNOCENÍ VLD ŽOD = ? Ačkoliv: dopravní výkon … dopad na náklady roste dopravní výkon klesá přepravní výkon a proto: c) rostou dotace i přesto, že: d) stagnují jednotkové náklady na 1 km dopravní výkon … dopad na náklady (celkové náklady / dopravní výkon = n 1km) přepravní výkon … dopady na tržby (náklady + PZ – tržby = dotace)

HODNOCENÍ VLD ŽOD = ? Poznámka: Růst dopravní výkonů (a tím pokles jednotkových nákladů na odpisy a režie) a současně pokles náklad na PHM umožnily růst osobních nákladů na řidiče při stagnujících celkových nákladech. Až do zvýšení mezd řidičů z rozhodnutí vlády.

POVINNÉ SLEVY Z JÍZDNÉHO – schémata Do roku 2010 tedy platilo, že: dopravce si na slevu musel vydělat prodejem jízdného osobám beze slev. Od roku 2010 platí pravidlo, že: slevu zaplatí ten, kdo ji nařizuje, tedy stát prostřednictvím MD (formálně slevy nařizuje M Fin, v reálu kompenzace za slevy vyplácí MD).

DATABÁZE DAT a DATABÁZE ZDROJOVÝCH DOKUMENTŮ: www.IODA.cz www.VYROCENKY.cz

DĚKUJI ZA POZORNOST