VY_32_INOVACE_34 JOSEF KAJETÁN TYL 1808 – 1856.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Česká republika a její státní symboly.
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_19_Národní buditelé
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Za předpokladu použití učebnice Čítanka pro 5. ročník a psacích potřeb
3. ETAPA – VYVRCHOLENÍ N.O. Mgr. Michal Oblouk
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Český jazyk a literatura
Česká hymna a Státní symboly
Josef Kajetán Tyl
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.11 Název pro školu:
Národní obrození 80. léta 18.století – rok 1848
Osobnosti národního obrození
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Státní symboly ČR 4. ročník
VY_32_INOVACE_ČJ.8.10 – Božena Němcová,prezentace Název šablony : Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Zaměření VM :Jazyk a jazyková komunikace.
Česká státní hymna Kde domov můj?.
Josef Kajetán Tyl Vojtěch šimon.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název:JOSEF KAJETÁN TYL Autor:Mgr.
3. ETAPA – VYVRCHOLENÍ N.O. Mgr. Michal Oblouk.   30. – 50. léta 19. století, celonárodní hnutí  1830 – 1848 = revoluce na mnoha místech v Evropě,
Josef Kajetán Tyl Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
8. ročník Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: A. Bauer: Čeština na dlani – přehled světové a české literatury/ český jazyk, nakladatelství.
POČÁTKY NÁRODNÍHO OBROZENÍ
ICT 2 – 3 – 25 HV František Škroup – Kde domov můj
HYMNA ČR.
4.Února 1808, Kutná Hora 11.července 1856, Plzeň český dramatik, novinář a spisovatel.
Národní obrození.
Divadlo ve třetí etapě národního obrození Mgr. Ludmila Růžičková Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE.
NÁRODNÍ OBROZENÍ M. Kryška. = snaha o emancipaci českého národa. vyznačuje se: Uvědomováním si vlastního národa. rozvoj dějepisectví. Obrodou národního.
. „Kdo nemá peněz je chud, kdo nemá druha je chudší, kdo nemá srdce je nejchudší.“ „Kdo nemá peněz je chud, kdo nemá druha je chudší, kdo nemá srdce je.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Český jazyk a.
 1808 v Kutné Hoře Otec vojenský hudebník, později krejčí, matka dcera mlynáře. Vystudoval gymnázium, filozofickou fakultu nedokončil – odchází ke kočovné.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Nejvýznamnější pražská divadla období národního obrození a romantismu NO – 1770–1848 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Michal.
  Karel Havlíček Borovský -novinář, politik, kritika (objektivní nezaujaté hodnocení) -Tyrolské elegie, Křest svatého Vladimíra, Král Lávra -epigramy.
Josef Kajetán Tyl „Kde domov můj“. Josef Kajetán Tyl „Kde domov můj“ VY_32_Inovace_18 MJ-3 PaedDr.Jitka Mužíková ZŠ a MŠ Nedašov.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Hana Kletečková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ K 03 Karel Jaromír Erben TEMA: Český.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_06 Název Josef Kajetán Tyl Téma hodiny Josef.
ANOTACE: Určeno pro žáky 1.stupně ZŠ Motivace a nácvik státní hymny
Josef Kajetán Tyl Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Národní obrození Autor: Mgr. Martina Žondrová Datum: Únor 2012 Ročník:
Projekt: Moderní výuka Registrační číslo: CZ / /21
ČESKÁ STÁTNÍ HYMNA ICT 2 –
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Národní obrození 5. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Název materiálu: Národní obrození
70. léta 18. století – 50. léta 19. století
Státní symboly VY_32_INOVACE_03-45 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV
DUM - Digitální Učební Materiál
Státní symboly VY_32_INOVACE_17
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Národní obrození Zdroje NO: Myšlenky osvícenství.
NÁRODNÍ OBROZENÍ TŘETÍ FÁZE
Mgr. Jablečníková Jarmila ZŠ Horní Slavkov
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr. Jitka Krupičková
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_34 JOSEF KAJETÁN TYL 1808 – 1856

Život narozen v Kutné Hoře syn vojenského hudebníka žákem V.K.Klicpery věnoval se divadlu, novinařině cesty s kočovnými divadelníky zemřel v bídě v Plzni

Drama

Drama navazoval na lidové vídeňské hry v dramatech viděl společensko-výchovný prostředek vlastenectví dramatické obrazy ze života dramatické báchorky historické hry

a) Dramatické obrazy ze života sociální motiv Pražský flamendr Paličova dcera Fidlovačka aneb Žádný hněv a žádná rvačka – veselohra z prostředí pražských lidových vrstev; fidlovačka = pravidelná ševcovská skladba; píseň Kde domov můj – hudba František Škroup

b) Dramatické báchorky pohádkové hry se zpěvy mísí fantastické motivy s otázkami soudobé společnosti ústřední téma: chyba hrdiny a její napravování šťastné rozuzlení nadpřirozené jevy a bytosti: polednice, divé ženy, lesní víly Strakonický dudák – dudák Švanda ztělesňuje kladné i záporné vlastnosti českého člověka (citlivost, podnikavost, vrtkavost, touhu po zbohatnutí)

c) Historické hry volný přístup k historii, ta tvoří jen rámec podpora národních ideálů Jan Žižka z Trocnova a bitva u Sudoměře Krvavé křtiny aneb Drahomíra a její synové

Próza

Próza historické a vlastenecké povídky Rozervanec – polemika s romantismem, kritika Máchy; vlastencem ten, kdo něco pro vlast udělal Poslední Čech – hlavní postavou hrabě trpící utkvělou představou, že je poslední Čech; málo zdařilá novela => ostrá kritika K. Havlíčka Borovského

Publicistika

Publicistika redaktorem časopisů: Květy (s literárním zaměřením) Vlastimil (populárně-naučný)

Zdroj http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jan_Vil%C3%ADmek_-_Josef_Kajet%C3%A1n_Tyl.jpg http://www.antinovinky.cz/domaci/predstavena-fidlovacka-s-budouci-statni-hymnou.html text vlastní práce autora