Porada s obcemi s rozšířenou působností 28. 2. 2019
Témata Rozpis prostředků 2018 Příprava rozpisu rozpočtu na rok 2019 Podpůrná opatření Různé Zpracoval: Ing. Zdeněk Čížek Mgr. Pavlína Faitová
rozložení a srovnání s rokem 2017 Rozpis prostředků k 31. 12. 2018 rozložení a srovnání s rokem 2017
Analýza rozložení rozpisu do oblastí
Výchozí podmínky rozpočtu 2019 K druhému bodu jednání Výchozí podmínky rozpočtu 2019 Rozpočtované výkony Objem finančních prostředků
Výkonové podmínky rozpočtu roku 2019 Počet rozpočtovaných výkonů - RN
Výkonové podmínky rozpočtu roku 2019
Výchozí podmínky rozpočtu 2019 Normativní objem finančních prostředků
Výchozí podmínky rozpočtu 2019 Objem finančních prostředků
Informace k přípravě rozpočtu na rok 2019 Rozpis rozpočtu RgŠ na rok 2019 (č. j. MSMT-41631/2018-1): plné pokrytí nárůstu počtu výkonů; zvýšení platů pedagogických pracovníků o 14 % od 1. 1. 2019, z toho zvýšení platových tarifů o 10 %; zvýšení platů pro nepedagogické zaměstnance o 10 % od 1. 1. 2019, z toho zvýšení platových tarifů o 5 %; zvýšení finančních prostředků pro školy a třídy zřízené podle § 16 odst. 9 školského zákona, a to jak v oblasti mzdových prostředků, tak i v oblasti ostatních neinvestičních výdajů; zvýšení limitu počtu zaměstnanců; zvýšení odměňování pedagogických pracovníků o 1 %, a to prostřednictvím rozvojového programu „Částečné vyrovnání mezikrajových rozdílů v odměňování pedagogických prac. mateřských, základních a středních škol, konzervatoří a školních družin v roce 2019“.
Informace k přípravě rozpočtu na rok 2019 Soustava normativů pro rok 2019: beze změn pásma beze změn Np a No => ukazatel prům. počtu výkonů připadajících na 1 zaměstnance změna ukazatele prům. výše měs. platu PP, Np změna ONIV změna prům. platového stupně za jednotlivé druhy Š a ŠZ změna příplatku na třídu a školu dle § 16, odst. 9 změna výpočtu jednotek výkonů DDM doplnění o počet účastníků ve vzdělávacích programech navazujících na RVP x koeficient koeficient 0,1
Informace k přípravě rozpočtu na rok 2019
Informace k přípravě rozpočtu na rok 2019
Opatření k rozpisu pro rok 2019 Harmonogram rozpočtových prací Limitní termín rozpočtových prací 18. 1. 2019 Sběr KEVIS 7. 1. – 14. 1. 2019 Konzultace s PO OŠ, porada s PO PK 6.2.-22.2.2019 Porada s ORP 28. 2. 2019 Zveřejnění krajské metodiky do 1. 3. 2019 Předložení návrhů ORP do 8. 3. 2019 Obdržení závazných ukazatelů do 21. 3. 2019 Dohodovací řízení – žádosti PO PK do 26. 3. 2019 Dohodovací řízení – žádosti od ORP do 29. 3. 2019 Dohodovací řízení - ukončení do 12. 4. 2019 Projednání ORP se Š + protokol do 17. 4. 2019 Obdržení případné úpravy rozpisu do 23. 4. 2019 Kevis – požadavky na přesuny 13. 5. – 20. 5. 2019
Informace k přípravě rozpočtu na rok 2019 Směrnice č. j. MSMT-24005/2016 o závazných zásadách pro rozpisy a návrhy rozpisů: do 8. 3. 2019 elektronicky rozpočtáři celkový rozpis v členění lim, NIV, platy, OON podrobný rozpis po jednotlivých součástech v členění lim, NIV, platy, OON návrh na rozpis po odlouč.pracovištích (není povinnost) uplatnění opravného koef. podle průměr. plat.stupně PP uplatnění opravného koef. = 0,89 u ŠJ ZŠ, SŠ uplatnění opravného koef. = 0,05 pro děti dle §34b uplatnění opravného koef. = 0,25 pro žáky dle §38, §41 rozpis na úpravu normativního rozpisu na základě vykázaných PO v R43 a R44 za 10-12/2018 a 1-2/2019 návrh na disproporční úpravu vč. důvodů
Informace k přípravě rozpočtu na rok 2019 Směrnice č. j. MSMT-24005/2016 o závazných zásadách pro rozpisy – dohodovací řízení: do 29. 3. 2018 elektronicky rozpočtáři objektivní finanční rozvaha celkový rozpis v členění lim, NIV, platy, OON návrh na odstranění disproporcí R19 vč. důvodů přehled přepoč.počtu PP a NP a jejich zařazení do plat.tříd a stupňů vč. souvisejících nárok. a nenárok. složek platu protokol o projednání DŘ mezi KÚPK a ORP za přítomnosti Š 1. 4. – 12. 4. 2019 Nepřítomnost Š při DŘ –> ORP projedná opatření + protokol Zaslat na KÚPK do 17. 4. 2019
Informace k přípravě rozpočtu na rok 2018 Směrnice č. j. MSMT-24005/2016 o závazných zásadách pro rozpisy a návrhy rozpisů, Čl. III, odst. (3): ORP v průběhu příslušného kalendářního roku podávají OŠMS KÚPK návrhy na úpravu rozpočtu Š a ŠZ: pokud dojde ke změně počtu jednotek výkonů při současné změně počtu pedagogických zaměstnanců (navýšení/snížení počtu tříd, oddělení, skupin) návrhy na další úpravu rozpočtu přímých výdajů Š a ŠZ (např. na základě vykázaných PO s NFN, výdaj z pracovně právních vztahů)
Ke třetímu jednání Podpůrná opatření Vývoj individuální integrace Objem finančních prostředků
Vývoj individuální integrace v roce 2018
Financování speciálních vzdělávacích potřeb financování škol a tříd podle § 16 odst. 9 na základě příplatku podle jednotlivých znevýhodnění již nebudou financovány individuální integrace prostřednictvím příplatku podle znevýhodnění prostřednictvím NFN vykázaných podpůrných opatření R43/2018 pouze personální podpůrná opatření (PO) R44 9/2018 přidána personální PO s datem zahájení od 1. 10. 2018 R44 9/2018 odebrána personální PO s datem ukončení k 30. 9. 2018 => PO jsou součástí R43 R44 10 – 12/2018 personální PO zahájená nebo ukončená s datem od 1. 10. 2018 (MŠ, ZŠ, SŠ, ZUŠ) + zahájená nebo ukončená od 1. 11. 2018 (ŠD) R44 12/2018 materiální PO vykázaná s finanční náročností R44 1 – 11/2018 personální PO ve výši 11 – 1/12, materiální PO Zvýšení normativního rozpisu 2019 k 1. 1. 2019: NIV 383.039.138 Kč Platy 281.545.396 Kč ONIV 137.400 Kč
Různé Definice pracoviště - § 161, odst. (1), bod 3 ŠZ: ...; dalším pracovištěm se rozumí takové pracoviště, které s jiným pracovištěm prostorově nesouvisí, není s ním spojeno stavebně nebo technicky, ani není umístěno na tomtéž nebo sousedním pozemku a při jiném organizačním uspořádání by mohlo být zapsáno ve školském rejstříku jako samostatná právnická osoba. Rozvedeno v pokynech k SV: ZŠ -> ... za běžných podmínek se uskutečňuje vzdělávání v plném týdenním rozsahu povinných vyučovacích hodin podle RVP pro stupeň ZŠ nebo pro jednotlivé ročníky stupně ZŠ do maximální výše podle § 26 odst. 2 ŠZ, ... MŠ -> ... za běžných podmínek se uskutečňuje vzdělávání v plném rozsahu vyplývajícím z RVP pro předškolní vzdělávání, ... ŠD -> ... za běžných podmínek se uskutečňuje vzdělávání alespoň v jednom oddělení pro účastníky pravidelné denní docházky do školní družiny, ...
Různé Upozornění na možné chyby: vykazování výkonů na správném RED_IZO, výpočet průměrné délky provozu MŠ podle druhu provozu, vykazování ranního odd. ŠD, týdenní rozsah provozu ŠD, počet odd. ŠD v souvislosti s počtem účastníků v pravidelné denní docházce, přímá ped. činnost ZŘ a vedoucích U MŠ, kód zdroje financování (11, 12, 13) a (01, 02, 03 – není ve stavu, zajištěn zástup), kód kategorie ped.pracovníků (1, 2, 4, 5), počty přespočetných hodin snížené o hodiny nad rámec RVP (neuvádí se hodiny na podp.opatření, neuvádí se nepovinné předměty)
Děkuji za pozornost