PH.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TEORIE KYSELIN A ZÁSAD NEUTRALIZACE, pH.
Advertisements

Teorie kyselin a zásad.
Teorie kyselin a zásad Výpočty pH
Chemické výpočty – část 2
Síla kyselin a zásad.
Protolytické reakce.
Acidobazické indikátory
Protolytické děje.
CHEMICKÁ ROVNOVÁHA V ACIDOBAZICKÝCH ZVRATNÝCH REAKCÍCH II
TEORIE KYSELIN A ZÁSAD.
Chemické výpočty II Vladimíra Kvasnicová.
Kyselost a zásaditost vodných roztoků Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je. Mgr. Vlastimil Vaněk. Dostupné z Metodického portálu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_04-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Vnitřní prostředí a acidobazická rovnováha
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Kyselost a zásaditost vodných roztoků pH. Kyselost - kyselina KYSELOST roztoku způsobují vodíkové kationty H + (přesněji oxoniové kationty H 3 O + ) Poznámka:
Hydroxidy Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník ZŠ Benešov, Jiráskova888 Ing. Bc. Jitka Moosová.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Jitka Malíčková NÁZEV:Význam a použití bezkyslíkatých kyselin TÉMATICKÝ.
Kyslíkaté kyseliny Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
SŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Libuše Hajná Název šablonyVY_32_INOVACE CHE Název DUMuCHE E Stupeň a typ vzděláváníOdborné.
Poruchy vnitřního prostředí Jitka Pokorná. Dehydratace Stav, kdy dochází k úbytku celkové tělesné vody.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/15 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Fotosyntéza. Fotosyntéza je složitý proces probíhající v několika stupních v zelených částech rostlin. Účinkem světla za přítomnosti zeleného barviva.
SŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Libuše Hajná Název šablonyIII/2 – inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMuCHE.2E.0308.
ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVÝCH ORGANISMŮ Zpracovala : Mgr. Jana Richterová ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR 1 Přírodopis 6. třída.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
P ŘÍPRAVA POKRMŮ Hlavní živiny Vypracoval: Lukáš Karlík.
Ústrojí sluchové. N Á ZEV Š KOLY: Gymn á zium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Č Í SLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ N Á ZEV MATERI Á LU: VY_32_INOVACE_6C_01_sluchové.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Svalstvo člověka – teorie Název sady:Přírodopis – lidské tělo Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Civilizační choroby Vysoký krevní tlak.
VYS_32_INOVACE_488_Hodnota pH. NÁZEV ŠKOLY
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-02
VY_32_INOVACE_CH.8.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.8.A.10_KYSLÍKATÉ KYSELINY_2.
KYSELOST - ZÁSADITOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_16_26.
Půdní reakce Půdní reakce patří k nejvýznamnějším charakteristikám půdy !!! Vyjádření v hodnotách aktivity (koncentrace) hydroxoniových (H3O+) iontů –
Stavba buňky.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
Vitamíny.
Kyslíkaté kyseliny Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_18 Energie Šablona číslo: IX Sada číslo: I
„Svět se skládá z atomů“
CHEMIE - Metabolismus Název školy SŠHS Kroměříž Číslo projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
KPG Katedra pedologie a geologie Půdní reakce
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
CHEMIE - Bílkoviny SŠHS Kroměříž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
* Složené zlomky Matematika – 7. ročník *
Název projektu: Moderní škola
Látky kyselé Proč jsou kyselé? Jaké mají pH?.
Roztoky - elektrolyty.
Minerální látky jako podmínka života
Poruchy vnitřního prostředí
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Potraviny a výživa 1. ročník – kuchař, číšník, servírka
Kyselina Pozorne si pozrite obrázky a určte pojem, ktorý ich spája.
ROZVOJ KREATIVITY VE VÝUCE PŘÍRODOVĚDNÝCH PŘEDMĚTŮ Reg. č. projektu:
Tvoří pedosféru, studuje ji pedologie
Protonová teorie kyselin a zásad, vodíkový exponent pH
OSOBNOST.
Roztoky Acidobazické děje
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
PH.
1. Hodnota pH Záporný dekadický logaritmus koncentrace vodíkových (oxoniových) iontů v roztoku. 2. pH půdy Koncentrace H+ a OH- iontů nemá přímý vliv na.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Pedologie = půdoznalství
Významné chemické veličiny Mgr. Petr Štěpánek
Transkript prezentace:

pH

Vodíkový exponent pH - slouží ke zjednodušení číselných údajů o kyselosti roztoků, která je dána aktuální koncentrací hydroxoniových iontů [H3O+] - Sörensen zavedl tzv. vodíkový exponent pH jako záporný dekadický logaritmus koncentrace (přesněji aktivity) hydroxoniových iontů: pH = - log [H3O+] Roztok: kyselý pH < 7 neutrální pH = 7 zásaditý pH 7 až 14 Hodnoty pH většiny vodných roztoků leží v rozmezí 0 – 14 (existují i hodnoty vně intervalu). Koncentrace vodíkových (hydroxoniových) iontů je jednou z velmi důležitých konstant vnitřního prostředí rostlinných a živočišných organismů. Lidská krev 7,35 – 7,40, v arteriích 7,36 – 7,44 (již změna o 0,1 způsobuje poruchy) Čerstvé kravské mléko je téměř neutrální 6,5 – 6,7 Žaludeční šťávy 1,5 – 2,0 (0,3 % HCl) Většina kulturních plodin potřebuje pro optimální růst 6,5 – 7,5