Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Advertisements

Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
ORGANISMY PROVÁZEJÍCÍ ČLOVĚKA BEZOBRATLÍ ŽIVOČICHOVÉ VERONIKA STRAKOVÁ.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 Autor: Mgr. Iveta Votápková Hmyz s proměnou dokonalou Pětilístek: slunéčko __________ _____________.
Předmět:Přírodověda Ročník:5. Tematický okruh:Rozmanitost přírody Název učiva:Včela medonosná Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem.
Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / PŘEHLED ORGANISMŮ Druh učebního materiálu: PREZENTACE Metodický.
TŘÍDA: PLAZI 1. Šupinatí( ještěři, hadi) 2. Želvy 3. Krokodýli.
RISKUJ přírodopis 7 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě7 - 6 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Včely Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):05/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve čtvrtém a pátém.
Síťokřídlí a blanokřídlí Hmyz s proměnou dokonalou vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
KUDLANKY (MANTODEA)
Tumidóza MVDr.Eduard Dvořák.
Hmyz s proměnou nedokonalou
MOTÝLI - dva páry křídel – pokryty překrývajícími se šupinkami a chloupky, barevné - hlava, hruď a zadeček; tělo většinou ochlupené - ústní ústrojí sací.
Třída: hmyz Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hmyzu. Materiál.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
AUTOR: Mgr. Bc. Alena Machulková
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Včela Medonosná.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_04_DÝCHACÍ SOUSTAVA
Třída: OBOJŽIVELNÍCI Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
BEZOBRATLÍ Tereza Skálová.
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Blanokřídlý hmyz v sadech a ovocných zahradách.
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Podkmen : V Z D U Š N I C O V C I
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_129_Hmyz - brouci
Na návštěvě u včelaře.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Obojživelníci Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se stavbou a základním systémem obojživelníků. Materiál je.
Kam byste zařadili člověka? živá příroda neživá příroda
Zvířata v lese –test plazi 2 autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Výukový materiál VY_52_INOVACE_18_VČELA MEDONOSNÁ
VČELA MEDONOSNÁ VY_32_INOVACE_B04
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
HMYZ STAVBA TĚLA.
Ekosystém louka Živočichové
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Včely život v úlu Venclová Slávka Chcete se něco o včelách dozvědět?
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vnější cizopasníci člověka.
Základní skupiny živočichů
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
BLANOKŘÍDLÍ.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy Autor: Název: Téma: Číslo projektu: ZŠ a MŠ Březno
PLOŠTICE.
PŘÍČINY VÝVOJOVÉ ÚSPĚŠNOSTI HMYZU
Vážky, Stejnokřídlí Test.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
1. 1.
BLECHY, SÍŤOKŘÍDLÍ, CHROSTÍCI
PŘÍRODOPIS 6 HMYZ.
Kmen: Členovci nejpočetnější skupina článkované tělo a končetiny
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
HMYZ nejpočetnější skupina živočichů na Zemi
Prezentace seznamuje žáky se znaky a vybranými zástupci blanokřídlých.
Transkript prezentace:

Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda hospodářský význam, škůdci, cizopasníci vnější kostra z chitinu tělo – 3 části – hlava - hruď - zadeček

Třída:Hmyz

Třída:Hmyz Včela medonosná (hmyz s proměnou dokonalou – řád blanokřídlí) hlava: tykadla (čich, hmat) 2 složené oči 3 jednoduché oči (temeno) ústní ústrojí – kusadla - čelisti + dolní pysk prodloužený v jazýček tvoří sosák - lízavě sací – lízá, saje nektar

Třída:Hmyz hruď: ze 3 článků - z každého vyrůstá 1 pár noh (článkované= kyčel, příkyčlí, stehno, holeň, chodidlo, 2 drápky) 3 pár noh upravené ke sběru pylu: - košíček - uchování pylu - kartáček - sběr pylu (tvořen z chloupků) - 2. a 3. článek – 2 páry blanitých křídel

Třída:Hmyz zadeček 6 článků poslední – žihadlo - je duté, spojené s jedovým váčkem konec – zpětné háčky

Třída:Hmyz orgánové soustavy: TS: plně vyvinuta ústní ústrojí - lízavě sací (kusadla a sosák) CS: otevřená bezbarvá krev - krvomíza DS: vzdušnice NS: dokonalejší typ žebříčkovité soustavy RS: gonochoristé ♀ s rozmnož. orgány = matka ♀s pohlav. ústrojím zakrnělým=dělnice ♂ = trubec nepřímý vývin

Třída:Hmyz Život včel: společnosti = včelstva dělnice matka trubec

Třída:Hmyz Život včel: společnosti = včelstva 1 včelstvo: 1matka – klade vajíčka, žije 3 – 4 roky

Třída:Hmyz 1 včelstvo: 20 000 – 70 000 dělnic - krmí larvy, stavějí plásty, čistí úl, přinášejí zásoby pylu, nektaru(vytvář. med), žijí 6 - 8 týdnů

Třída:Hmyz Život včel: 1 včelstvo: 300 – 600 trubců – líhnou se v létě, z neoplozených vajíček, oplodňují matku, žijí 6 týdnů

Třída:Hmyz Vývin včely medonosné: vajíčko→larva(nymfa) → kukla → dospělá včela(imago) nepřímý vývin má kuklu = proměna dokonalá nemá kukly = proměna nedokonalá

Třída:Hmyz Rojení: v létě vyvine se 2.matka, stará matka opouští s částí včelstva úl Dorozumívání včel: včelí tanečky = zdroj, směr, vzdálenost potravy signály chemického původu = vůně

Třída:Hmyz Hospodářský význam: opylováním rostlin zvyšují výnosy vytváří – med, vosk, mateří kašičku, včelí jed, propolis (vosk + rostlinné pryskyřice)