4. železniční balíček a ERTMS/ETCS

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR
Advertisements

PRO ČD V EVROPSKÉM KONTEXTU
Rozvoj nových technologií na síti SŽDC
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Aplikace ERTMS/ETCS v ČR
4. železniční balíček 1.
Vybrané otázky aplikace TSI „Řízení a zabezpečení“
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
SINGLE EUROPEAN SKY INDUSTRY CONSULTATION BODY Mgr. Richard Klíma KŘ/vOK.
Projekty EOC v ČR v období
| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.
Čerpání prostředků OPD 1, investice SŽDC
Z pohledu studentů.  Obory jsou koncipované pro vzdělávání odborníků pro dopravní praxi  Znalosti evropského dopravního systému  Znalosti dopravního.
Výzvy a přínosy interoperability pro železniční průmysl a železniční dopravu Eric Fontanel Generální ředitel UNIFE.
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
Drážní úřad v resortu dopravy Konference technologická platforma Interoperabilita železniční infrastruktury Drážní úřad – Rail Authority.
Předpis pro používání návěstí pro organizování a provozování drážní dopravy Návěstní předpis D1.
Filip Zelenka. Základy dopravní politiky jsou obsaženy již v Římských smlouvách, které zavádějí společná pravidla mezinárodní dopravy, volný přístup k.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
INSPIRE Stav a výhled.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
1 Budoucnost komunitních služeb v ČR Zuzana Jentschke Stőcklová náměstkyně ministryně pro sociální a rodinnou politiku.
Seminář MD ČR, Alena Heinišová Ekonomické hodnocení investičních akcí na SŽDC, s.o.
Prohlášení o dráze Jiří Černý 9. setkání s dopravci, Praha,
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. Zkušenosti z použití TSI za subsystém Řízení a zabezpečení V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Obsah:  Použité.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Sjednocení technologické platformy Policie ČR CZ.1.06/1.1.00/ Projekt je.
Ceny za projednání mimořádných zásilek Jiří Brunner 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany – Kolín Seminář ČVTSS 2012, Praha, Ing. Vladimír Říha, TÚDC Bezpečnost železničního provozu.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 30. a
Implementace TAF/TAP TSI, ERNCF u SŽDC Praha, Ing. Marek Neustadt Jednání s dopravci.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Problematika rádiového prostředí SŽDC. Systém GSM-R Zajišťuje hlasovou komunikaci a přenos dat mezi terminály a pevnými účastnickými zařízeními a spojení.
Problematika rádiového prostředí SŽDC Bc. Ondřej Borovský.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
základní předpoklad ekonomického růstu
Tabulky traťových poměrů
Informace o implementaci TAF/TAP TSI
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Strategické úkoly MD Pardubice
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Informace o projektech v IDS JMK
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Setkání s dopravci, Praha, 25. a
Stav projektu ERTMS / ETCS v České republice
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Ing. Jiří Kolář, Ph.D., ředitel Drážního úřadu
Průběžné výsledky přípravy VRT
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Vlakem z Prahy na letiště
Transkript prezentace:

4. železniční balíček a ERTMS/ETCS Bc. Jiří Svoboda, MBA generální ředitel Železniční konference Pardubice 2019 Česká a evropská železnice pro 21. století – jeden společný trh, 11. 4. 2019

Evropská unie a 4. železniční balíček Snaha o minimalizaci národních pravidel Vytváření jednotného železničního prostoru cestou zavádění interoperability ústřední téma – další sjednocování pravidel v rámci EU a přesun kompetencí na Agenturu EU pro železnice (ERA) interoperabilita musí být zajištěna na všech tratích, včetně dráhy celostátní i regionální – změna zákona o dráhách (dráha místní) týká se však celé řady oblastí, nejen „Řízení a zabezpečení“, ale např. i přístupnosti osob s omezenou schopností pohybu a orientace vozidla zajíždějící na tratě TEN-T z jiných drah musí vždy splňovat požadavky TSI 4. železniční balíček a ERTMS/ETCS

ETCS v zahraničí Německo Lucembursko Belgie Itálie Španělsko Švýcarsko projekt „Digitale Schiene Deutschland“ – ETCS stěžejní pro celou síť DB Lucembursko ukončení provozu národního systému MEMOR II+ do 31. 12. 2019 Belgie národní systémy vypínány, kompletní odstranění nejpozději do r. 2032 Itálie vyřazování národního systému SCMT z provozu od r. 2019 Španělsko více než 1 800 km tratí a 350 vozidel s ETCS v každodenním provozu Švýcarsko od začátku roku 2018 již vozidla nepotřebují žádné národní systémy Rakousko více než 320 km ETCS L2 (včetně 25 km úseku s výhradním provozem ETCS), 135 km ETCS L1 4. železniční balíček a ERTMS/ETCS

Traťová část ETCS – aktuální stav implementace na tratích SŽDC Provoz Realizace Příprava 2023 2020/2023 2021 2020 2021 2020 2022 2020 2023 2024 2020 4. železniční balíček a ERTMS/ETCS

ETCS na tratích SŽDC Tratě TEN-T – řešením je liniový systém ETCS L2 Tratě celostátní (regionální) mimo TEN-T vybaveny často vyspělými dálkově ovládanými elektronickými zabezpečovacími zařízeními „zbývá“ doplnit vlakové zabezpečovací zařízení – musí být interoperabilní, tedy levnější a technicky jednodušší variantou ETCS úroveň ETCS lze volit libovolně – ETCS L1, ETCS L2 konkrétní podmínky se posuzují individuálně (například s ohledem na dostupnost GSM-R) Vybavování tratí ETCS podle provozních a ekonomických priorit souvislá vozební ramena, intenzita provozu rychlost nad 100 km/h 4. železniční balíček a ERTMS/ETCS

ETCS L1 – možné řešení pro tratě mimo TEN-T Národní implementační plán ERTMS umožňuje také využívat ETCS L1 v přeshraničních úsecích, v krátkých nebo oddělených úsecích pokud z technických či prostorových důvodů nelze realizovat systém ETCS L2 Bodové vlakové zabezpečovací zařízení, které využívá jednodušší technické prvky než ETCS L2, se hodí pro tratě: s nižším zatížením (mimo TEN-T koridory) při dlouhodobější postupné modernizaci tratě Centrální komisí Ministerstva dopravy zadán poprvé požadavek na zpracování záměru projektu ETCS L1 pro trať Česká Lípa – Liberec Vozidla vybavená pro ETCS L2 musí umět i ETCS L1 4. železniční balíček a ERTMS/ETCS

Proč zavádět výhradní provoz s ETCS? Přechodné období provozu s ETCS i bez ETCS je rizikové rozdílné technologické postupy pro bezpečné řízení vozidla odlišná práce strojvedoucího Přechodné období neumožní: optimalizovat konfiguraci infrastruktury (např. délky prostorových oddílů) eliminovat proměnná návěstidla a tím zátěž pro strojvedoucí dosáhnout adekvátních přínosů pro dopravce snižovat provozní náklady dopravců a provozovatele dráhy Oddalování výhradního provozu ETCS povede ke znehodnocení investičních prostředků vložených do vybudování ETCS, a to z důvodu jeho nedostatečného využívání 4. železniční balíček a ERTMS/ETCS

Přípravy na výhradní provoz s ETCS Pilotní úsek výhr. provozu od 1. 1. 2023 Výhradní provoz s ETCS od 1. 1. 2025 Připravované stavby pro výhradní provoz 4. železniční balíček a ERTMS/ETCS

Děkuji za pozornost 4. železniční balíček a ERTMS/ETCS Bc. Jiří Svoboda, MBA generální ředitel SvobodaJ@szdc.cz © Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Dlážděná 1003/7, 110 00 Praha 1 www.szdc.cz