ZÁKLADNÍ TĚLESA V MONGEOVĚ PROMÍTÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Březen 2015 Gymnázium Rumburk
Advertisements

Střed horní podstavy; (hlavní) vrchol
JEHLAN Mongeovo promítání Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Popis válce: Válec má dvě podstavy. Podstava má tvar kruhu. Válec je rotační těleso. Válec vznikne rotací obdélníku kolem jedné své strany.
Anotace Jehlan: Prezentace je věnována jehlanům. Seznamuje žáky s vlastnostmi jehlanů a učí je počítat povrch a objem jehlanu. Předpokládá se využívání.
Jehlan Matematické dovednosti. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníBřezen 2013 Ročník: 9. Tematická oblast:Matematická gramotnost.
ŘEZ JEHLANU ROVINOU OB21-OP-STROJ-KOG-MAT-S
HRANOL, JEHLAN v kótovaném promítání Blan ka Wagnerová Úvod do studia DG.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_303_Trojúhelník – výpočty Téma: Geometrie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tělesa –Válec Číslo.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Čtyřúhelníky: OBECNÝ ČTYŘÚHELNÍK ROVNOBĚŽNÍKY OBDÉLNÍK ČTVEREC
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
Zobrazení dutým zrcadlem
těleso skládající se z jedné kruhové podstavy a pláště
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Koule Kulová plocha – je množina bodů v prostoru, které mají od daného bodu S tutéž vzdálenost r. Koule – množina všech bodů v prostoru, které mají od.
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Grafika Prostředí picture
Popis kvádru:. Popis kvádru: Vlastnosti kvádru: Kvádr má 8 stěn. Kvádr má 8 vrcholů. Kvádr má 12 hran. Kvádr má 1 dolní podstavu. Kvádr má 1 horní.
Přednáška č. 3 Mongeovo promítání Skutečná velikost úsečky.
Hlavní přímky roviny (Mongeovo promítání)
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Fyzika Účinek síly na těleso otáčené kolem pevné osy. Páka.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Jehlan těleso skládající se z jedné podstavy, která má tvar mnohoúhelníku a pláště.
Stopy roviny (Mongeovo promítání)
VÁLEC – charakteristika tělesa
Matematika pro stavební obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Množiny bodů dané vlastnosti
Obvod a obsah rovinného obrazce I.
Tělesa –čtyřboký hranol
Steinerova věta (rovnoběžné osy)
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
Průsečík obecné přímky s rovinou
Souřadnicová soustava, průměty bodů
Zobrazení dutým zrcadlem
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Trojúhelníky Názvosloví Obvod Rozdělení Obsah Výšky v trojúhelníku
Duté zrcadlo Název : VY_32_inovace_10 Fyzika - duté zrcadlo
Konstrukce trojúhelníku
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Určujeme povrch krychle a kvádru
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Výukový materiál pro 9.ročník
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
Čtyřúhelníky názvosloví rozdělení úhly úhlopříčky osová souměrnost
Schodiště – půdorysy, druhy čar
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
MATEMATICKÝ KUFR Téma: Geometrie (6.–9.ročník)
Množiny bodů v rovině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Zobrazování optickými soustavami
Čtverec, obdélník NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_290_Čtverec, obdélník.
Rovnice.
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
27 STŘEDOVÁ SOUMĚRNOST.
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ TĚLESA V MONGEOVĚ PROMÍTÁNÍ Příklad 1: Pravidelný pětiboký hranol s podstavou v půdorysně

Zobrazte pravidelný pětiboký hranol s podstavou v půdorysně 𝝅 Zobrazte pravidelný pětiboký hranol s podstavou v půdorysně 𝝅. Podstava je dána středem 𝑺 a vrcholem 𝑨. Výška hranolu je 𝒗. Určete zbývající průmět bodu 𝑴 pláště hranolu.

1) dolní podstava hranolu dolní podstava hranolu leží v půdorysně 𝜋, proto se v půdorysu zobrazí ve skutečnosti, tj. jako pravidelný pětiboký hranol v nárysu se dolní podstava zobrazí jako úsečka, která je součástí osy 𝑥 2) nárys hranolu zadaný hranol je pravidelný s podstavou v půdorysně, proto se v nárysu zobrazí jako obdélník s délkou strany kolmé na osu 𝑥 rovné výšce 𝑣 hranolu půdorys horní podstavy hranolu se ztotožňuje s půdorysem dolní podstavy 3) viditelnost hranolu zdánlivý obrys tělesa je vždy viditelný (kreslí se tlustou plnou čarou) půdorysem zdánlivého obrysu hranolu je pětiúhelník 𝐴 1 𝐵 1 𝐶 1 𝐷 1 𝐸 1 nárysem zdánlivého obrysu je obdélník 𝐴 2 𝐴′ 2 𝐶′ 2 𝐶 2 viditelnost nárysu vnitřních hran hranolu určujeme podle vzdálenosti jejich půdorysu od osy 𝑥 (hrany vzdálenější od osy 𝑥 jsou viditelné, hrany bližší k ose 𝑥 jsou neviditelné) 4) půdorys bodu 𝑀 bod 𝑀 leží na plášti hranolu, proto také půdorys bodu 𝑀 leží na plášti hranolu (na pětiúhelníku 𝐴 1 𝐵 1 𝐶 1 𝐷 1 𝐸 1 )