„Obecný rámec výuky jazyků, proč jsme zvolili CLIL na 1. stupni“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Od integrace k inkluzi Mgr. Jitka Topičová , Chomutov.
Advertisements

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
ICT ve výuce jazyků Mgr. Jana Sochorová Základní škola a Mateřská škola Česká Bělá.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Dětské umění překonává hranice. Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně)
Grantový projekt OP VK oblast podpory 1.3 DVPP škol a školských zařízení Mozaika nových inspirací pro pedagogy mateřské školy CZ.1.07/1.3.02/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a Státním rozpočtem České republiky Výuka cizích jazyků s akcentem na kombinované studium a.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
Aktivity a projekty Lísky na podporu spolupráce v regionu Pomáháme lidem porozumět přírodě a být dobrými hospodáři přírodního i kulturního dědictví.
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
Platformy projektu KAP LK
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zlepšení metodologických kompetencí učitelů anglického jazyka
Plánování ve školní tělesné výchově
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Učitel s rozhledem – žák se šancí
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Podpora krajského akčního plánování
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
Techniky práce s mentálně postiženými
Základní informace o poskytovateli
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Kateřina Lojdová Klima školní třídy Kateřina Lojdová
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DRUHY_CAR Název materiálu: Druhy čar
Gymnasium Jižní Město Praha
Program celoživotního učení Comenius
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_02_SLOVESNE_CASY Název materiálu:
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Evropský rok výchovy prostřednictvím sportu – EYES 2004
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Synergie manažerského týmu
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Kultura a problematika přístupnosti kulturního bohatství ve vzdělávání neslyšících žáků ZŠ Mgr. et MgA. Mariana Koutská katedra speciální pedagogiky, Pedagogická.
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Dobré jméno otevírá dveře budoucnosti
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
reg. číslo projektu: ​ CZ /0.0/0.0/17_052/
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Strategické řízení a plánování
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Úvodní přednáška pro 1. ročník
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

„Obecný rámec výuky jazyků, proč jsme zvolili CLIL na 1. stupni“ CLIL WORKSHOP PRO UČITELE A RODIČE

Cíle základního vzdělávání aneb kam podle RVP směřovat? Utvářet a postupně rozvíjet KLÍČOVÉ KOMPETENCE vzdělávání orientovat na situace blízké životu a na praktické jednání osvojit si strategie učení a motivovat pro celoživotní učení vést k tvořivému myšlení, logickému uvažování a k řešení problémů vést žáky k všestranné, účinné a otevřené komunikaci vést žáky k toleranci a ohleduplnosti k lidem, kulturám a hodnotám

K ČEMU má BÝT UŽITEČNÝ žákům CIZÍ JAZYK? že chápou a objevují skutečnost, která přesahuje oblast zkušeností zprostředkovaných mateřským jazykem pro komunikaci žáků v rámci integrované Evropy a světa, k snižování jazykových bariér ke zvýšení mobility jednotlivců, v osobním životě, v dalším studiu a práci umožňuje poznávat odlišnosti ve způsobu života, odlišné kulturní tradice pro prohloubení vzájemného mezinárodního porozumění a tolerance vytváří podmínky pro spolupráci škol na mezinárodních projektech

Požadavky na vzdělávání v cizích jazycích jsou formulované v RVP ZV vycházejí ze Společného evropského referenčního rámce pro jazyky https://ejp.rvp.cz/ Výuka se MÁ ZAMĚŘOVAT na pokrok v rámci řečových dovedností: čtení s porozuměním poslech s porozuměním písemný projev samostatný ústní projev ústní interakce

Jazykové vzdělávání vede žáka podle RVP k jazyku jako nositeli historického a kulturního vývoje národa a sjednocujícímu činitel jazyku jako důležitému nástroji celoživotního vzdělávání vztahu k mateřskému jazyku a jeho chápání jako zdroje pro rozvoj osobního i kulturního bohatství rozvíjení pozitivního vztahu k mnohojazyčnosti a respektování kulturní rozmanitosti získávání a předávání informací, k vyjádření potřeb, prožitků a názorů mezilidské komunikaci daného kulturního prostředí a rozvíjení pozitivního vztahu k jazyku získávání sebedůvěry a kultivovanému projevu jako prostředku prosazení sebe sama

Jak na to? Takhle?

Nebo takhle?

O projektu Učíme se učit CLIL Projekt Erasmus plus KA1 mobilita pracovníků škol Číslo projektu: 2017-1-CZ01-KA101-03517

PROJEKT CLIL | základní info CÍLE: Podpora výuky anglického jazyka na 1. stupni metodou CLIL Internacionalizace školy prostřednictvím projektů eTwinning (1. i 2. stupeň) Zvýšení jazykových a odborných kompetencí managementu školu DÉLKA TRVÁNÍ : 16 měsíců (listopad 2017 – únor 2019) CELKOVÝ SCHVÁLENÝ GRANT: 25 224 EUR

Projekt CLIL | Co je metoda CLIL? ClIL = Content and Language Integrated Learning metodický přístup, v rámci kterého je vyučován obsah nejazykového předmětu a současně jsou rozvíjeny kompetence v cizím jazyce příznačná je dualita cílů > osvojení znalostí nejazykových předmětu a jazykových dovedností v cizím jazyce ČAS vs. CÍLE 25% výuky vs. jazykové sprchy (např. 30 – 60 min. denně) bilingvní či imerzní vzdělávání ano/ne Všechny formy výuky, kde je obsah vyučován prostřednictvím jiného než mateřského jazyka.

Projekt CLIL | aktivity 1. metodický seminář eTwinning na škole pro všechny zájemce 2. jazyková (kulturní) příprava účastníků 3. jazykové kurzy a metodické kurzy CLIL ve Velké Británii 4. setkání projektového týmu CLIL 5. job shadowing/stínování v Itálii 6. veřejný workshop CLIL pro veřejnost a kolegy učitele

Aktivity | metodický seminář eTwinning jednodenní školení na míru únor 2018 učitelé i asistenti z 1. a 2. stupně nastartování mezinárodních projektů na dálku prostřednictvím ICT základní informace, seznámení s prostředím a příklady dobré praxe

Aktivity | jazyková a kulturní příprava intenzivní příprava únor – červen rodilý mluvčí Leigh a Mike povinné pro nejazykáře i jazykáře

Aktivity | jazykové a metodické kurzy kurzy v zahraničí 2 týdny intenzivní výuky ve Velké Británii v měsíci červenci Jazykový kurz v Manchestru pro 3 učitelé 1. stupně a ředitele školy Metodický kurz v Norwich pro 2 učitele vyučující anglický jazyk

Aktivity | setkání projektového týmu CLIL 2 setkání před stínování 2 setkání po stínování září - říjen představit a zprostředkovat co nejvíce informací o metodě CLIL kolegům nejazykářů, aby měl každý představu, co to ten CLIL je sdílet zkušenosti, postřehy a dobrou praxi z návštěvy vzdělávacích kurzů listopad a leden naplánovat začlenění metody CLIL na 1. stupni příprava workshopu CLIL pro učitele a rodiče

Aktivity| job shadowing v Itálii týden v italském Arezzu říjen/listopad v Istituto Aliotti 7 (plánovaných 6) učitelů stínování hodin přírodních věd vyučovaných metodou CLIL a hodin anglického jazyka zaměřeného na fonetiku na 1. stupni mnoho inspirace, výukové materiály včetně metodiky, odborná diskuse a příslib budoucí spolupráce

Projekt CLIL | tým a úkoly Projektový tým Projektové řízení hl. manažer projektu koordinátor projektu jazyková a kulturní příprava admin. podpora a finance pravidelná setkání realizačního týmu a projektového týmu – tým CLIL příprava a monitoring účastníků na kurzech osobní pohovory – řešení plánu osobního rozvoje rozpočet a jeho průběžné čerpání

Projekt CLIL | šíření výsledků webové stránky školy prostřednictvím vlastní záložky projektu facebookový profil školy regionální tisk odborné setkání a semináře zástupců školy rodičovské kavárny workshop CLIL v praxi ŠVP a výroční zprávy

Projekt CLIL | Jak to bude vypadat? 2. pololetí školní horiku 2018/2019 bude probíhat pilotní projekt CLIL propojíme oblast Člověk a jeho svět s hodinami anglického jazyka na 1. stupni (1. – 5. třída) časová dotace: minimálně 1 blok za měsíc oblasti: 5 základních smyslů Živá a neživá příroda Zvířata a jejich klasifikace Sluneční soustava

Děkujeme za pozornost 