Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ (KAP)
Advertisements

BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje Zpráva o postupu příprav Rámce pro investice do infrastruktury Červen 2016 PaedDr. Pavel Schneider, vedoucí.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Cíl a identifikace výzvy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Podpora krajského akčního plánování
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání AKTIVITY A VÝSTUPY PROJEKTU KAP
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Společné setkání „minitýmů“
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Implementační projekt KAP
Plán vzdělávacích aktivit
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
2. jednání řídícího výboru
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Krajské akční plánování
Analýza potřeb v území.
4. zasedání PS Vzdělávání pro území Plzeňského kraje
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Š A B L O N Y II.
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Vítejte na třetí místní konferenci
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Transkript prezentace:

Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje Prezentace pro minitýmy Březen – duben 2019 PaedDr. Pavel Schneider, vedoucí projektu

Realizační tým Realizační tým: PaedDr. Mgr. Pavel Schneider vedoucí projektu Mgr. Tereza Štvánová finanční a projektová manažerka Bc. Anna Štvánová manažerka aktivit Pavel Krejča koordinátor aktivit Mgr. Hana Bohatová zpracování Školské inkluzivní koncepce kraje

Mini týmy A. Spolupráce SŠ se ZŠ, MŠ, kariérové poradenství, polytechnické vzdělávání, podnikavost, iniciativa, kreativita B. Odborné vzdělávání, spolupráce se zaměstnavateli, škola jako centrum celoživotního učení C. Inkluze, absolventi, trh práce, prevence – Pracovní skupina pro rovné příležitosti D. Infrastruktura + polytechnické vzdělávání SŠ E. Gramotnosti, všeobecně vzdělávací předměty, mládež, sport, kvalita

Informace ke KAP 2 Příprava od února 2019 Proces obdobný jako při KAP 1 Započne dotazníkovým šetřením na školách sestaveným NÚV – výsledky budou v březnu 2019 Bez investic, souvislost s minulým dotazníkem, cíle, pokrok

Pravidelné aktivity Pracovní setkávání pěti mini týmů (2x ročně workshopy, pravidelná elektronická komunikace prostřednictvím webu projektu) Pořádání workshopů ředitelů škol (1x ročně jednodenní, 1x ročně dvoudenní) Konference 2x ročně, zaměření dle aktuální situace Účast v Řídících výborech MAP, účast škol v MAP a místních akčních skupinách

Podpora pořádání krajských soutěží Výběr 21 škol, pořádajících krajské a regionální soutěže pro rok 2017/2018, 30 škol pro rok 2018/2019 Soulad s KAP – primárně polytechnika, řemesla, gramotnosti, spolupráce se školami, spolupráce se zaměstnavateli, řádově 20 000 Kč podpory Zábavná maturita – ukázkové hodiny přípravy na maturitní testy (pro 3. ročníky) – 8 škol 2019

Aktuálně První evaluace KAP http://kap-stredocesky.cz/informace/kap-1/176 Na MŠMT schválena pátá zpráva o realizaci, úspěšně proběhl audit MF a MŠMT Koncept Školské inkluzivní koncepce kraje (ŠIKK), http://kap-stredocesky.cz/temata-kap/podpora-inkluze/175 Seminář příprava projektů, šablony I DDM, ZŠ… MŠMT šablony II SŠ… Školení, semináře, setkání –výběr témat – aktivita škol

Aktuálně Kavárny asistentů pedagoga – 16 – 18 hod. listopad Kutná Hora, Kladno , Praha a další v březnu a dubnu (27.3. Kladno, 28.3.Praha, 4.4.Č,Brod) Minitýmy – 27.3., 29.4., 6.5. Konference Čeština jako cizí jazyk – listopad Ustavení pracovní skupiny pro rovné příležitosti – z minitýmu inkluze – prosinec a 4 jednání této skupiny Sumarizace 17.4. Mentoři začínajících ředitelů Semináře Cesta potravin pro předškolní vzdělávání

Aktualizace rámce pro podporu investic – výzva č. 86 IROP - říjen „speciální školství“ – školy dle par. 16…, PPP, ŠPP…, tréninková pracoviště, terapie, připravenost… Infrastruktura vedoucí k přechodu do škol hlavního vzdělávacího proudu a k samostatnému způsobu života.  12 projektů, 10 škol, 205 549 500 Kč Celková alokace pro ČR 536 470 588 Kč (pro SK 76 863 799,82 Kč)

1. aktualizace rámce pro podporu investic – výzva č. 86 IROP - březen 5 subjektů, 130 milionů Kč

Závěry z evaluace KAP Nedostatek učitelů, asistentů pedagoga, školních psychologů a dalších pedagogických pracovníků a pracovníků poraden Celkové podfinancování školství Velký objem administrativy a byrokracie Malá důvěra ve svobodné a odpovědné rozhodování ředitele Snaha o inkluzi je proces, který je prospěšný, má ale své limity

Nutnost zachování systému speciálních škol, „praktických“ škol a E oborů V poslední době je snahou školy i společnosti mnohdy nepřiměřená ochrana dítěte před stresem a před neúspěchem. Zapomíná se však na nutnost nácviku vyrovnat se se stresem a neúspěchem Zdůrazňování práv oproti povinnostem

Nedostatek pracovníků v oblasti poradenství Nedostatečná podpora učitelů v oblasti řešení problémů inkluze v pregraduálním i postgraduálním vzdělávání Malá podpora nadaných

Koncept Školské inkluzivní koncepce kraje RSK vzalo na vědomí koncept ŠIKK MŠMT změnilo metodiku – Metodika rovných příležitostí Transformace minitýmu inkluze v Pracovní skupinu pro rovné příležitosti Dopracování konceptu podle metodiky a dodaných podkladů do června 2019 Schválení ŠIKK v PS Vzdělávání, RSK, MŠMT ve druhém pololetí 2019

Koncept Školské inkluzivní koncepce kraje Výběr doporučených zajímavých aktivit:  Studijní cesty/stáže do zemí EU Koordinátor inkluze pro kraj  Metodik asistentů pedagoga a školních asistentů – možno zřídit tuto pozici pro všechny obce se SVL mimo KPSVL  Doučování žáků ohrožených školním neúspěchem  

Koncept Školské inkluzivní koncepce kraje Vytvoření systému spolupráce a podpory všech zainteresovaných stran při vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků z kulturně odlišného prostředí zapojení škol včetně oborů E a H do spolupráce se zaměstnavateli a ÚP  Kariérové poradenství – motivační aktivity pro žáky ve výběru vhodného povolání se zohledněním možností uplatnění na trhu práce Podpora škol zřízených podle par. 16

Koncept Školské inkluzivní koncepce kraje Prázdninové aktivity – eliminace prázdninového propadu vědomostí Workshopy, školení, sdílení zkušeností, konference učitelů, asistentů pedagoga a dalších školských pracovníků Meziresortní spolupráce – sociální služby, lékaři… Návaznost na MAP a místní inkluzivní koncepce Podpora nadaných Zapojení do výzvy Inkluze pro SVL

www.kap-stredocesky.cz Děkuji za pozornost za realizační tým Pavel Schneider schneider@kr-s.cz