Matematika – 7.ročník Mnohočleny VY_32_INOVACE_

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kuchařka na práci s mnohočleny Matematika pro ZŠ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Salač. Dostupné z Metodického portálu.
Advertisements

Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_F6-002 Předmět FYZIKA.ROČNÍK.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 7.ROČNÍK.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Matematika.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sčítání a odčítání mnohočlenů jednočlen 3x 2 4y5z 3 4x 2 y + -5x 3 x.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
VY_32_INOVACE_C9-005 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
MATEMATIKA Lineární nerovnice o jedné neznámé a jejich soustavy.
7.ROČNÍK Hydraulická zařízení VY_32_INOVACE_ Název školy
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK CHEMICKÝCH SMĚSÍ
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_P9-006 MINERALOGIE 6 - SÍRANY Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
atmosféra, složení vzduchu, dusík, kyslík
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
Násobení mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola
Rozklad mnohočlenu na součin
Lineární rovnice Ekvivalentní úpravy
Savci – medvědovité šelmy
8.1 Aritmetické vektory.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 07 Vytýkání I
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
VY_32_INOVACE_F8-006 FYZIKA 8.ROČNÍK POHYBOVÁ ENERGIE Název školy
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_Z8-001 ZEMĚPIS 8.ROČNÍK OBYVATELSTVO SVĚTA Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_ Roznásobování závorky
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Fyzika – 6.ročník Atomy a molekuly VY_32_INOVACE_
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vladimíra Houšková Název materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kvadratické nerovnice
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Dostupné z Metodického portálu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Stavební fakulta ČVUT, B407
Přírodopis – 8.ročník Savci - zajícovci VY_32_INOVACE_
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Rovnice základní pojmy.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Rovnice s absolutními hodnotami
Přírodopis – 6.ročník Hmyz křídlatý - Jepice VY_32_INOVACE_
Algebraické výrazy: lomené výrazy
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Jednočleny a mnohočleny
* Násobení celých čísel Matematika – 7. ročník *
Lomené výrazy (2) Podmínky řešitelnost
Matematika – 7.ročník VY_32_INOVACE_
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
Rovnice s neznámou ve jmenovateli
Matematika + opakování a upevňování učiva
Přírodopis – 8.ročník Savci - hmyzožravci VY_32_INOVACE_
18 VÝRAZY S PROMĚNNÝMI.
Grafy kvadratických funkcí
20 MNOHOČLENY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_Pel_I_08 Výrazy lomené – podmínky2
5 DRUHÁ ODMOCNINA.
MATEMATIKA Lineární rovnice o jedné neznámé.
Dělení racionálních čísel
Transkript prezentace:

Matematika – 7.ročník Mnohočleny VY_32_INOVACE_06.43.10.125 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy Jesenická 11, Plzeň Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3312 Číslo DUMu VY_32_INOVACE_06.43.10.125 Předmět Matematika – 7.ročník Téma Mnohočleny Autor Mgr. Petra Hladíková Metodický popis (anotace)

Mnohočleny

Mnohočlen je výraz, který obsahuje proměnnou x a standardní operace sčítání, odčítání, násobení, dělení a mocnění na celočíselný exponent. Tyto mnohočleny můžeme dále sčítat, odčítat, násobit, dělit a umocňovat.

Základní pojmy Příkladem jednoduchého mnohočlenu může být mnohočlen: 2x2+5x−12

Obecně bychom mohli mnohočlen zapsat takto anxn+an−1xn−1+…+a1x1+a0x0, kde reálná čísla před x, tj an se nazývají koeficienty a n se nazývá stupeň mnohočlenu. Číslo n odpovídá nejvyšší mocnině mnohočlenu, kde an≠0.

Takže v případě prvně zmíněného mnohočlenu 2x2+5x−12 platí, že stupeň mnohočlenu je dva, protože nejvyšší nenulová mocnina proměnné x je dva. V případě jiného mnohočlenu 7x2+5x4+15x by platilo, že stupeň mnohočlenu je 4 (nejvyšší exponent je 4).

Obvykle zapisujeme mnohočleny sestupně vzhledem k použitým exponentům, abychom na prvním místě měli člen s nejvyšší mocninou. Takže předchozí mnohočlen můžeme přepsat takto: 7x2+5x4+15x = 5x4+7x2+15x.

V mnohočlenu chybí člen, jehož proměnná by měla exponent tři a nula V mnohočlenu chybí člen, jehož proměnná by měla exponent tři a nula. To vůbec nevadí, zkrátka si představíme, že koeficient u těchto členů je nulový. Můžeme totiž napsat 5x4+0x3+7x2+15x1+0x0. Sice už tam máme všechny členy, ale mnohočlen je zbytečně nepřehledný. Nulové členy tak obvykle vynecháváme!