ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_II_1_02_Geometrické tvary a tělesa s využitím zrakového rozlišování Šablona číslo: II Sada číslo: 1 Pořadové číslo DUM: 02 Autor: Mgr. Jitka Valentová
Anotace: Žáci rozlišují geometrické tvary a tělesa. Očekávaný výstup: Žáci umí rozlišit geometrické tvary a tělesa. Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 7-8 let, 2. třída Klíčová slova: geometrické tvary a tělesa Pomůcky a materiál: interaktivní tabule, pracovní list, pero, tužka, pravítko Potřebný čas pro výuku DUM: 35 min Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Žáci dostanou pracovní list, napíšou datum a jméno. Před samostatnou prací zopakujeme s žáky naučenou látku s interaktivní tabulí. Geometrické tvary a tělesa. Najdeme příklady ve třídě a okolí. Vysvětlíme postup práce. První úkol je spočítat všechny obrazce, trojúhelníky, kruhy, válce, obdélníky a čtverce. Napsat počet na příslušný řádek. Druhým úkolem je napsat všechna tělesa a geometrické tvary, které žáci znají. Žáci, kteří jsou dříve hotovi, mají za úkol narýsovat geometrické tvary a ještě vybarvit. Časový limit je asi 35 minut. Pak žáci odevzdají.
Geometrické tvary TROJÚHELNÍK ČTVEREC OBDÉLNÍK KRUH
Geometrická tělesa: VÁLEC
kolik je v pracovním listě: Spočítej kolik je v pracovním listě: Trojúhelníků: ………………………………………………………………………………………………………… Obdélníků: ………………………………………………………………………………………………………… Kruhů: ………………………………………………………………………………………………………… Válců: ………………………………………………………….
2. Úkol Napiš do pracovního listu, které geometrické tvary a která tělesa ještě znáš:
KRYCHLE KVÁDR KOULE KUŽEL JEHLAN HRANOL TĚLESA GEOMETRICKÉ TVARY LICHOBĚŽNÍK PĚTIÚHELNÍK
Super!
Použité zdroje: Otevřená galerie Microsoft Office www.microsoft.office.com