Department of Corporate Economy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Advertisements

Grafické zobrazení příkladu RETURN MANAGEMENT J.Skorkovský KPH.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
Oracle BI APPS Oracle BI Applications are complete, pre-built BI solutions that help people at all levels of an organization better understand how their.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_10_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Stručný úvod MKH_RIOP a (MPH_RIOP a BPH_PIS1 ) Jaromír Skorkovský, KPH,ESF MU BRNO.
Jaromír Skorkovský, KPH,ESF MU BRNO
Stručný úvod MPH_RIOP | BPH_PIS1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_09.
Tutorial: Obchodní akademie Topic: Logical Functions Prepared by: Mgr. Zdeněk Hrdina Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Basics of electrical engineering the 2nd. year Measuring the capacity Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Very concise introduction BPH_PIS2 (MPH_AOMA) Jaromír Skorkovský, KPH,ESF MU BRNO.
Stručný úvod MKH_RIOP a ( MPH_RIOP a BPH_PIS1 a MKH_RIOP) Jaromír Skorkovský, KPH,ESF MU BRNO.
Stručný úvod MKH_RIOP a (MPH_RIOP a BPH_PIS1 ) Jaromír Skorkovský, KPH,ESF MU BRNO.
Introduction to MS Dynamics NAV XXVII. (Production) Ing.J.Skorkovský,CSc. MASARYK UNIVERSITY BRNO, Czech Republic Faculty of economics and business administration.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Business Communications/Complaints 06C16 AutorLadislava Pechová Období.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Praktická doporučení pro PR a marketing – co v této oblasti může HR dělat lépe Dita Stejskalová.
Scanservice a.s. | Náchodská 2397/23 | Praha 9 | Česká republika | D O C U M E N T I M A G I N G
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Describing and comparing pictures Číslo vzdělávacího materiálu: AJ1-2 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_32_Guess_the_job.
Tutorial:Business Academy Topic: Stock in trade Prepared by:Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Listening VY_32_INOVACE_AJ_2_60 Multiple choice Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Přednáška Akce: Přednášející: Petr Macháček | jednatel | Petalit s.r.o. | TFM Inteligentní budovy – senzorová kabeláž včetně.
Společnost (Society) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: Maturitní ústní zkouška Datum vytvoření.
Ing. Athanasios Podaras, PhD 2016
Analýza pracovního výkonu zaměstnanců
GE - Vyšší kvalita výuky
Department of Corporate Economy
Autor: Mgr. Kateřina Suková
SOCIÁLNÍ SÍTĚ A ŠKOLA.
Zvířata (animals, pets) B2
charakteristiky údajů (Struktura, rozměry) – BI jako IS
Řízení sestaveného modelu
Název vzdělávacího materiálu
Název vzdělávacího materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Digitální učební materiál
Jaromír Skorkovský, KPH,ESF MU BRNO
Introduction to MS Dynamics NAV XVIII. (Reminders)
Introduction to MS Dynamics NAV XX. (Combined Shipments)
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_15Spojky.
Činnosti spojené s projekty a ERP
Introduction to MS Dynamics NAV XXVII. (Production)
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název firemní schůzky Prezentující.
Stručný úvod (MPH_RIOP a BPH_PIS1) resp. MKH_RIOP
Introduction to MS Dynamics NAV (Return Management)
Introduction to MS Dynamics NAV (Expected Costs)
Jídlo (Food, Meals) B2 Tematická oblast Angličtina: ústní zkouška
Statistical Business architectures and metadata management
Účetní schémata MS Dynamics NAV RTC-základy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa
TOC Class Problem I (jednodušší varianta P&Q analýzy) (v tomto konkrétním příkladu je P=Y a Q=Z – specifikace proměnných) Ing.J.Skorkovský, CSc.
Ing.J.Skorkovský,CSc. MASARYK UNIVERSITY BRNO, Czech Republic
Introduction to MS Dynamics NAV (ATP_CTP)
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
Transkript prezentace:

Department of Corporate Economy Balanced Scorecard Ing.J.Skorkovský,CSc. and various listed resources Department of Corporate Economy

Balanced Scorecard and continuum of value (1st part) Balanced Scorecard is a step in the continuum describing value and how the value is created Mission – why we exist Values – what is important to us Vision – what we want to be Strategy – our game plan Strategy map – translate to strategy See next show Balanced scorecard – measure and focus

Vysvětlivky k předchozímu snímku MISE : Vyjádření toho, proč a k čemu organizace existuje, co chce dělat, co umí. Základním posláním každého podniku je svým zákazníkům poskytovat buď nějakou službu nebo jim prodávat nebo jinak poskytovat svojev ýrobky Vize (anglicky Vision) je pojem, který se používá v rámci strategického řízení. Vize je to představa žádoucího budoucího cílového stavu a má podobu jednoduchého popisu jeho podoby a ideálního stavu, kterého chce organizace svojí strategií dosáhnout. Vize je součástí motivačních faktorů (jedná se o největší motivátor) v organizaci - pomáhá “táhnout za jeden provaz směrem k jejímu naplnění”. Klíčové je, aby se s vizí ztotožnili všichni manažeři a zaměstnanci v organizaci. Stanovení vize je vhodné pro všechny typy a velikosti organizace. Bez ní chybí jasně vyjádřený směr, kterým se chce organizace vydat a špatně se tak stanovují další motivátory. Metoda SMART umožňující dosahovat cíle S - Specific – specifické, konkrétní cíle M - Measurable – měřitelné cíle A - Achievable/Acceptable – dosažitelné/přijatelné R - Realistic/Relevant – realistické/relevantní (vzhledem ke zdrojům) T - Time Specific/Trackable – časově specifické/sledovatelné

Balanced Scorecard and continuum of value (2nd part) Balanced Scorecard is a step in the continuum describing value and how the value is created Target – what WE need to do (plan, project, budget, …) Personal Objectives – what I need to do Strategic Outcomes (výsledky, závěry) Satisfied Shareholders Delighted Customers Efficient and Effective Processes Motivated and Prepared Workforce

Definition BS developed by Robert Kaplan and David Norton BS examines a firm´s performance in four critical areas Finances – how should we look to our shareholders ? Customers – how should we look to our customer ? Processes – at which business processes must we excel ? Learning and Growing – how will we sustain our ability to change and improve ? Resource : Operation Management, Quality and Competitiveness in Global Environment, Russel &Taylor

Basic strategy map (two lower BS levels) Processes Production and Services Lower cost of production Continuous improvement (Kaizen) Reduced cycle time (see Little´s law) Shorter production lead times Working capital efficiency (fin. leverage) MRP,MRP_II Advanced Planning and Scheduling Good Resource Planning Perfect way of cost calculation (actual-expected) Application of Theory of Constraints SCM-Supply Chain Management Lower cost of transport Better way of replenishment Better delivery performance Supplier Relationship Lower cost of ownership JIT delivery TQM – High quality supply Risk Management Financial risks Cash flow management Operational risk Technological risk Human capital Organizational Capital Information Capital Analytic applications BI, transaction processing applications=ERP, ..) Excellent training of resources Efficient and flexible structures and reporting system, teamwork, culture Resource : Operation Management, Quality and Competitiveness in Global Environment, Russel &Taylor (not the red ones)

Perfect way of calculation

Basic strategy map (two upper BS levels) Shareholder value Productivity Strategy Growth Strategy Strategy Increase value of customer account Stars and Milk Caws segments of Boston Matrix Stable product portfolio New resources generation (higher market share ) R&D related to current product portfolio Finance Become industry cost leader (Gartner Magic Quadrant Matrix) Maximize use of existing assets Improve cost management Competitive prices Low cost of supply Perfect Quality Deliveries in time Processes – at which business processes must we excel (see previous slide) ? Resource : Operation Management, Quality and Competitiveness in Global Environment, Russel &Taylor (not the red ones)

Balanced Scorcard worksheet (50+80)/2 Explanations : FTL-full truck load, LTL- less than truck load , SPC=statistical process control, EDI=electronic data interchange, Cycle time=time/unit=(e.g.7 min/1 customer request) Resource : Operation Management, Quality and Competitiveness in Global Environment, Russel &Taylor

Some units (home study) Will be presented later in sections such as : Little´s law (WIP=Throughput *LT) Theory of Constraint… Takt Time (TT) – rhythm in which we have to produce in order to satisfy customer demand (demand is 240 toaster ovens and we can produce these in 480 minutes ->TT= 480/240=2 Lead Time (LT) – Number of minutes, hours, or days that must be allowed for the completion of an operation or process, or must elapse before a desired action takes place –see next slide

ERP outputs and BS Financial way of reporting BS way of reporting Report generated from ERP MS Dynamics NAV Financial way of reporting BS way of reporting (Radar Chart) Based on KPI estimation in % out analysed company is excellent, but on the other hand, collecting money, credit limit and overdue management is falling behind Resource : Operation Management, Quality and Competitiveness in Global Environment, Russel &Taylor (only radar chart)

ERP forms related to customer aging report

BS and OM Finances – how should we look to our shareholders ? Customers – how should we look to our customer ? Processes – at which business processes must we excel ? Learning and Growing – how will we sustain our ability to change and improve ? Project management Theory of constraints Production Linear programming Total quality management Product postitioning Business Intelligence Workflow Critical chain Drum –buffer-rope MRP-MRP-II,JIT,APS Cutting, blending Pareto, ishikawa Boston Matrix Gartner QM Decision making CONWIP Logistics Yield management Kepner-Tregoe Hurviwtz EOQ, ABC Prospect theory Little´s law

Obrat prodejního kanálu Nepříjemné překvapení Marketingové dovednosti Strategické iniciativy (dolní dvě BSC vrstvy mají zde definovaný Cíl-Měření-Záměr-Akční program) Spokojení akcionáři Růst prodeje Růst marží Akční program Poskytnutá hodnota Lepší vztahy Cíl Měření Záměr Udržet si zákazníky Akční prodeje Poměr WIN/LOST Poměr WIN/LOST Zvětšit podíl na trhu Obrat prodejního kanálu Podpora image Počet nových klientů o 100 % - 2 roky (zvýšení) Nepříjemné překvapení Počet problémů o 50 % - 2 roky (snížení) Přišli poprvé Program cíleného marketingu Marketingové dovednosti % dovedností % zákazníků s OK daty Do 100% -rok Do 80 % -2 roky Školení Nový SW Marketingové dovednosti Zákaznická databáze

Tabulka jako podklad pro konstrukci grafu JSS (FRTBSC) a eliminaci nepotřebných aktivit (obdoba postupu při zavádějí štíhlé výroby)

Výsledný graf po aplikaci JSS (transpozice FRT->BSC vrstev)

Strategy Map-The Simple Model of Value Creation Financial perspective If we succeed, how will we look to our shareholders ? Customer perspective To achieve our vision, how must we look to our customers? Internal perspective To satisfy our customer, which processes must we excel at ? Learning and growth perspective To achieve our vision, how must our organization learn and improve ? Resource : Strategy Maps, Kaplan and Norton

Strategická mapa (BSC)- velmi zjednodušené schéma Spokojení majitelé Finance Vyšší tržní podíl Zisk Zákazník Výnosy Konkurenční výhoda Spokojený zákazník Dodávka služeb Procesy Zdroj Školení PZ Testy Vyškolený zdroj Náklady nízká míra úspěšnosti Růst Parametry výběru zdroje Vyhledávání zdrojů profil zdroje míra shody SZ a PZ Potřeba unikátních zdrojů-znalostí Náklady na zdroje IQ kreativita flexibilita TOC CONWIP Workflow

Test 1 What is the main goal of a company? A) Obtain the highest profit B) Find solutions that will be in the best interests of stakeholders C) Produce as many products as possible D) A and C E) None of the above B)

Test 2 Which of the following is Operations Management Technology not concerned with? A)Product & Service Technology B)Process Technology C) Globalization technology D)Information Technology E)All of the above C)

Test 3 Which of the following would be considered an input when converting inputs into outputs during the transformation process? A) Land B) Capital C) Raw Materials D) Facilities E) All of the above E)

Test 4 Which of the following is not a key element of supply chain management ? A)Purchasing B) Suppliers C) Location D) Logistics E) Managers decision E)