VLASTNOSTI LÁTEK II teplota, čas.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
Advertisements

Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
(míra tepelného stavu látky)
Paulus Lukáš Co je to čas ?.
Měření teploty Teplota je fyzikální veličina, značí se t.
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
ROVNOVÁŽNÝ STAV, VRATNÝ DĚJ, TEPELNÁ ROVNOVÁHA, TEPLOTA A JEJÍ MĚŘENÍ
MĚŘENÍ TEPLOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_164_Teplota AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM: 6.,
Měření teploty.
Orientace v čase 3. ročník
Měření teploty LC.
Měření teploty.
MĚŘENÍ ČASU A TEPLOTY.
Měření teploty Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
Teplota a její měření.
VY_32_INOVACE_410_JEDNOTKY
Fyzika 6. ročník Teplota Anotace
Teplota.
Projekt je spolufinancován z ESF a ze státního rozpočtu ČR v rámci OP VK. DRUHY HODIN.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Vlastnosti látek Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině.
Základní škola Karviná-Nové Město Cihelní 1666 tel./fax.: , Škola pro život CZ.1.07/1.4.00/ Druh.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková Téma: Vlastnosti látek II.
Fyzika na scéně - exploratorium pro žáky základních a středních škol reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Gymnázium, Olomouc, Čajkovského 9 Název úlohy: 1.6.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Martina Jílková Název materiálu: VY_42_INOVACE_M.5. Jíl.20_Jednotky_času Datum:
Radovan Plocek 8.A. Stavové veličiny Izolovaná soustava Rovnovážný stav Termodynamická teplota Teplota plynu z hlediska mol. fyziky Teplotní stupnice.
ZKOUMÁME ČAS, TEPLOTA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Opakování 6.roč. VeličinaJednotkaMěřidla Název Značka Název, značka délkad V kilogram,kg stopky, hodinky hustota ρ - teplota metr,m krejčovský, skládací,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Andrea Kolářová Název : VY_32_INOVACE_1A_13_Teplota Téma: Prvouka.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Autor: Andrea Kolářová
VY_32_INOVACE_119_Fyzika_měření_času
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Měření teploty.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_48_MĚŘENÍ ČASU
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
Jednotky času.
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Měření fyzikálních veličin
CO VŠECHNO VÍM O HODINÁCH
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.10_TEPLOMĚRY Název: Teploměry.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
TERMODYNAMICKÁ TEPLOTA
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Teplota – souhrnná cvičení I.
VY _52_INOVACE_A_12_Teplota
PŘEVODY JEDNOTEK ČASU 60 minut 60 sekund 1 hodina 1 minuta 1 h 1 min
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Teplota-zápis Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Transkript prezentace:

VLASTNOSTI LÁTEK II teplota, čas

teplota Přístrojem na měření teploty je teploměr Každý teploměr má svou stupnici. Stupnice teploměrů se liší podle toho, za jakým účelem jsou využívány. Např.: venkovní teploměr pokojový teploměr lékařský teploměr

Rtuť se teplem roztahuje svůj objem a stoupá úzkou trubičkou teploměru Teploměry jsou rtuťové digitální Rtuť se teplem roztahuje svůj objem a stoupá úzkou trubičkou teploměru

jeden stupeň Celsia ( 1ºC) Celsiova stupnice Je nejužívanější stupnicí na teploměru Základní jednotkou teploty je jeden stupeň Celsia ( 1ºC) Celsiova stupnice má dva základní body: 0ºC – bod mrazu (označuje teplotu, při které se voda mění v led) Teploty nižší než 0ºC se označují znaménkem mínus (-) 100ºC – bod varu (označuje teplotu, při které voda vře – mění se v páru

čas Měřidlem času jsou hodiny nástěnné sluneční přesýpací stopky náramkové

1 h = 60 min 1 min = 60 s Základní jednotkou času je Čas měříme v: hodinách (h) minutách (min) sekundách (s) Základní jednotkou času je jedna sekunda (1s) Čas měříme také na dny, týdny, měsíce a roky. 1 h = 60 min 1 min = 60 s

Zopakujte si: 1/ Čím měříme teplotu? 2/ Jaké znáš druhy teploměrů? 2/ Co je základní jednotkou teploty? 4/ Vyjmenuj dva základní body Celsiovy stupnice. 5/ Jaké znáš druhy hodin? 6/ Jaká je základní jednotka času? 7/ Zkus doplnit tabulku. 1 h = min 1 min = s