AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KMEN: STRUNATCI Chordata
Advertisements

Obecná charakteristika Stavba těla
Název:VY_32_INOVACE_PR7_03 Strunatci – vyšší živočichové
STRUNATCI pláštěnci a bezlebeční
VY_32_INOVACE_34_ Prvouka 3.ročník Živočichové 1.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_02_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_OBRATLOVCI Mgr. Denisa Krausová
Obecná charakteristika + rozdělení.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.11 Anotace:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Tvar a pohyb těla obratlovců
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Elektronická učebnice - II
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tvar a pohyb těla KOSTRA.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_07_P8_Bartonkova TÉMA: Dýchací soustava OBSAH: Dýchací soustava ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Název školy:Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název:VY_32_INOVACE_01B_04_Základní.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
Obratlovci Pětilístek: páteř
Obratlovci úvod; Kruhoústí
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Třídění přírodnin.
Obratlovci: opakování
OBRATLOVCI (úvod) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Západní Evropa AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Kmen: Strunatci Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Živočichové v lese.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Strunatci, pláštěnci, bezlebeční, obratlovci
Název školy: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název: VY_32_INOVACE_01B_01_Strunatci-charakteristika.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Obratlovci-prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
Třída : Paryby U/6 žraloků Zástupci: žraloci - rejnoci
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Kmen: Strunatci.
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
OBRATLOVCI Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_04-40 Ročník: VI. ročník Vzdělávací oblast:
Vyšší živočichové.
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: 708 708 61 Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Člověk a příroda AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_01_P8_Bartonkova TÉMA: Obratlovci OBSAH: Základní charakteristika obratlovců ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2364

Anotace Žáci se v hodině seznámí se základními znaky obratlovců. Součástí hodiny je rovněž opakování zaměřené na probrané učivo. Hodina srozumitelně znázorňuje zařazení obratlovců do systému.

Zařazení do systému Strunatci Bezčelistnatci Čelistnatci Obratlovci Štítnatci Kruhoústí Čelistnatci pancířnatci trnoploutví paryby ryby obojživelníci ptáci plazi savci

Základní znaKY : TĚLO JE ČLENĚNO NA:

původně vodní živočichové později vylezli na souš struna hřbetní se vyskytuje pouze v zárodku poté se vytváří: PÁTEŘ (složená z obratlů) LEBKA (slouží k ochraně mozku) VNITŘNÍ KOSTRA

výkonná nervová soustava vícevrstevná pokožka produkuje deriváty: aktivně pohyblivý bilaterálně souměrní výkonná nervová soustava vícevrstevná pokožka produkuje deriváty: Šupiny Štíty Peří Srst

uzavřená cévní soustava Svalnaté srdce vylučovací soustava Ledviny specializovaný nervový systém smyslová ústrojí vysoká schopnost ukládat zásobní látky intenzivní látková výměna

Odpovězte: Čím se liší obratlovci a bezobratlí? Tělo obratlovců je členěno na: Vysvětlete pojem bilaterální souměrnost. Jaké prostředí původně obratlovci obývali? Co všechno lze řadit mezi kožní deriváty? Vyjmenujte alespoň 5 základních znaků, obratlovců. Zařaďte do tříd: Kur domácí, leguán písečný, tučňák císařský, lemur pruhočelý, zmije obecná, sýkora koňadra, žralok kladivoun, sýček obecný, gorila nížinná, delfín skákavý, ještěrka zelená, rejnok, skokan skřehotavý

Citace KVASNIČKOVÁ, D., FAIERAJZLOVÁ, V. a kol. Ekologický přírodopis pro 8. roč. ZŠ. 2. upr. vyd. Praha : Fortuna, 1999. ISBN 80-7168-477-5. Ilustrace: Kliparty Office STEPHENS, Alberto Abouganem. Flickr [online]. [cit. 01.09.2012]. Dostupný na WWW: http://www.flickr.com/people/31846938@N02 ALLGEMEINER, Dr. Manfred Herrmann. ADRK [online]. [cit. 01.09.2012]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rottweiler_standing_facing_left.jpg NEUVEDENO, Elma. Flickr [online]. [cit. 01.09.2012]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Gullfiskur.jpg D-KURU. Wikimedia Commons [online]. [cit. 09.01.2012]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Crucian_carp-scale_microscope_prPNr%C2%B019.jpg MAGGS, Michael. Wikimedia Commons [online]. [cit. 01.09.2012]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Peacock_tail_feather.jpg ROUGIER, Nicolas P.. loria [online]. [cit. 01.09.2012]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Neuron-SEM-2.png WOODWALKER. Wikimedia Commons [online]. [cit. 01.09.2012]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Eagle(owl)-eye.JPG