Druhý stupeň malotřídně

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
ZŠ Ořechov Pohádková škola Charakteristika školy  Pojem malotřídní škola: žáci se učí ve dvou třídách po dvou ročnících v jedné třídě  Od
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Projekt ZŠ Staňkov. O projektu  Projekt pro žáky s poruchami učení  Dotace z ESF – ,- Kč  Doba trvání – 2 roky.
Různé role zástupce ředitele školy
Role asistenta v Montessori pedagogice
Principy Typy Výhody Bariéry a řešení Konference „Podpora rodiny dle programového prohlášení vlády České republiky“ - 30.listopad Poslanecká sněmovna.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Taneční a pohybová výchova
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského
Vlastní hodnocení školy
INKLUZÍVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SVP
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Výstupy z Úvodního semináře
METODICKÁ DOPORUČENÍ K ZAČLEŇOVÁNÍ ŽÁKŮ-CIZINCŮ DO VÝUKY
Masarykova základní škola
Vlastní hodnocení školy
Zdravá škola.
vlastní hodnocení školy
AUTOEVALUACE ZŠ Olomouc, Mozartova 48
SOUČASNÁ SITUACE V ČR, MOŽNOSTI A ZMĚNY DO BUDOUCNA
Společné povinné vzdělávání: utopie nebo nezbytnost? Jana Straková Sociologický ústav AV ČR.
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Základní škola a Mateřská škola Koněšín, příspěvková organizace.
MÁLOTŘÍDEK NENÍ MÁLO Kateřina Trnková, Dana Knotová, Lucie Chaloupková
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
„Abych nemluvila jako tatar…“ Eva Hartmannová Iva Pecháčková Kdo má lepší příležitost naučit se anglicky?
Výchovný poradce v systému poradenských služeb na základní škole
Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.DŠkolský management P4P4 Vyhláška č. 48/ 2005 o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky.
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Galerie - prostor pro zábavu i vzdělávání nabídka programů pro střední školy a možnosti spolupráce.
1 Novela zákona o pedagogických pracovnících. 2 Hlavní cíle změn Zvýšit prostupnost kvalifikací pro jednotlivé druhy a stupně škol Zrušení některých zbytečných.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
Centrum empirických výzkumů Fakulta veřejných politik Slezská univerzita v Opavě 3. září 2015, Opava.
ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
Věra Boháčová, DiS. nutriční terapeutka Poradenské centrum Výživa dětí
Základní škola a mateřská škola Pavlíkov, okres Rakovník Pavlíkov 77, tel.:  756, 731 225 743, IČO :
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Základní vzdělávání a další …
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Bc. Magdalena Zábranská
„Velká“ novela školského zákona
PHmax ve středním vzdělávání
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
Malotřídní základní škola optikou současné právní úpravy
Práce se selhávajícím žákem
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Význam a přínos šablon pro málotřídní školy
VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ S ODLIŠNÝM MATEŘSKÝM JAZYKEM VE FINSKU
Hledáme tajemství nebo zdravý selský rozum?
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Druhý stupeň malotřídně Konference – Jak se žije malotřídkám? Jitka Hřebecká 18.5.2017

Vyhláška č. 48/2005Sb. O základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky (v platném znění) Paragraf 5 2) Na prvním stupni školy lze do jedné třídy zařadit žáky z více než jednoho ročníku prvního stupně. Na druhém stupni školy nelze do jedné třídy zařadit žáky z více než jednoho ročníku druhého stupně. Do jedné třídy nelze zařadit žáky prvního a druhého stupně. (3) V souladu se školním vzdělávacím programem lze na výuku některých předmětů dělit třídy na skupiny, vytvářet skupiny žáků ze stejných nebo různých ročníků nebo spojovat třídy. (4) Počet skupin a počet žáků ve skupině se určí zejména podle prostorových, personálních a finančních podmínek školy, podle charakteru činnosti žáků, v souladu s požadavky na jejich bezpečnost a ochranu zdraví a s ohledem na didaktickou a metodickou náročnost předmětu. (5) Nejvyšší počet žáků ve skupině je 30. Při výuce cizích jazyků je nejvyšší počet žáků ve skupině 24.

Jak to řešit rozvrhově?

Prostorové řešení? Jedna učebna s výukovými koutky J

Personální zajištění Na více než 3 ročníky – asistent, párový učitel Výhodou je postup dětí z malotřídního prvního stupně – samostatnost . Důsledná příprava učitele pro jednotlivé skupiny – časové rozvržení hodiny (bloku) Pravidla pro práci v případě problému Přenechání odpovědnosti dětem Bezpečné prostředí, osobnost učitele

Provozní pravidla fungování Na každý ročník má vyučující jen omezený čas Když nevím – Přemýšlím Hledám v učebnicí, knihách, svých pracovních listech Hledám na internetu Ptám se spolužáků Ptám se učitele nebo asistenta Vykřikování ruší ostatní

Výhody Nevrstevnická skupina Prolínání úrovní - méně zdatných dětí a nadané děti Opakování najednou dává větší smysl, láká Víme kam míříme Samostatnost v práci Více prostoru pro vlastní uchopení řešení Vzájemně se učíme – záměrně mimoděk (referáty) výchovný efekt

Děti Kamarádi napříč věkem Dohlédnou, kam to míří (vzor, střední školy…) Schovívavost k nedokonalostem druhých Péče o druha v nouzi Ochota dávat, když mám zkušenost, že druzí dávali dřív

Rodiče Obava z nedostatečné práce dětí Obava, jestli se děti dost naučí Je třeba si dát práci s vysvětlením principů Stálý den otevřených dveří Pomoc při nedostatku personálu

Děkuji za pozornost Jitka Hřebecká Církevní ZŠ a MŠ ARCHA jitka.hrebecka@gmail.com