Dělitelnost - test 6. třída.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Množiny Přirozená čísla Celá čísla Racionální čísla Komplexní čísla
Advertisements

Matematika a její aplikace
Dělitelnost 2, 3, 4, 5, 6, 10 Vytvořil: Mgr. Lukáš Doležel
Znaky dělitelnosti (10, 5, 2, 3, 9, 6, 4).
Obory čísel Přirozená čísla, nula, celá čísla, racionální čísla, iracionální čísla a reálná čísla.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Dělitelnost přirozených čísel
Dělitelnost přirozených čísel
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Základní poznatky z matematiky Číslo materiálu: EU Název: Znaky dělitelnosti Autor: Mgr. Ludmila.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Dělitelnost přirozených čísel
DĚLITELNOST přiroz. čísel ZNAKY DĚLITELNOSTI
Matematika a její aplikace
Znaky dělitelnosti pěti, deseti a dvěma Mgr. Ladislava Paterová.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_09 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
AUTOR: Martina Dostálová
Dělitelnost přirozených čísel 6. ročník - Matematika
zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_170
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti třemi. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná třemi. Speciální.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Dělitelnost – slovní úlohy
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL ZÁKLADNÍ POJMY. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Digitalizace výuky Příjemce
ZNAKY DĚLITELNOSTI.
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti čtyř. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná čtyřmi. Speciální.
Opakování na 3.písmenou práci 6.ročník
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti.pěti AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná pěti. Speciální vzdělávací.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Znaky dělitelnosti – teorie
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti šesti. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná šesti. Speciální.
Rozklad čísel na prvočísla
Znaky dělitelnosti 4 Číslo je dělitelné čtyřmi, právě když je čtyřmi dělitelné jeho poslední dvojčíslí. Např.: Číslo 3936 je dělitelné čtyřmi, protože.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Dělitelnost Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Znaky dělitelnosti SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
DĚLITELNOST Ročník: 6. Předmět: Matematika Autor: Mgr. Dana Kalousková ZŠ T. G. Masaryka Hodkovice n.M ZŠ T. G. Masaryka Hodkovice n.M Klíčová slova: znaky.
Společný násobek čísel (SN)
Největší společný dělitel Nejmenší společný násobek 6. třída.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
MATEMATIKA Největší společný dělitel Nejmenší společný násobek.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor: Mgr. Irena Kotalíková Název: VY_32_INOVACE_180 _Dělitel a násobek Vzdělávací oblast: Matematika.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
AZ KVÍZ Dělitelnost Spustit hru Pravidla hry
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Opakování z 8.ročníku Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh Dělitelnost přirozených čísel.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
Dělitelnost – slovní úlohy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dělitelnost přirozených čísel
Dělitelnost přirozených čísel
Permutace 1. září 2013 VY_42_INOVACE_190203
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Dělitelnost přirozených čísel
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Martina Dostálová
Prvočísla, čísla složená, dělitel, násobek
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
Čísla soudělná a nesoudělná Společný dělitel
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Dělitelnost 2 Znaky dělitelnosti dvěma Příklady
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

Dělitelnost - test 6. třída

Vyber správnou odpověď: Součin násobků čísla 3 menších než 10 je: Řešení: Součin násobků čísla 3 menších než 10: 3 . 6 . 9 = 162 Správné řešení: b

Vyber správnou odpověď: Na gymnázium se hlásilo 232 dětí Vyber správnou odpověď: Na gymnázium se hlásilo 232 dětí. Kolik dětí bylo přijato, jestliže víme, že nepřijatých žáků bylo třikrát více než přijatých? a) 174 b) 58 c) 73 Řešení: Přijatí a nepřijatí tvoří celkem čtyři dílky. Proto musíme dělit: 232 : 4 = 58 Správné řešení: b

První dům v ulici má číslo 131, poslední 295 První dům v ulici má číslo 131, poslední 295. Reklamní agentura vytiskla málo letáků, proto mají být vhazovány pouze do schránek u domů, jejichž domovní čísla jsou dělitelná pěti. Kolik letáků je potřeba? Vyber z možností: a) 17 b) 32 c) 33 Řešení: První číslo dělitelné 5 je 135, do 200 je jich 14, do 295 je jich 19. Celkem je jich 33. Správné řešení: c

Vyber správnou odpověď: Součin všech dělitelů čísla 15 je: Řešení: Určíme všechny dělitele čísla 15. 15 = 1 . 3 . 5 . 15 1 . 3 . 5 . 15 = 225 Správné řešení: b

Zakroužkuj číslo, které dostaneme, když z čísla 439 726 vyškrtneme dvě číslice tak, aby vzniklé číslo bylo dělitelné čtyřmi a zároveň bylo co nejmenší: a) 4 972 b) 3 726 c) 3 972 Řešení: Z těchto tří čísel je poslední dvojčíslí dělitelné čtyřmi 72 proto menší číslo je 3 972. Správné řešení: c

Škrtnutím jedné číslice v zápisu čísla 52 483 získáš číslo dělitelné třemi. Vyznač, které je to číslo: a) 5 283 b) 5 248 c) 2 483 Řešení: Hledáme ciferný součet dělitelný třemi a je to číslo 5 283. Správné řešení: a

Součet všech prvních deseti složených čísel je: a) 112 b) 92 c) 178 Řešení: Součet složených čísel: 4 + 6 + 8 + 9 + 10 + 12 + 14 + 15 + 16 + 18 = 112 Správné řešení: a

Od čísla 100 odečti součet všech prvočísel menších než 10 Od čísla 100 odečti součet všech prvočísel menších než 10. Vyber z možností: a) 83 b) 40 c) 82 Řešení: Součet prvočísel menších než 10 2 + 3 + 5 + 7 = 17 100 – 17 = 83 Správné řešení: a

Kolik různých prvočísel je v prvočíselném rozkladu čísla 1 560 Kolik různých prvočísel je v prvočíselném rozkladu čísla 1 560? Vyber z možností: a) 7 b) 4 c) 6 Řešení: 1 560 2 780 2 390 2 195 3 65 5 13 13 1 Prvočísla – 2, 3, 5, 13 – celkem 4 Správné řešení: b

Použité zdroje: Pracovní sešit z matematiky pro 2. stupeň základní školy Prometheus, Nechvátalová, Krupka, Jedličková, 2008