ČÍNA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍNA.
Advertisements

Sídla Mgr. Jana Nováková. osídlení a jeho vývoj kolonizace = je proces, který má za následek vytvoření nového trvalého společenství na novém území a případně.
Víc než 60% obyvatel světa žije v Asii Hustota obyvatel – nerovnoměrná  nejvíc Čína, Japonsko, údolí Gangy, ostrov Jáva  „mraveniště lidstva“  nejmíň.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Blízký východ Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Státní sociální podpora zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Jihovýchodní Asie Tropický prales Buddha v Singapuru Thajky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.9 Starověká Čína Název sady: Staroorientální státy a starověké.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.3 Starověký Egypt – přírodní a životní podmínky, společnost.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice AUTOR: Mgr. Marcela Horká NÁZEV: Starověká Čína TEMA: Dějiny orientálních států ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Asie Státy - Jihozápadní. Dělení I. Blízký východ II. Země Arabského poloostrova III. Mezopotámské státy.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování staroorientálních států Název sady: Staroorientální.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ZEMĚPIS Téma: Zlínský kraj Ročník: 9. Číslo.
ANOTACE Materiál je určen k získání informací o tom, kde a jak žijí lidé na Zemi. V úvodní výkladové části se žáci seznámí s rozložením obyvatelstva na.
Výchova k občanství Právní základy státu - znaky státu.
ČÍNA.
Rakousko Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Co považuješ za největší „vynález“ pravěku? A proč?
STŘEDOVĚK.
Smlouva o spolupráci na Souborném katalogu ČR
ČÍNA.
Česká republika Obyvatelstvo
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Ústecký kraj Název školy: ZŠ Salvátor
Osová a Středová souměrnost v Přírodě
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
VY_32_INOVACE_Fi_I_16 Název Asie – přírodní podmínky
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Buddhismus, VY_32_INOVACE_ Autor Mgr. Lenka Šulcová
III-01: Frankové za vlády Merovejců
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_10 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_30DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
Germáni – Evropa v době římské DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
VY_32_INOVACE_Fi_II_13 Název Evropa – poloha a rozloha
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Foto zdroj: SHENZHEN Foto zdroj:
o ochraně zvířat během přepravy a souvisejících činností …
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Magnetické vlastnosti látek Vypracoval: Lukáš Karlík
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Středověká kolonizace
SLOVANÉ na našem území od 6. století dodnes.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_3-35_ OpakovánÍ Starověká Palestina, INDIE, Čína.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
CIVILIZACE ?????.
DOBA ŽELEZNÁ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vznik a podstata státu Lidstvo prožilo převážnou část své existence bez státu. Počátky státní organizace jsou kladeny do doby rozvinutějšího zemědělství.
Evropa na přelomu 17. a 18. století
Řecko uč. str
Východní Evropa (Ukrajina, Bělorusko, Rusko)
DĚJINY STAROVĚKU.
ČÍNA.
Víra, náboženství, církve, sekty (1) – Rozložení ve světě
Mezopotámie kolébka civilizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_1-35_Starověká Čína Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr
Čína Uč
STAROVĚKÉ ŘECKO.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Transkript prezentace:

ČÍNA

MIND MAP

PŘÍRODNÍ A ŽIVOTNÍ PODMÍNKY Řeka Chuang-che a Jang-c‘tiang = počátek civilizace Trvá přes 4000 let = vývoj civilizace nepřerušen Pěstování rýže

ČÍNSKÝ STÁT V čele panovník = císař (syn nebes) Správci, výběrčí daní a vojáci Útoky kočovných kmenů ze střední Asie Vlastní písmo = dodnes funkční

ŘEMESLA Hedvábí = přírodní z housenek bource morušového Pěstování moruše = krmení pro housenky Hedvábná stezka = obchod s Evropou a Blízkým východem Hrnčířství a zpracování kovů

Když se řekne MADE IN CHINA…

HISTORIE ČÍNY Historická Čína = malé státečky, konflikty (cca 1500 př. n. l.) Císař Čchin = sjednotitel Číny, 1974 objevena jeho hrobka s terakotovou armádou Severní hranice = velká čínská zeď pro obranu Buddhismus: Náboženství v Číně, východní a JV Asii. Filozofický základ, cílem dosažení nirvány. Zakladatel princ Sidhárta Gautama (Buddha)

VYNÁLEZY seismograf hedvábí Papír Střelný prach Kompas Brýle Vodní a sluneční hodiny

ČÍNSKÝ HOROSKOP

SHRNUTÍ STAROORIENTÁLNÍCH STÁTŮ Který z probíraných staroorientálních států vás nejvíce zaujal a proč? Který vás naopak zaujal nejméně? Který pojem ze staroorientálních států vás napadne jako první a proč?