ČLENĚNÍ CESTOVNÍHO RUCHU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Advertisements

Geografie cestovního ruchu
Objektivní faktory.
Jan Chroust Pavel Sleza
Terciér – Obslužná sféra
CESTOVNÍ RUCH A REKREACE
Socioekonomická geografie
Druhy, formy a typy cestovního ruchu, historie CR na území ČR
Služby -ekonomická činnost člověka, která poskytuje užitek -ve vyspělých zemích až 55% zaměstnaných.
Fórum cestovního ruchu 2011
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Druhy a formy cestovního ruchu
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism.
stručná historie cestování
Služby.
Cestovní ruch a rekreace
SLUŽBY Nevýrobní složka hospodářství. Nejdynamičtěji se rozvíjející sektor hospodářství (za 10 let vzrostl o 15% podíl na HDP na 55%). Maloobchod, peněžnictví,
Jméno autora: František Sajdl Třída/ročník: H3A, 3.ročník
Klasifikace cestovního ruchu
Souhrnné výsledky za duben 2005 – březen 2006 PŘÍJEZDOVÝ CESTOVNÍ RUCH Květen 2006 / Prezentace výsledků výzkumu / STEM/MARK, a.s. Ředitel: Jan Tuček /
Cestovní kanceláře funkce CK – 1. zkoumání spotřebitelské poptávky
TERCIÁRNÍ SFÉRA Obslužná sféra.
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
NázevTuristický ruch Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace Prezentace na téma turistický ruch, obsahuje otázky,
CESTOVNÍ RUCH.
CESTOVNÍ RUCH.
CESTOVNÍ RUCH 2. Přednáška Vymezení, základní pojmy a podmínky CR
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Management cestovního ruchu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_65.
Cestovní ruch turismus, turistika, rekreace, rekreologie = cílené, záměrné cestování CR – možnost vycestování člověka a jeho setrvání mimo své bydliště,
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Cestovní ruch – charakteristika, členění Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Ondřej Beran, 8.J. ?  Geografie cestovního ruchu je věda hraniční a syntetická  Intenzita cestovního ruchu roste  Rekreační oblasti – významná střediska.
Materiálně technické předpoklady
CESTOVNÍ RUCH.
Zaměření Národního programu podpory CR v roce 2011 Podprogram Cestování dostupné všem.
Cestovní ruch a rekreace – Česká republika. Význam CR významný faktor české ekonomiky: významný faktor české ekonomiky: 2003: celkové příjmy z CR
REGIONÁLNÍ ANALÝZA CESTOVNÍ RUCH
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_87.
CESTOVNÍ RUCH.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Podnikání v cestovním.
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
SEKTORY SVĚTOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ
Základy zeměpisu cestovního ruchu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_01.
Mgr. Jan Charousek Liberec Cestovní ruch se projevuje v různých druzích a formách. Druhy cestovního ruchu – za základ posuzování CR bereme motivaci.
Mgr. Jan Charousek Liberec Cestovní ruch je otevřený a dynamický systém, který tvoří dva podsystémy: Subjekt cestovního ruchu Objekt cestovního.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Číslo materiálu klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Popis výukového materiálu Název:Management a marketing destinací Destinace cestovního ruchu Autor:Bc. Pavel Lang Datum: Obor:a) L/01 Gastronomie.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
OSTATNÍ FORMY CESTOVNÍHO RUCHU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_02.
_ Marketingový mix na podporu domácího cestovního ruchu 21/05/13 Radka Neumannova.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Cestovní ruch podle motivace účastníka Motivace v CR = souhrn vnitřních a vnějších podnětů vedoucích k účasti na CR. Rozlišujeme : Rekreační CR (motiv:
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Cestovní ruch. Co to je? Všechny druhy činnosti člověka, za účelem rekreace, mimo jeho bydliště Významná složka ekonomiky Druhy cestovního ruchu: krátkodobý.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Služby.
Cestovní ruch a rekreace
Postavení CR v hospodářství
Příjezdový cestovní ruch ČR
VY_32_INOVACE_Fi_III_09 Název Cestovní ruch II.
ZÁKLADNÍ KLASIFIKAČNÍ SCHÉMA TURISMU
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Transkript prezentace:

ČLENĚNÍ CESTOVNÍHO RUCHU ROZLOŽENÍ CESTOVNÍHO RUCHU BĚHEM ROKU – CELOROČNÍ, SEZÓNNÍ (LETNÍ, ZIMNÍ); MÍSTO REALIZACE – DOMÁCÍ, ZAHRANIČNÍ; VZTAH K PLATEBNÍ BILANCI (PŘÍJEZDOVÝ = AKTIVNÍ, VÝJEZDOVÝ = PASIVNÍ, TRANZITNÍ = ČÁSTEČNĚ AKTIVNÍ); DÉLKA POBYTU ÚČASTNÍKŮ – DLOUHODOBÉ, KRÁTKODOBÉ (SPECIÁLNÍMI PŘÍPADY JSOU VÍKENDOVÝ A JEDNODENNÍ CESTOVNÍ RUCH); CESTOVNÍ CÍL – REKREAČNÍ, POZNÁVACÍ, SPORTOVNÍ, TURISTICKÝ, LÉČEBNÝ, NÁBOŽENSKÝ ATD. (PODOBNÉ FORMÁM CESTOVNÍHO RUCHU); ORGANIZACE ÚČASTNÍKŮ – NEORGANIZOVANÝ (INDIVIDUÁLNÍ, VOLNÝ), ORGANIZOVANÝ (KOLEKTIVNÍ, HROMADNÝ, VÁZANÝ, SKUPINOVÝ); ZPŮSOB ÚČASTI NA ÚHRADĚ NÁKLADŮ (VOLNÝ NEBO VÁZANÝ); VÝBĚR ÚČASTNÍKŮ – VOLNÝ NEBO VÝBĚROVÝ (PODLE PŘEDEM STANOVENÝCH PODMÍNEK, NAPŘ. LÉČBA V LÁZNÍCH); TERITORIÁLNÍ ROZMÍSTĚNÍ – REGIONALIZACE; ZPŮSOB PŘEPRAVY ÚČASTNÍKŮ (LETECKÁ, ŽELEZNIČNÍ, SILNIČNÍ, LODNÍ, PĚŠÍ, KOMBINOVANÁ).

ZÁKLADNÍ KLASIFIKAČNÍ SCHÉMA TURISMU druhy turismu formy turismu destinace turismu ZÁKLADNÍ KLASIFIKAČNÍ SCHÉMA TURISMU

PROFESIONÁLNĚ ZAMĚŘENÝ DRUHY CESTOVNÍHO RUCHU ZÁKLADNÍ DRUHY TURISMU REKREAČNÍ LÁZEŇSKY ZAMĚŘENÝ SPORTOVNĚ ZAMĚŘENÝ KULTURNĚ ZAMĚŘENÝ PROFESIONÁLNĚ ZAMĚŘENÝ ZAMĚŘENÝ NA UDÁLOSTI OSTATNÍ DRUHY POBYTOVÝ AKTIVNÍ TURISTIKA

ODLIŠNÉ POJETÍ: REKREAČNÍ KULTURNÍ LÁZEŇSKO-LÉČEBNÝ SPORTOVNĚ-REKREAČNÍ A POZNÁVACÍ SPORTOVNĚ-TURISTICKÝ SPECIFICKÉ FORMY CESTOVNÍHO RUCHU PROFESIONÁLNĚ ZAMĚŘENÁ TURISTIKA VENKOVSKÁ TURISTIKA, AGROTURISTIKA A EKOTURISTIKA NÁVŠTĚVY SPORTOVNÍCH AKCÍ NÁBOŽENSKÁ TURISTIKA; POBYTY S VYTVÁŘENÍM ILUZE DOBRODRUŽSTVÍ NEBO HISTORICKÝCH OBDOBÍ; „TEMNÁ“ TURISTIKA TURISTIKA NÁKUPNÍ, SEXUÁLNÍ, LOVECKÁ ATD.

REKREAČNÍ TURIZMUS REKREAČNÍ TURISMUS JE ZÁKLADNÍ FORMOU CESTOVNÍHO RUCHU, JEHOŽ CÍLEM JE USKUTEČŇOVÁNÍ ODPOČINKOVÝCH AKTIVIT O DOVOLENÉ A VE VOLNÉM ČASE. JDE O RŮZNÉ DRUHY REKREACE ÚČASTNÍKŮ, A TO OD PASIVNÍHO ODDYCHU A NABÍRÁNÍ FYZICKÝCH A DUŠEVNÍCH SIL AŽ PO AKTIVNÍ SPORTOVÁNÍ V PŘÍRODNÍM ČI UMĚLÉM PROSTŘEDÍ.  

STŘEDOMOŘÍ

ZEMĚ STŘEDNÍ AMERIKY A KARIBIKU

JIŽNÍ AMERIKA