Povrch krychle.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Objem a jeho měření.
Advertisements

VÝPOČTY POVRCHŮ A OBJEMŮ TĚLES. UŽITÍ GON. FUNKCÍ
Pythagorova věta užití v prostoru
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Hranoly Pohanová Lucie.
Matematika Povrchy těles.
VY_42_INOVACE_112_Pythagorova věta v prostoru
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
síť, objem, povrch opakování
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
MGR. LADISLAVA PATEROVÁ
Objem a povrch ve slovních úlohách
Mgr. Ladislava Paterová
Za předpokladu použití psacích potřeb.
Základní škola praktická a základní škola speciální
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
OBJEM TĚLESA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Převody jednotek objemu
Matematika Objemy těles.
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Sestrojte řez krychle ABCDEFGH rovinou KLN L ... střed hrany AD
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Neznámá ze vzorce. Vypočtěte výšku c kvádru o objemu V = 300 cm 3, když a = 3 cm, b = 2 cm a = 5 cm, b = 10 cm a = 4 cm, b = 5 cm a = 6 cm, b = 2 cm délky.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Krychle Síť, povrch, objem
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
Povrch krychle Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Základní pojmy: Vlastnosti čtyřbokého hranolu: Čtyřboký hranol má dvě podstavy. Podstavy mají tvar čtyřúhelníku (čtverec, kosočtverec, obdélník, kosodélník,
VY_12_INOVACE_Pel_III_17 Jehlan Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/05 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
 Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Autor : Mgr. Irena Nešněrová  Datum : říjen 2013  Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Objemové jednotky a jejich převody
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Druhá a třetí mocnina.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
- Výpočet povrchu tělesa
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Objem a povrch kvádru a krychle
Objem tělesa Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
Tělesa –čtyřboký hranol
- Objem a povrch tělesa – rozšiřující příklady
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Objem objem je fyzikální veličina, kterou značíme V
- Výpočet objemu tělesa
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B39M6_Krychle
Krychle těleso, které tvoří šest shodných čtverců.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_01
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Povrch krychle a kvádru.
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
OBJEM objem je fyzikální veličina určující část prostoru, kterou zabírá těleso Značka objemu: V.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Výpočty objemu krychle a kvádru
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03 Objem a povrch
Povrch kvádru.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
Transkript prezentace:

Povrch krychle

Síť krychle

Síť tělesa je rozložený povrch tělesa do roviny.

Úkol Sestrojte obraz krychle s délkou hrany 5 cm a narýsujte její síť. Povrch krychle je tvořen 6 shodnými stěnami – čtverci. a Síť krychle tvoří obrazec, složený ze 6 shodných čtverců. a a = 5 cm

Síť krychle 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5

a a a Povrch krychle je tvořen 6 shodnými stěnami - čtverci S = 6 . a . a S = 6 . a2 ( v 8. ročníku)

Ukázkový příklad Vypočtěte povrch krychle s délkou hrany 4,5 cm. Vypracování: a = 4,5 cm a = 4,5 cm S = ? (cm2) S = 6 . a . a S = 6 . 4,5 . 4,5 S = 6 . 20,25 S = 121,5 cm2

Příklady k procvičení Příklad 1 Příklad 2 Vypočtěte povrch krychle s délkou hrany 132 mm. Sestrojte náčrt. Příklad 2 Vypočtěte povrch krychle s délkou hrany 5,43 m. Výsledek zaokrouhlete na 1 desetinné místo. Sestrojte náčrt.

Řešení příkladů Příklad 1 a = 132 mm S = ? (mm2) S = 6 . a . a Vypočtěte povrch krychle s délkou hrany 132 mm. Sestrojte náčrt. a = 132 mm S = ? (mm2) S = 6 . a . a S = 6 . 132 . 132 S = 6 . 17 424 S = 104 544 mm2 a a a = 132 mm

. Příklad 2 a = 5,43 m S = ? (m2) S = 6 . a . a S = 6 . 5,43 . 5,43 Vypočtěte povrch krychle s délkou hrany 5,43 m. Výsledek zaokrouhlete na 1 desetinné místo. Sestrojte náčrt. a = 5,43 m S = ? (m2) S = 6 . a . a S = 6 . 5,43 . 5,43 S = 6 . 29,4849 S = 176,9094 m2 S = 176,9 m2 a a a = 5,43 m .

Objem krychle

Objem krychle krychle obsahuje 2 . 2 . 2 ; tj. 8 jednotkových krychlí V = 8 cm3 2 2 1 cm3 krychle obsahuje 5 . 5 . 5 ; tj. 125 jednotkových krychlí 1 cm3 V = 5 . 5 . 5 V = 125 cm3 5 5 5

Obecně: V = a . a . a a V = a3 a a ( v 8. ročníku)

Výpočet objemu krychle a kvádru

Objem krychle Ukázkový příklad Vypočtěte objem krychle s délkou hrany 7 cm. a Vypracování: a a = 7 cm V = ? (cm3) V = a . a . a V = 7 . 7 . 7 V = 343 cm3 a = 7 cm

Příklady k procvičení Příklad 1 Příklad 2 Vypočtěte objem krychle s délkou hrany 132 mm. Sestrojte náčrt. Příklad 2 Vypočtěte objem krychle s délkou hrany 5,43 m. Výsledek zaokrouhlete na 1 desetinné místo. Sestrojte náčrt.

Řešení příkladů Příklad 1 a = 132 mm V = ? (mm3) V = a . a . a Vypočtěte objem krychle s délkou hrany 132 mm. Sestrojte náčrt. a = 132 mm V = ? (mm3) V = a . a . a V = 132 . 132 . 132 V = 2 299 968 mm3 a a a = 132 mm

. Příklad 2 a = 5,43 m V = ? (m3) V = a . a . a V = 5,43 . 5,43 . 5,43 Vypočtěte objem krychle s délkou hrany 5,43 m. Výsledek zaokrouhlete na 1 desetinné místo. Sestrojte náčrt. a = 5,43 m V = ? (m3) V = a . a . a V = 5,43 . 5,43 . 5,43 V = 160,103 007 m3 V = 160,1 m3 a a . a = 5,43 m