Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal
Měrná tepelná kapacita procvičení © Petr Špína 2011
T E P L O - SKUPENSTVÍ TERMIKA.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Var a vypařování 2 příklady z praxe
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Pokusné určení tepla.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_686.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_685.
Tání, tuhnutí a tepelná výměna
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Elektrické teplo - základy Teplo 1 Elektrické teplo - základy.
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Změny skupenství látek Autor:
Energie Sportovec posnídal pět 50g makových buchet. Vypočítejte kolikrát musí vzepřít činku o hmotnosti 20 kg, aby spálil veškerou přijatou energii. Délka.
Výpočet přijatého a předaného tepla
Výpočet tepla při vypařování
Příklad tepelně izolované soustavy:
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
Spočítej Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ str. 84, příklad 550 str. 84, příklad 550 Bazén o objemu 45m 3 se má naplnit vodou o teplotě.
Měrná tepelná kapacita
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Teplo ZŠ Velké Březno.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_687.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 09.
Měrná tepelná kapacita © Petr Špína 2011 foto
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA KONÁNÍM PRÁCE.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení třetí závislosti tepla. K přímé úměrnosti tepla na hmotnosti.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Spočítej Bazén o objemu 45m3 se má naplnit vodou o teplotě
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_13_TEPLO_TEST_VEDOMOSTI Název materiálu:
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Interaktivní test ze znalostí vnitřní energie a tepla
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
zpracovaný v rámci projektu
Třída 3.A 15. hodina.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_32_INOVACE_14_Násobilka 3
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 VÝPOČTY TEPLA A TEPELNÉ KAPACITY

Základní informace Škola: ZŠ Bučovice, Školní 711, 68501 Autor: Mgr. Bronislav Budík Předmět: Fyzika Anotace: Řešené příklady na výpočet tepla přijatého, vydaného tělesem. Materiál je zpracován v rámci projektu Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024

Metodický pokyn Popis práce s materiálem Materiál je určen pro práci s interaktivní tabulí a tabletem. Očekávání a cíle Žáci si na základě získaných znalostí o teple a tepelné kapacitě látky procvičí výpočty praktických příkladů.

Vypočítej, kolik tepla je potřeba k ohřátí sladké vody o objemu 5l z 20°C na bod varu? V = 5l => m = 5kg cv = 4,2 kJ/kg°C t1= 20°C t2= 100°C Δt = t2 - t1 = 100°C – 80°C Q = ?kJ Q = m.c.Δt = 5kg . 4,2kJ/kg°C . (100°C – 20°C) Q = 1680kJ. K ohřátí 5l vody na bod varu je potřeba 1680kJ . Q m . c . Δt

Vypočítej , o kolik °C se zahřeje ocelový váleček o hmotnosti 1500g, když mu dodáme teplo 20 000J? m = 1500g = 1,5kg co = 0,5 kJ/kg°C Q = 20 000J = 20kJ Δt = ?°C Δt = Q/m.c = 20kJ : 1,5kg . 0,5kJ/kg°C Δt = 27°C. Ocelový váleček se ohřeje o 27°C. Q m . c . Δt

Vypočítej , hmotnost oleje, který zahřejeme na teplotu z 10°C na 160°C při dodání tepla 6000kJ. m = 1500g = 1,5kg col = 2000 kJ/kg°C Q = 6000kJ t1= 10°C t2= 160°C Δt = t2 - t1 = 160°C – 10°C m =?kg m = Q/ Δt.c = 6000kJ : 150°C . 2000kJ/kg°C m = 0,02kg = 20g. Hmotnost oleje je 20g. Q m . c . Δt

Zdroje Archiv autora