Vlastivěda – dějepisná část

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Advertisements

ČAS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Drápalová Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
UCHOVÁNÍ PRAMENŮ CO JE TO ARCHEOLOGIE? KDE SE UCHOVÁVAJÍ PRAMENY
ÚVOD DO DĚJEPISU O dějepisu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Orientace v čase, časová osa/přímka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
FUNKCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Karel Bílek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
Porovnáváme povrch a objem válce a kuželu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zbyněk Tůma. Dostupné z Metodického portálu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Dopravní situace 16 křižovatka Jungmannova - Kollárova Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
TROJÚHELNÍKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čas Číslo DUM: III/2/FY/2/1/11 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny a jejich.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_3_09_ Kalendář Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Etapy vývoje lidského života. Periodizace vývoje Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Stín
Obrazový materiál pro pracovní list – Retušování
zpracovaný v rámci projektu
Kapitolka o čase pro žáky 4. ročníku ZŠ.
Výpočty mezd Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tělesa –S krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Optika – polostín, plný stín a vržený stín
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Matematika – 4. ročník. Pracujeme s diagramy
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
POČASÍ KALENDÁŘ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zrakové vnímání Variabilní hra
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Obrazový materiál pro pracovní list – Transformace
Výpočet úrokové doby ze zvětšené jistiny.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Optika – vznik světelných svazků
Zadání samostatné práce.
Časová osa, periodizace dějin
Lidské tělo – hlava Bogdan Nogol
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Soubor interaktivních her z matematiky I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Obrazový materiál pro pracovní list – Transformace
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, ve kterém podnebném pásu se vyskytují obilniny zmíněné v prezentaci (pšenice, žito, ječmen, oves). 2) Vyznač.
Obrazový materiál pro pracovní list – Změna velikosti obrázků
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých a záporných čísel
Samohlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Zrakové vnímání 6 Variabilní hra
Animace vzájemného blokování dvou stykačů
Rychlé počítání v časovém limitu 15 vteřin II.
Téma: Jaro v CHKO České středohoří Tobiášův vrch
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Půjdem spolu do Betléma…
Interaktivní test z fyziky – 6. ročník
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zaokrouhlování na desítky a stovky
Rychlé počítání v časovém limitu 15 nebo 30 vteřin
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Sčítání, odčítání, násobení a dělení celých čísel.
Transkript prezentace:

Vlastivěda – dějepisná část Orientace v čase Vlastivěda – dějepisná část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Martin Staněk. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Měření času v historii lidstva Lidé měřili čas i v dávných dobách. Měření času vycházelo z pozorování přírody. Doba oběhu Země kolem Slunce (1 rok) Doba oběhu Měsíce kolem Země (1 měsíc) Doba otočení Země kolem své osy (1 den) Na základě časových úseků byl založen kalendář.

Čím můžeme měřit čas?

Čím můžeme měřit čas? Hodiny Kalendář Kroniky Jak dělíme čas? minulost – přítomnost – budoucnost

Časová přímka ÚKOL pro nás: Nakresli si do sešitu časovou přímku… Budeme s ní pracovat…

Orientujeme se na časové přímce ve dvou částech: 1 Orientujeme se na časové přímce ve dvou částech: 1. Období před Kristem (před narozením Ježíše Krista) – uvádíme „před naším letopočtem“. 2. Období po Kristu (po narození Ježíše Krista) – uvádíme „našeho letopočtu“.

Jednotky času Vteřina/sekunda Minuta – trvá 60 vteřin Hodina – trvá 60 minut Den – trvá 24 hodin Týden – trvá 7 dní Měsíc – trvá přibližně 30 dní Rok – trvá 365 dní Desetiletí – trvá 10 let Století – trvá 100 let Tisíciletí – trvá 1000 let

Století 1786 = 18. století 1620 = 17. století 2001 = 21. století Století je doba jednoho sta let, např. 2001–2100, 801–900, 1701–1800. Století se počítá vždy o číslo víc, než je uvedený letopočet 1786 = 18. století 1620 = 17. století 2001 = 21. století 621 = 7.století

Napiš si do sešitu: 1971 – 1415 – 807 – 1212 – 879 – 1620 – 1914 – 332 – 945 – 2018 -

Správné řešení 1971 – 20. století 1415 – 15. století 807 – 9. století

Řekni rok uvedených století Rok vždy začíná o číslo níž – 10. století = 978

Otázky k zapamatování? Jak dlouho trvá století? V jakém století žili lidé, kteří žili v letech 1216, 1675, 1924, 556? V jakém století žijeme MY? V jakém roce začalo století, ve kterém momentálně žijeme? Jak dlouho trvá tisíciletí? V jakém tisíciletí žijeme My?

Domácí úkol: Doplň století 1112 - 1876 - 344 - 819 – 1617 - 1312 - 2011 - 91 –