BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Advertisements

Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
Baroko.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceČechy v době baroka Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje poznatky.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Renesance a humanismus v Itálii
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona číslo: Název výukového materiálu: Tematický okruh:
Baroko - procvičení 8. ročník.
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Románská kultura Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová 1.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- barokní sochařství a malířství PhDr. Pavlína Mikulcová.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
Baroko – výtvarné umění, hudba – 8. ročník
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
České baroko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3612_České_baroko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_D.8.A.11_napoleonuv_pad Datum: Ročník: osmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.11_lidska_prava _II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.16_tolerance_k_lidem Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
POČÁTKY NÁRODNÍHO OBROZENÍ
Název školy: ZŠ Průhonice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.13_lidska_prava_opakovani Datum: Ročník: sedmý.
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Průhonice
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola Čelákovice
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.04_krizove_vypravy Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.07_samova _rise Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Baroko VY_32_INOVACE_46_931 Projekt.
STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.08_velka_morava Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
BAROKO sochařství, malířství, literatura
PORUŠOVÁNÍ LIDSKÝCH PRÁV
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.04_vztahy_mezi_lidmi Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová Název materiálu: VY_32_INOVACE_D.8.A.05_baroko_-_opakovani Datum: 31.10.2012 Ročník: osmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Název: Baroko - opakování Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku a slouží k opakování baroka.

Poznám hudebního skladatele BAROKO Vyber políčko Nepatří do skupiny Poznám památku Poznám osobnost Doplním větu Poznám hudebního skladatele 1 2 3 Gratuluji k dokončení opakování!

NEPATŘÍ DO SKUPINY 1 Který znak není charakteristický pro barokní malířství? hra světla a stínu zobrazení člověka v pohybu zachycení pocitů ve tváři člověka převážně zlaté pozadí obrazů a) b) c) d)

NEPATŘÍ DO SKUPINY 2 Který znak není charakteristický pro barokní architekturu? monumentálnost opěrný systém viditelný zvenku budovy využití oblých tvarů zdobnost a) b) c) d)

NEPATŘÍ DO SKUPINY 3 Který ze znaků není charakteristický pro baroko? rozvlnění půdorysu staveb výrazným stavebním prvkem byla kupole zlacené prvky inspirace antikou a) b) c) d)

POZNÁM PAMÁTKU 1 Na kterém českém mostě najdeme tyto barokní sochy? ______________________________ Karlův most

POZNÁM PAMÁTKU 2 Jak se jmenuje památka/ město, kde najdeme tuto českou barokní budovu? ______________________________________________________________ Chrám sv. Mikuláše, Praha – Malá Strana

POZNÁM PAMÁTKU 3 Jak se jmenuje tato známá barokní památka a kde ji najdeme? ____________________________________________________ Fontána di Trevi, Řím

POZNÁM OSOBNOST 1 Jak se jmenuje významný holandský malíř, jehož obrazy tu vidíte? ________________________ Rembrandt van Rijn

POZNÁM OSOBNOST 2 Jak se jmenuje významný barokní sochař, který je autorem uvedených děl? ____________________________________ Matyáš Bernard Braun Sochy Neřestí a Ctností v Kuksu http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Braunovy_sochy_Ctnost%C3%AD_a_Ne%C5%99est%C3%AD_na_Kuksu_(12).jpg?uselang=cs Poustevník, Kuks http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Betl%C3%A9m_u_Kuksu_-_Poustevn%C3%ADk_Onufrius.jpg Betlém, Kuks http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Nov%C3%BD_les_u_Kuksu_(17).jpg?uselang=cs

POZNÁM OSOBNOST 3 Jak se jmenuje významný italský malíř, v jehož dílech je patrná hra světla a stínu? ______________________ Caravaggio

DOPLNÍM VĚTU 1 Počátky barokního umění můžeme najít na přelomu 16. a 17. století, nejvíce se však začalo rozvíjet až v době _____________ války a hlavně po ní. třicetileté

DOPLNÍM VĚTU 2 Barokní umění bylo v českých zemích úzce spjato s ___________________, kterou měl na starost jezuitský řád. rekatolizací

DOPLNÍM VĚTU 3 V nekatolických zemích, především v ________________, umělci malovali zátiší a různé scény z běžného života. Nizozemí

POZNÁM HUDEBNÍHO SKLADATELE 1 Poznáte autora této barokní skladby? ______________________________ Johann Sebastian Bach http://www.youtube.com/watch?v=ipzR9bhei_o

POZNÁM HUDEBNÍHO SKLADATELE 2 Poznáte autora této barokní skladby? ______________________________ Antonio Vivaldi http://www.youtube.com/watch?v=l-dYNttdgl0

POZNÁM HUDEBNÍHO SKLADATELE 3 Poznáte autora a název této barokní skladby? ______________________________ Jakub Jan Ryba – Česká mše vánoční http://www.youtube.com/watch?v=o3kIMGCZ75w

POUŽITÉ ZDROJE Uvedené zdroje [ on-line] 26.10.2012 [cit. 2012-10-29]. Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na www: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Michelangelo_Caravaggio_062.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Groll12.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Chiesa_di_Sant%27Ignazio_all%27Olivella_Palermo.JPG?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Choeur_Saint_Vincent_Rouen.jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Laterne.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Prag_Kathedrale_St._Nicolas_2.JPG?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Prag_Kathedrale_St._Nicolas_1.JPG?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sv_Luitgarda.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pont_Charles_(Ste_Ludmila).JPG?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sv_Jan_z_Malty.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rembrant_Self-Portrait,_1660.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:The_Anatomy_Lesson.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:De_Nachtwacht01.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Thirtywar.gif http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Michelangelo_Caravaggio_006.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Satellite_image_of_the_Netherlands_in_May_2000.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bach.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:JJryba.jpg Klipart [ on-line] 2012 [cit. 2012-10-28]. Dostupné na www: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=r%C3%A1m&ex=1#ai:MC900088522| Fotogalerie autora, Litoměřice 30.8.2012 [cit. 2012-10-29] Snímek 3,5,8, 13 Doporučené odkazy: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Braunovy_sochy_Ctnost%C3%AD_a_Ne%C5%99est%C3%AD_na_Kuksu_(12).jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Betl%C3%A9m_u_Kuksu_-_Poustevn%C3%ADk_Onufrius.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Nov%C3%BD_les_u_Kuksu_(17).jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Calling-of-st-matthew.jpg http://www.youtube.com/watch?v=ipzR9bhei_o http://www.youtube.com/watch?v=l-dYNttdgl0 http://www.youtube.com/watch?v=o3kIMGCZ75w

SHRNUTÍ Anotace Prezentace je určena pro osmý ročník ZŠ a slouží k opakování baroka. Autor Mgr. Sandra Jaklová Jazyk čeština Očekávaný výstup Žáci umí charakterizovat baroko- jeho základní znaky, vyjmenují významné osobnosti architektury, sochařství, malířství a hudby. Klíčová slova umělecký styl, baroko, barokní architektura, barokní malířství Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity aktivita Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 13 – 14 let Celková velikost 3 143 kB

METODICKÁ POZNÁMKA Snímek 2 – Tabulka, žáci si vybírají otázky, vždy vybírá ten, který správně odpověděl. Správné odpovědi jsou na každém snímku, při kliknutí na snímku se objeví. Při kliknutí kamkoliv na tomto snímku odhalí se děkovný text. Snímek 3, 4, 5 – Správná odpověď se objeví, pokud označíte jakékoliv písmeno v modrém rámečku. Snímek 6 – 17 – Správná odpověď se objeví vždy po kliknutí (obrázky jsou naanimované tak, aby se objevily automaticky). Snímek 15, 16, 17 – Pozor, odkazy jsou na serveru youtube.com, žáci mohou v nadpisu vidět autora. Doporučuji, aby se žáci položili na lavice a při odpočinku poslouchali hudbu.