Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OP ZAMĚSTNANOST MOŽNOSTI PODPORY V RÁMCI PRIORITNÍ OSY 2 SOCIÁLNÍ ZAČLEŇOVÁNÍ A BOJ S CHUDOBOU Ing. Helena Petroková
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Setkání k tvorbě Integrované strategie území MAS OS Aktivios na období Letiny
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
Mgr. Gustav Charouzek Stav informací k MAS a integrovaný nástroj CLLD.
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
CENTRUM SPOLEČNÝCH SLUŽEB - ŘÍČANY. CENTRUM SPOLEČNÝCH SLUŽEB  Navázání na meziobecní spolupráci  Školství  Sociální služby  Odpadové hospodářství.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky v období Mgr. Jan Veselský, specialista pro absorpční kapacitu DSO ORP Příbram.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Integrovaná strategie rozvoje Brněnské metropolitní oblasti pro uplatnění nástroje ITI (novinky od minulého jednání) Eva GREGOROVÁ Kancelář strategie města.
Příprava programového období EU 2014 – 2020 Olomouc, 25. června 2014.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
SCLLD LAG Podralsko Zpracování SCLLD bylo podpořeno z Operačního programu Technická pomoc Registrační číslo projektu: CZ.1.08/3.2.00/ Strategie.
Téma 1. Charakteristika finančního řízení 1. Cíle finančního řízení 2. Hlavní oblasti finančního managementu 3. Finanční rozhodování podniku 4. Finanční.
IROP předpokládaná podoba implementace.
Krajské sdružení MAS Zlínského kraje Regionální stálá konference pro území Zlínského kraje 12. dubna 2016 Aleš Lahoda, předseda krajského sdružení NS MAS.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Financování služeb sociální prevence z ESF Brno, 20. března 2012.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
Integrovaný regionální operační program Centrum pro regionální rozvoj České republiky Mgr. Adéla Hájková
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Mgr. Radek Jiránek ředitel Agentury pro sociální začleňování
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Členská schůze MAS Nepomuk,
Role Úřadu Regionální rady
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Opatření k jednodušší a rychlejší administraci projektů
„IOP – šance pro váš rozvoj“
Způsoby podávání projektů na úrovni krajů
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně
Pracovní skupina Terminály veřejné dopravy
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Absorpční kapacita Jihomoravského kraje
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ LIBEREC – JABLONEC NAD NISOU
Společenská odpovědnost ve školství
Akční plán Strategie MAS, Programové rámce, Fische
ÚAPk Aktualizace 2013.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
Výzvy v oblasti regionálního školství
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
ITI Ústecko-chomutovské aglomerace Aktuální stav
Aktuální informace k hodnocení strategií MAS
Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Jak na strategické plánování v MŠ a ZŠ Přehled o dotací
Pracovní skupina Silniční infrastruktura
Výzvy v oblasti regionálního školství
Jiří Hrubý, MÍSTOPŘEDSEDA KS NS MAS ČR JMK , RSK - Brno
MAS Ústeckého kraje CLLD Ústí nad Labem,
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Projektové řízení výstavby podle PMBOK 2. Řízení rozsahu
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
1. výzva k předkládání žádostí o podporu z Integrovaného regionálního operačního programu „MAS Lípa pro venkov – IROP – Kulturní dědictví“ VAZBA NA VÝZVU.
ITI Ústecko-chomutovské aglomerace
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Základní Listina Projekt: „Aktualizace procesu komunitního plánování sociálních služeb v ORP Šternberk“, reg. číslo CZ /0.0/0.0/16_063/
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
Aktivity MAS v Libereckém kraji Implementace CLLD (k
Aktuální informace k dotačním titulům MŽP
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Transkript prezentace:

Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie Ústecko-chomutovské aglomerace za období 2014-2018

Zadání Provést analýzu všech vyhlášených výzev CLLD a ITI na území Ústeckého kraje, ukončených k 12/2012, vyhodnotit naplňování cílů strategií jednotlivých CLLD a ITI v návaznosti na analýzu vyhlášených výzev, provést řízené rozhovory s manažery ITI (nositel a ZS) a CLLD (celkem 9 MAS) zaměřené na hodnocení dosavadního průběhu implementace a identifikaci problémových míst celého procesu, provést sumarizaci zjištění získaných výše.

Výzvy CLLD celkem 9 MAS, z toho 3 přesahují do sousedních krajů v systémech 172 výzev, nicméně započítáno pouze 125 OP Zaměstnanost, PRV, IROP a OP ŽP nejčastěji pro OPZ (60 výzev), dále IROP (44 výzev), PRV (15 výzev) a OPŽP (6 výzev)

„Prázdné“ výzvy vyhlášené výzvy bez předložené žádosti OPZ – 26 ze 60 výzev PRV – 1 z 15 výzev IROP – 6 z ze 44 výzev OPŽP – 5 ze 6 výzev

Alokace versus CZV předložených projektů

Výzvy ITI výzvy pro IROP, OP D, OP VVV, OPZ a OPŽP vyhlašuje buď nositel a/nebo zprostředkující subjekt (oba působí v rámci Magistrátu statutárního města Ústí nad Labem) 37 výzev nositele + 16 výzev ZS (1.1.2, 3.2.1 a 4.2.1) čerpání – nejlépe IROP a OP D, nejhůře OPŽP

Plnění dílů SCLLD a ITI problémy: obtížně měřitelné cíle (využitelnost metody SMART?) např. Konkurenceschopné zemědělské podniky, produkce lokálních potravin a výrobků Informační systémy, informovanost obyvatelstva Zkvalitnění řízení rizik a řešení katastrof Zvýšit konkurenceschopnost podnikatelského sektoru Přizpůsobit kvalitu hromadné dopravy potřebám obyvatel a životnímu prostředí Zlepšit kvalitu vody a zásobování vodou a chránit občany před povodněmi nepoužitelné indikátory (úroveň výstupu a výsledku, vyšší úroveň chybí) opožděné zahájení = není dost ukončených projektů na vyhodnocení

Plnění cílů SCLLD a ITI řešení – plnění finančního plánu uvedeného v SCLLD a Strategii ITI CLLD

Plnění cílů SCLLD a ITI ITI

Problémová místa strategie omezená z úrovně OP, minimální možnost zařadit vlastní témata (zdravotní obslužnost, pokrytí signálem, cyklostezky pro CR,…), zpoždění díky dlouhému schvalování strategií CLLD dlouhý proces výběru projektů (úroveň MAS/ITI, úroveň OP + další orgány), nedodržování vlastních termínů u ŘO OP roztříštěnost do 4 různých OP s různými pravidly a IS systémy časté změny dokumentace k výzvám a metodik (Výzva 47 OPZ od 29.4.2016 měla 5 různých aktualizací), je obtížné zajistit soulad ve všech výzvách všech programů a zvyšuje se riziko chyb nejednotný „výklad“ ze strany ŘO/ZS zvyšuje nejistotu administrativa na úrovni CLLD a MAS je neúměrně náročná a omezuje MAS v jejich primární funkci – akcelerovat rozvoj území

Problémové oblasti podpory OPŽP jako celek – výzvy zaměřené na invazivní rostliny a výsadbu dřevin (MAS), sanace starých ekologických zátěží (ITI) OP Zaměstnanost – oblast sociálního podnikání, sociální služby a začleňování (MAS) IROP - sociální podnikání (MAS)

Vaše dotazy?

Děkuji za pozornost Petr Lenc 603 503 556 petr.lenc@sf-poradenstvi.cz