M-Ji-CU055-Slovni_ulohy_na_smesi

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Advertisements

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Slovní úlohy o společné práci 2. Výkop pro přívod plynu by první rypadlo vyhloubilo za 9 pracovních dní. Po dvou dnech začalo na výkopu pracovat druhé.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1807_SLOVNÍ_ÚLOHY_O_SMĚSÍCH Téma: Řešení.
Procenta: složení roztoků. Roztok homogenní směs dvou a více látek rozpouštědlo a rozpuštěné látky –kapalné (voda se štávou) –pevné (slitiny) –plynné.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY (dělení) Přiřaď početní úlohy k početním.
Slovní úlohy Procenta těžšíjednodušší
Brigáda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová DĚLENÍII. PÍSEMNÉ DĚLENÍ DVOJCIFERNÝM DĚLITELEM
Jednotky délky. Najděte mezi následujícími větami nesmysly. a) Naše škola je vysoká cm. b) Tondovi dorostlo háro na 0, km. c) Martinův fix.
Trojčlenka Ing. Kamila Kočová
Slovní úlohy řešené rovnicemi
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICEMI.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
VY_32_INOVACE_O3_20_Výpočet hmotnostního zlomku
Rovnice ve slovních úlohách IV.
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Objem a povrch kvádru a krychle
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Opakování na 3. písemnou práci
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Hospodářské výpočty 5 – PROCENTOVÝ POČET 2
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Slovní úlohy I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Závěrečné opakování 7. ročník VY_42_INOVACE_35_01.
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Rovnice ve slovních úlohách V.
Autotest.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
SLOVNÍ ÚLOHY NA PŘÍMOU A NEPŘÍMOU ÚMĚRNOST
MATEMATIKA Procenta II.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_FYZIKA
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
Sčítání desetinných čísel
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (o směsích)
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
VY_32_INOVACE_Pel_II_17 Soustavy rovnic – slovní úlohy5
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
MATEMATIKA Čísla přirozená – základní početní operace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Slovní úlohy Vyřeš tyto slovní úlohy do sešitu a pak si je zkontroluj.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Měrná tepelná kapacita látky
M-Ji-CU058-Slovni_ulohy_o_pohybu
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Dělení desetinných čísel.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jaroslav Bartl Číslo
VY_32_INOVACE_Sib_II_07 Řešení slovních úloh 1
MATEMATIKA První písemná práce a její analýza.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Procenta v úlohách Název : VY_32_inovace_08 Matematika - procenta.
Slovní úlohy na dělitelnost
Opakování 2. písemná práce
směsi roztoky Slovní úlohy o směsích Výkladová úloha Řešené příklady
POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
Významné chemické veličiny Mgr. Petr Štěpánek
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

M-Ji-CU055-Slovni_ulohy_na_smesi Slovní úlohy na směsi cvičné úlohy

Do obchodu přivezli 50 čtvrtkilových balení másla dvojího druhu Do obchodu přivezli 50 čtvrtkilových balení másla dvojího druhu. Levnější po 16 Kč za kus a dražší po 18 Kč za kus. Kolik kterého másla bylo v dodávce, jestliže její cena byla 844 Kč? 2. Podél silnice bylo vysazeno 250 stromků dvojího druhu. Sazenice třešní po 60 Kč za kus a sazenice jabloní po 50 Kč za kus. Celá výsadba stála 12 800 Kč. Kolik bylo sazenic třešní a kolik jabloní? řešení

3. Do kanceláře koupili 500 obálek dvojího druhu 3. Do kanceláře koupili 500 obálek dvojího druhu. Menší za 1,50 Kč za kus, větší za 2,50 Kč za kus. Kolik bylo kterých, jestliže zaplatili celkem 850 Kč? 4. V dílně pracuje 24 tkalcovských stavů dvojí rychlosti. Rychlejší vyrobí 600 m látky za hodinu, pomalejší 420 m látky za hodinu. Za 8 hodin vyrobí celkem 109440 m látky. Kolik je v dílně pomalejších stavů? řešení

6. Jakou teplotu má směs 55Og vody 82oC teplé a 250g vody 18oC teplé? 5. Výkopové práce zajišťovalo 9 strojů dvojí výkonnosti, které vyhloubily za jeden den 420 m výkopu. Kolik bylo kterých, jestliže výkonnější stoj vyhloubí za týden (7 dní) 420 metrů a méně výkonný za stejnou dobu 280 m? 6. Jakou teplotu má směs 55Og vody 82oC teplé a 250g vody 18oC teplé? řešení

7. Kolik litrů vody 48oC teplé musíme přidat do 1,2hl vody 8oC teplé, aby vznikla směs s teplotou 24oC? Jeden kilogram lacinější kávy stojí 150 Kč, jeden kilogram dražší kávy je za 200 Kč. Máme připravit směs 35 kg kávy po 180 Kč. Jak připravíme směs? řešení

9. Jak teplá bude směs 76 litrů vody 90oC teplé a 15 litrů vody 6oC teplé? 10. Smícháme 280g horké vody se 720g vody 20oC teplé. Jakou teplotu měla horká voda, když vzniklá směs je 41oC teplá? řešení

11. Kolika procentní roztok dostaneme, smícháme-li 2 litry 8 % octa a 0,5 litru 4 % octa?   12. Děti si koupily dva druhy bonbónů. Sto gramů prvního druhu bonbónů stálo šest korun, 50 gramů druhého čtyři koruny. Kolik bylo kterého druhu, zaplatily-li za 600 gramů 40 Kč. řešení

13. Ze dvou druhů kávy v cenách 240 Kč a 320 Kč za kilogram se má připravit 100 kg směsi v ceně 300 Kč za kilogram. Kolik kilogramů každého druhu kávy bude třeba smíchat? Kolik litrů 60 % roztoku a kolik litrů 40 % roztoku je zapotřebí k vytvoření 2 litrů 55 % roztoku? řešení

15. 1,5kg 20% roztoku NaCl máme zředit vodou na roztok 10% 15.1,5kg 20% roztoku NaCl máme zředit vodou na roztok 10%. Kolik vody bude potřeba a kolik zředěného roztoku získáme? 16.Před supermarketem nabízejí k prodeji 200 kusů vánočních jedlí. Větší za 800 Kč menší za 450 Kč. Pokud prodají všechny utrží 146000 Kč. Kolik nabízejí menších jedlí? řešení

Do obchodu přivezli 50 čtvrtkilových balení másla dvojího druhu Do obchodu přivezli 50 čtvrtkilových balení másla dvojího druhu. Levnější po 16 Kč za kus a dražší po 18 Kč za kus. Kolik kterého másla bylo v dodávce, jestliže její cena byla 844 Kč? 28 balení levnějšího a 22 balení dražšího 2. Podél silnice bylo vysazeno 250 stromků dvojího druhu. Sazenice třešní po 60 Kč za kus a sazenice jabloní po 50 Kč za kus. Celá výsadba stála 12 800 Kč. Kolik bylo sazenic třešní a kolik jabloní?  třešní 30, jabloní 220  další

3. Do kanceláře koupili 500 obálek dvojího druhu 3. Do kanceláře koupili 500 obálek dvojího druhu. Menší za 1,50 Kč za kus, větší za 2,50 Kč za kus. Kolik bylo kterých, jestliže zaplatili celkem 850 Kč? menších 400, větších 100 4. V dílně pracuje 24 tkalcovských stavů dvojí rychlosti. Rychlejší vyrobí 600 m látky za hodinu, pomalejší 420 m látky za hodinu. Za 8 hodin vyrobí celkem 109440 m látky. Kolik je v dílně pomalejších stavů? 4 další

5. Výkopové práce zajišťovalo 9 strojů dvojí výkonnosti, které vyhloubily za jeden den 420 m výkopu. Kolik bylo kterých, jestliže výkonnější stoj vyhloubí za týden (7 dní) 420 metrů a méně výkonný za stejnou dobu 280 m? 3 rychlejší a 6 pomalejších 6. Jakou teplotu má směs 55Og vody 82oC teplé a 250g vody 18oC teplé? [62oC ] další

7. Kolik litrů vody 48oC teplé musíme přidat do 1,2hl vody 8oC teplé, aby vznikla směs s teplotou 24oC?  80 litrů  Jeden kilogram lacinější kávy stojí 150 Kč, jeden kilogram dražší kávy je za 200 Kč. Máme připravit směs 35 kg kávy po 180 Kč. Jak připravíme směs? 14 kg levnější  další

9. Jak teplá bude směs 76 litrů vody 90oC teplé a 15 litrů vody 6oC teplé? [ 76,2oC ] 10. Smícháme 280g horké vody se 720g vody 20oC teplé. Jakou teplotu měla horká voda, když vzniklá směs je 41oC teplá? [ 95oC ] další

11. Kolika procentní roztok dostaneme, smícháme-li 2 litry 8 % octa a 0,5 litru 4 % octa?   [7,2% ] 12. Děti si koupily dva druhy bonbónů. Sto gramů prvního druhu bonbónů stálo šest korun, 50 gramů druhého čtyři koruny. Kolik bylo kterého druhu, zaplatily-li za 600 gramů 40 Kč. 400 gramů bonbónů 1. druhu a 200 g 2. druhu  další

13. Ze dvou druhů kávy v cenách 240 Kč a 320 Kč za kilogram se má připravit 100 kg směsi v ceně 300 Kč za kilogram. Kolik kilogramů každého druhu kávy bude třeba smíchat? [25 kg lacinější, 75 kg dražší] Kolik litrů 60 % roztoku a kolik litrů 40 % roztoku je zapotřebí k vytvoření 2 litrů 55 % roztoku? [1,5 litrů 60 %, 0,5 litrů 40 % ] další

15. 1,5kg 20% roztoku NaCl máme zředit vodou na roztok 10% 15.1,5kg 20% roztoku NaCl máme zředit vodou na roztok 10%. Kolik vody bude potřeba a kolik zředěného roztoku získáme? [1,5 kg vody, 3 kg roztoku] 16.Před supermarketem nabízejí k prodeji 200 kusů vánočních jedlí. Větší za 800 Kč menší za 450 Kč. Pokud prodají všechny utrží 146000 Kč. Kolik nabízejí menších jedlí? [40] konec

Zdroje:  F. Běloun a kol. Sbírka úloh z matematiky pro základní školu Zdroje:  F.Běloun a kol. Sbírka úloh z matematiky pro základní školu. 8.upravené vydání.Prometheus. 2005.  M.Dytrych, I.Dobiasová,L.Livňanská. Sbírka úloh z matematiky pro nižší ročníky víceletých gymnázií a pro 2. stupeň základních škol.1.vydání.Fortuna 1998.