Floristika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jednoduché stroje Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková
Advertisements

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
PČ_007_Práce z přírodnin – vánoční svícen Autor: Mgr. Helena Uhříková
Tematická a kompoziční složka literárního díla
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Zlatý řez v kompozici Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Kompozice Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_JANJA_TECHNOLOGIE_T_17
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 26 Číslo.
Mgr. Ivana Pechová Mimimum fotografa Mgr. Ivana Pechová
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Kartogramy jednoduché tematické mapy s dílčími územními celky, do kterých jsou plošným způsobem znázorněna statistická data - reprezentují zásadně relativní.
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 26 Číslo.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 25 Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 26 Číslo.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola: Střední.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.03/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Správná odpověď? Opakování celkového učiva o Základní skladbě obrazu – kompozici obrazu.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Hlavní zásady kompozice – řešení části
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
PŘÍRODOVĚDNÝ KROUŽEK ZŠ KOPIDLNO PROJEKT IPO ZAHRADNÍKŮV ROK.
Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola hospodářská a lesnická, Frýdlant Bělíkova 1387, příspěvková organizace.
JAK NA MALOVÁNÍ ZÁTIŠÍ V PC
Technika pro člověka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Motivace praktické výuky uměním, společenskými a.
Svatební tvoření… …inspirace. I romantické oznámení může být vkusné, jemné, a dokonce vtipné… Svatební oznámení.
Implementace moderní "technické" počítačové grafiky do ŠVP s důrazem na tvorbu zpracovaných výstupů, zpracování návrhů dodatků do ŠVP v TV.
Seminární práce z fyziky Práce na jednoduchých strojích-kladka,páka,šroub,nakloněná rovina.
VÝZNAM ARCHITEKTURY SMYSL JEJÍCH DĚJIN Autor: Ing.arch.Petra Třebová listopad 2010.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ČLOVĚK V PROSTORU Tematická oblast
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Prostorová kompozice VS
V hledáčku kompozice II.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Stavba rostlinného těla
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Druhy kompozic
Jméno autora: Mgr. Jitka Bílková Datum vytvoření:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Adventní a vánoční floristika
V hledáčku kompozice II.
Základní floristické disciplíny
Jarní a velikonoční floristika
Transkript prezentace:

Floristika

Význam floristiky Zlepšení obytného, pracovního i společného prostředí Pomáhá zlepšovat vztahy mezi lidmi, navodí přátelskou a slavnostní atmosféru Dnes je již samostatným oborem aranžování

Floristické disciplíny Kytice – volně vázaná, kytice vázaná do spirály Aranžování nádob Florální objekty (umělecky zpracovaná samonosná a samostojná prostorová dekorace různé velikosti, vytvořená kombinováním základních floristických technik) Věnce Festony a girlandy - feston je prověšený závěs z listů, květů či plodů, ve středu rozšířen, po bocích ukončen dvěma kyjovitými útvary. Girlanda je dekorace vzniklá spojením několika festonů Ikebana je japonské umění aranžování květin Do tematické floristiky patří: svatební floristika, smuteční floristika, dušičková vazba, adventní a vánoční floristika, jarní a velikonoční floristika, příležitostná floristika, dekorace ze sušených rostlin, interiérová floristika.

Materiál Rostlinný materiál pro vazbu dělíme: Venkovní a skleníková sklizeň zeleně Řezané květy a přírodní materiál Na přízdobu – cypřiš, jalovec, borovice, smrky, vavřín, břečťan, zimostráz, javor, líska, ptačí zob, buk… Ze skleníku pak kapradiny, barvínek, ….

Pomocný materiál Slouží k přípravě podkladu, navazování a vyztužování květů a zeleně Drát – 0,2-0,4 mm (traviny); 0,7-0,8 mm (vyztužování stopek); 1 mm (těžší květy); 1,2 mm (k navazování zeleně) Další potřeby: špendlíky, háčky ve tvaru U, pletivo s okem 20-30 mm), piaflor, florex, oasis (šedá aranžovací hmota pro suché květy), stuhy, šňůry, nádoby, dekorace (perly, figurky, peří, přírodniny…), suché květy a rostliny (sušíme hlavou dolů v průvanu, některé dobarvujeme stříkáním lakem či olejem), zkumavky, ampulky, sekané dráty, drátěné dekorace, lepidla, svíčky

Nářadí Zahradnický nůž Zahradnické nůžky Zalamovací nůž Kleště na drát Kombinačky Nůžky kancelářské Sešívačka Tavná pistole Vrtačka

Základní estetické zákonitosti 1) Jednotnost logická, morální a estetická - u jednotnosti logické se předpokládá, že dílo bude zhotoveno z prvků, které k sobě logicky patří, tzn., že se použije sortiment květin a rostlin ze stejného prostředí, např. z louky, skleníku. Jednotnost morální je málo postřehnutelná, nevýrazná. Jednotnost estetická vyjadřuje všechny estetické zákonitosti, výsledkem této jednoty je dokonale sladěný originální výrobek 2) Harmonie a kontrast - celá kompozice má být řešena buď harmonicky, nebo kontrastně. Pouze u velkých kompozičních celků (květinová výloha, výstavní pavilon) lze použít prvky harmonické i kontrastní. Při harmonické kompozici dosahujeme souladu spojováním prvků navzájem se doplňujících velikostí, tvarem, barvou. Tato práce působí jemně a uceleně. Poruší-li se soulad v jedné nebo více vlastnostech vzniká kontrast (protiklad), působí dynamičtěji živě. Avšak použitím většího množství kontrastů v jedné kompozici může vznikat chaos.

3) Rovnováha - díla může být zřejmá a skrytá 3) Rovnováha - díla může být zřejmá a skrytá. Každá kompozice má být vyvážená. Při tvorbě aranžmá se většinou vodorovná osa díla spojuje se základnou, na které práce stojí. 4) Rytmus - dodává celé kompozici životnost. Rytmus vzniká střídáním prvků výrazných s méně výraznými. 5) Stupňování se rozlišuje vzestupné a sestupné. U vzestupného stupňování je u základny prvek nejmenší a směrem vzhůru se ostatní prvky zvětšují nebo nabývají na výraznosti. Naopak u sestupného stupňování je prvek u základny největší a směrem vzhůru velikosti nebo výraznosti ubývá. 6) Míra – proporčnost udává vzájemné poměry jednotlivých částí kompozice. V praxi se nejčastěji používá „pravidlo zlatého řezu“, které jako nejvhodnější udává poměr díla 3:5 (tři díly pro nádobu a pět dílů pro aranžmá). Pravidlo zlatého řezu se používá při stanovení správné výšky aranžovaného materiálu ve váze, aby se nepřevrátila. 7) Dominanta – převládající prvek

Příprava materiálu Jedná se o veškeré práce s květinami, zelení a pomocným materiálem, které musí vazač a aranžér vykonat dříve, než začne pracovat na samotném díle. Předchází mu samotná příprava pracovní plochy a pracovního náčiní. Výběr rostlin a doplňků Promyšlení kompozice Ošetření řezaných rostlin Navazování rostlinného materiálu Příprava zeleně Barvení květů a zeleně Příprava vypichovaných materiálů Příprava zelené aranžovací hmoty (Oassis, Florex)

Uspořádání ploch a linií v aranžmá Radiální – všechny linie stonků procházejí zpravidla jedním bodem (u vázaných květin v místě úvazku) Paralelní uspořádání – každý materiál má svůj počáteční bod a linie, osy těchto materiálů probíhají souběžně (paralelně) a to platí v horizontálním, vertikálním i diagonálním směru, též můžeme kombinovat několik směrů vzájemně Volné uspořádání – hlavními rysy je kompozice, volné uspořádání linií Plošné uspořádání – aranžmá v ploše, ne do výšky