MAP I - MAP II Vysočina – MAP Havlíčkův Brod a Světlá nad Sázavou

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Advertisements

Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje CZ /0.0/0.0/15_002/ Regionální stálá konference 27. dubna 2016.
Projekt: Místní akční plán rozvoje vzdělávání na území ORP Bystřice pod Hostýnem Informace o projektu.. Projekt „Místní akční plán rozvoje vzdělávání na.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice 2. Setkání Řídícího výboru MAP Neratovice 20. června 2016, MěÚ Neratovice.
Ustavující zasedání Řídícího výboru MAP Tanvaldsko Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání na území ORP Tanvald.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené rodiny a děti Pardubice, 25. říjen 2012 MPSV.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
3. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán pro ORP Jablunkov reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ září 2016 od 14:00.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Proč je dobré požádat o prostředky ze šablon. Je to jednoduché Není to souboj o peníze – vyjdou na každou školu Žádost o podporu i zprávy o realizaci.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
1. veřejný workshop Místní akční plán ORP Sokolov
Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Plánování rozvoje sociálních služeb Ústecký kraj
Platformy projektu KAP LK
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Jednání pracovních skupin k tvorbě Ročního akčního plánu (RAP)
Členská schůze MAS Nepomuk,
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE IROP, OP VVV, PA/ŠAP Kristýna Žižková
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Návrhy možných inkluzivních opatření pro MAP ORP Litvínov
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
Spolupráce ASZ a města Břeclav Mgr. Břetislav Fiala
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Aktuální informace o projektu IKAP
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
kam vlastně směřujeme ??? 
6. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami
Model intenzivní podpory
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
8. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany
Model intenzivní podpory
Vzdělávací program pro širší vedení škol
Tento projekt je spolufinancován EU: CZ /0.0/0.0/17_047/
Podpora práce učitelů Podpora budování kapacit pro rozvoj základních pre/gramotností v předškolním a základním vzdělávání.
1. Jednání Řídícího Výboru Místní akční plán II rozvoje vzdělávání pro Prahu 13 CZ /0.0/0.0/17_047/ Praha,
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
„Místní akční plán II“ (map ii) rozvoje vzdělávání v území ORP Ostrov č. projektu CZ /0.0/0.0/17_047/ Lidická 1407 Ostrov.
Akční plán - plánované společné aktivity
Šablony I a jejich realizace
Model intenzivní podpory
Řídící výbor – , hod. Městský úřad Český Krumlov projekt „MAPII – ORP Český Krumlov“ reg. č. CZ /0.0/0.0/17_047/
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Model intenzivní podpory
Aktuální informace o MAP vzdělávání na Broumovsku II
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
5. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Transkript prezentace:

MAP I - MAP II Vysočina – MAP Havlíčkův Brod a Světlá nad Sázavou Královská stezka o.p.s. Karolína Ortová Člen PS Vzdělávání při NSMAS ČR

MAP I – přínosy x zápory Zmapování území Navázání kontaktů a partnerství Realizace prvních vzdělávacích aktivit Prostor pro vlastní kreativitu a využívání paušálu ve prospěch území Exkurze a příklady dobré praxe Administrativa na straně nositele Velké finanční krácení (2. vlna žádostí) Dokládání CV k RT Zahlcování subjektů požadavky na analytická data a vyplňování dalších dotazníků Cenová náročnost lektorů a odborníků Požadavky na přenos údajů mezi MAP a KAP

MAP II – plán versus realita Personální pomoc do škol x legislativa Vedení volnočasových kroužků x vzdělávání pedagogů Pilotní vybavení tříd x administrativní náročnost Aktivity klíčových kompetencí x šablony I a II, IKAP Prostor pro zapojení pedagogů a vedení škol x zahlcenost osob Efektivita a pružnost pro území x vytváření metodik, reportů, zpráv… Rychlé schvalování x četnost zasedání Výběrových komisí „Ohrádka“ aktivit – PRAVIDLA x REALITA?

Implementace Vycházet z priorit škol a umožňovat jim realizaci přínosných projektů Stěžejní pro přínos dětí/žáků a pedagogů => rozvoj školy Minimalizovat administrativu Pilotně zkoušet nové oblasti vzdělávání Spolupráce s poskytovateli sociálních služeb a dalšími NNO Přínos sdílení příkladů dobré praxe a sdílených portálů Omezené kapacity osob Pedagogů Lektorů RT

Implementace v našich ORP – příklady… Co realizujeme my (resp. budeme realizovat) v ORP Havlíčkův Brod a Světlá nad Sázavou: Environmentální aktivity – kroužky, exkurze Čtenářská gramotnost – autorské čtení, besedy, sbírky pro knihovny Demokracie – spolupráce se sociálními službami Jazykové vzdělávání – exkurze, CLIL, rodilý mluvčí Inkluze – interaktivní výstavy, semináře, akce pro rodiče Kariéra – spolupráce s místními podniky, živnostníky, SŠ a učilišti Matematická gramotnost – rozvíjení nových metod a poznatků – vzdělávání učitelů IT kompetence a gramotnost Regionální identita – spolupráce s muzei, výstavy, místní materiály Otevřená škola – etika, emoce, vzdělávání vedoucích zástupců škol

Práce se zřizovateli, řediteli, práce PS Většinou ochota spolupráce ředitelů Zřizovatelé – znát obal bez obsahu, nebo se věnovat věcné stránce vzdělávání? PS – angažovanci, aktivní lidé, odborníci – věcné připomínky Animace území – pozice MAS – aktivity

Příklady dobré praxe Exkurze – SCIO školy, Montessori školy, Waldorfská škola Neformální společné setkání (stanovení priorit a cílů) Tradice setkávání – obnova Komunitní projednání Osobní setkání se všemi zástupci

Aktivity Snaha koordinace vytěžování dat s KAP Data pro Výroční zprávu od odboru = MŠ, ZŠ, ZUŠ, SVČ…. (obecní i soukromé) Využívání dalších dat pro analytickou část MAP II ŠIKK – zahrnuje všechny subjekty v kraji Spolupráce se SRP Stanovování místních LEADERů – SYPO? Šablony NNO – Vysočina = ČRDM Spolupráce – Strategické rámce, akční plány

Připomínky Nedostatečné kapacity na ŘO Dlouhé termíny a lhůty ze strany ŘO x krátké termíny pro doplnění na straně žadatele Neodůvodněné krácení projektů při věcném hodnocení (naprostá subjektivita při hodnocení) Při vykazování ZOR vyplňování nepovinných dat – vracení k doplnění Analytická část MAP – shromažďování a aktualizace ne zcela relevantních dat Jakou má např. vypovídající hodnotu z jakého okresu jdou žáci ze ZŠ na SŠ? Stanovování místních LEADRů? Chceme zahltit naše aktivní pedagogy? FB jako komunikační nástroj? Web? (s blogem, FAQ, sdílením příkladů…) Kontroly ze strany FÚ Výběrové řízení a zakázky Strategický rámec – IROP - MAS

Děkuji za pozornost Kralovska-stezka@centrum.cz, 774 709 322