Zapomenutá a přitom bohatá část světa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mimoevropské regiony – Jihovýchodní Asie - Úvod Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Číslo DUM: VY_32_INOVACE_20 Autor: Marcela Holíková Anotace: Tento výukový materiál slouží k výuce zeměpisu na základní škole. NÁZEV TEMATICKÉHO CELKU.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Obyvatelstvo Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
vhodné přírodní podmínky – mírný pás mechanizace, kvalifikovaní pracovníci soběstačnost ve výrobě základních potravin.
JIHOVÝCHODNÍ EVROPA BALKÁNSKÉ STÁTY. ÚKOL: S pomocí atlasu do sešitu vypiš státy, které patří do oblasti jihovýchodní Evropy.
JIŽNÍ EVROPA STŘEDOMOŘSKÉ ZEMĚ.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena BRAZÍLIE A ARGENTINA Vodopády Iguazu na hranici Brazílie a Argentiny.
Asie Jihovýchodní. Přírodní podmínky  Poloostrovy  Zadní Indie, Malajský X  Ostrovy  Sundy  Velké - Borneo, Sumatra, Jáva, Celebes,  Malé,  Filipíny.
VY_32_INOVACE_Fi_II_03 Název Jihovýchodní Asie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_II_01 Název Jižní Asie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
severní Asie východní Asie jihovýchodní Asie jižní Asie jihozápadní Asie Kavkaz centrální Asie.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie- Čína Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda Název: VY_52_INOVACE_1502_Indie Téma: Indie Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Jihovýchodní Asie Tropický prales Buddha v Singapuru Thajky.
Tropický deštný prales je zalesněný biom s trvale teplým a vlhkým podnebím. Tento biom nalezneme zejména v rovníkových oblastech Země. Nejrozsáhlejší.
SEVERNÍ EVROPA Otázka: Které státy řadíme do států severní Evropy?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
VY_12_INOVACE_Rů_II_06 Polsko, Slovensko Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Obyvatelstvo Asie Osvojování Asie kolébka vyspělých civilizací (arabská, čínská, mezopotámská, japonská aj.) kolonizace:, Angličané (Indie), Nizozemci.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ. Dělíme na: Primární sektor (těžba nerostných surovin, zemědělství, lesní a vodní hospodářství, rybolov) Sekundární sektor (průmysl,
VY_32_INOVACE_Fi_III_12 Název Svrchovanost státu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Asijské opakování Bajkal Mrtvé mořesushi Himálaj rýžové pole.
ODLESŇOVÁNÍ. Důvody odlesňování člověkem: těžba dřeva využití půdy, na které lesy stojí, pro: - pastviny - zemědělské hospodaření (pole) - sídla - těžbu.
ANOTACE Materiál je určen k získání informací o tom, kde a jak žijí lidé na Zemi. V úvodní výkladové části se žáci seznámí s rozložením obyvatelstva na.
Austrálie. Historie: 1606 – objevena Holanďany (Portugalci asi dříve) konec 18.st. – počátek britské kolonizace – trestanecké kolonie 19.st. – „zlatá.
Japonsko (země vycházejícího slunce)
Základní škola, Hradec Králové
Fotosyntéza je váš kamarád
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_JIHOVÝCHODNÍ ASIE
VY_32_INOVACE_4/09_ČLOVĚK A PŘÍRODA
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_Fi_I_16 Název Asie – přírodní podmínky
JIHOVÝCHODNÍ ASIE.
Pojmy Asie.
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_25_VLASTIVĚDA
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Asie Obyvatelstvo.
Základní škola, Hradec Králové
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
JIHOVÝCHODNÍ ASIE AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Finsko Jakub Jenšovský.
Název školy: Základní škola T. G
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Vzdělávací materiál: Indie Operační systém: Windows XP Professional
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ASIE – THAJSKO, VIETNAM, SINGAPUR, INDONÉSIE
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 3
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES. TROPICKÝ DEŠTNÝ LES V rovníkových oblastech Země se rozkládají tropické deštné lesy (tropické pralesy, džungle). Kterými světadíly.
Středoamerické regiony
VÝCHODNÍ ASIE.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zeměpis 7. ročník
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
IRSKO.
PŘÍRODNÍ KATASTROFY POVODNĚ– vznikají, pokud korytem řeky protéká více vody, než kolik je koryto schopno pojmout. POVODNĚ.
JIŽNÍ ASIE Indický subkontinent.
Francie.
Jižní Evropa Slunečný jih Evropy.
Střední Amerika Jelínek, Svoboda.
Globální problémy lidstva
Státy severní Afriky Mgr.Iva Roubalíková
Globální problémy Sociální problémy.
Základní škola, Hradec Králové
Kolonialismus.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Transkript prezentace:

Zapomenutá a přitom bohatá část světa Jihovýchodní Asie Zapomenutá a přitom bohatá část světa

Přírodní podmínky značná roztříštěnost území pacifický kruh ohně (častá zemětřesení, sopečná činnost, tsunami; viz Krakatoa či tsunami v r. 2004) severní část hornatá a dovnitř horská pásma (orientace sever-jih) silné ovlivnění monzunem (časté záplavy atd.) vydatné řeky tropické deštné pralesy a mangrovy (problémy)

Bromo Tengger Semeru National Park, Indonésie

Minulost během novověku kolonizace (Británie, Francie, Nizozemí, Portugalsko, Španělsko) po 2. sv. válce postupné osamostatnění střet marxismu a demokracie viz války ve Vietnamu, Barma, Kambodža výsledkem mj. různé stupně diktatur, etnické čistky apod. Sdružení zemí jihovýchodní Asie (ASEAN)

Obyvatelstvo a sídla pravděpodobně jeden z nejpestřejších regionů tisíce národností a jazyků výrazné menšiny Číňanů a Indů (odpor proti Číňanům) propastné rozdíly mezi městem a venkovem obrovská přelidněnost některých ostrovů (Jáva → cca 870 obyv.km-2) prudký nárůst obyvatel střet buddhismu, islámu a křesťanství

Jakarta, Indonésie

Kuala Lumpur, Malajsie

Petronas Towers, Kuala Lumpur, Malajsie

Hospodářství zemědělský region orientace na moře (rybolov, těžba) výborné předpoklady → půda, srážky, teplo koloniální plantážnictví (rýže, cukrová třtina, maniok, ...) výroba přírodního kaučuku problémy vypalování lesa a zarůstání těžba dřeva (mahagon, eben) orientace na moře (rybolov, těžba) obrovské zásoby ner. surovin oblast Sundského šelfu ropa a zem. plyn, žel. ruda, mangan, měď, cín

rýžové terasy Banaue, Filipíny

rýžové terasy Banaue, Filipíny

Hospodářství asijští tygři (tzv. 2. vlny – Malajsie, Thajsko, Indonésie a Filipíny) orientace na lehké strojírenství → levné země => dnes častý přesun výroby do těchto zemí turismus pozůstatky dřívějších kultur, viz např. Angkor Vat pláže (obzvl. provincie Phuket, Pattaya) sexuální turistika důležitost Malackého průlivu

Agkor Wat, Kambodža

Agkor Wat, Kambodža

Bagan, Myanmar

Bagan, Myanmar

Bagan, Myanmar

Problémy oblasti vypalování tropických pralesů zemětřesení a tsunami (viz prosinec 2004) chudoba problematičnost některých režimů (Vietnam, Barma, Kambodža) Zlatý trojúhelník (Barma, Laos, Thajsko)

likvidace opia v Kambodži