Vybrané cíle projektu KIPR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Advertisements

IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Projekt “Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb”. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
IP Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Jihlava 25. listopadu 2014.
Ustavující zasedání Řídícího výboru MAP Tanvaldsko Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání na území ORP Tanvald.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování Krajské projekty Konference k oblasti primární prevence Praha
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Úsek prevence Odbor speciálního vzdělávání, prevence a institucionální výchovy.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Inkluzivní vzdělávání pro Olomoucký kraj
Jsou venkovské školy horší než městské?
Tematické setkání k TVORBĚ INDIVIDUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PLÁNŮ
Individuálně, ale společně a jinak
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Úřad práce České republiky
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Podpůrná opatření prvního stupně
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními

Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Příspěvek na konferenci
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Gymnasium Jižní Město Praha
Informace o změnách metodiky dotačního řízení Konference primární prevence rizikového chování Praha, Matouš Korbel.
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Školní poradenské pracoviště
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
Setkání s hlavními a vedoucími krajskými metodiky zapojených v projektu KIPR Praha NÚV
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Centralizované rozvojové projekty 2017
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Ing. Stanislava Správková
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Model intenzivní podpory
Model intenzivní podpory
Strategické řízení a plánování
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Šablony I a jejich realizace
Život bez střeva , Praha.
Profesionalizace sociální práce v ČR
Model intenzivní podpory
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Model intenzivní podpory
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Představení krajské zprávy z mapování stavu inkluzivního vzdělávání na SŠ a VOŠ
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Vybrané cíle projektu KIPR 12.45 – 13.00 Registrace 13.00 – 13.15    Úvod (Mgr. Milada Krejčí) 13.15 – 13.30   Seznámení s projektem KIPR (PhDr. Alena Plšková zástupce hlavního manažera projektu)   13.30 – 13.45   Podepsání smluv ředitelů a zástupců škol   13.45 – 14.30   Diskuze a závěr jednání

Setkání s řediteli a zástupci škol zapojených v projektu KIPR Praha NÚV 27. 3. 2017

(KIPR = Kvalita – Inkluze – Poradenství – Rozvoj) Podpora kvalitních poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízení zaměřených na podporu inkluze

Vybrané cíle projektu KIPR Podpořit poradenská zařízení a vybrané školy v poskytování podpůrných opatření podle Přehledu podpůrných opatření a dalších požadavků vyplývající z novelizace § 16 ŠZ, a to zejména ve smyslu srovnatelnosti, odborné správnosti, úplnosti a evidence podpůrných opatření v porovnání mezi regiony v ČR. Zlepšit provázanost péče o žáka napříč vzdělávacím systémem, zejména posílením spolupráce mezi ŠPZ, ŠPP, školou a dalšími poskytovateli péče a partnery, rodinou, včetně podpory využívání případových konferencí a dalších vhodných forem komunikace

Vybrané cíle projektu KIPR Rozšířit nabídku metod práce se žáky s potřebou podpůrných opatření a skupiny žáků z jiné odlišné kultury nebo s jinými životními podmínkami, zejména podpořit využívání dynamických postupů, metod a nástrojů. Posílit kompetenci pedagogů k poskytování podpůrných opatření a intervencí zvláště pro žáky z odlišného kulturního prostředí, z prostředí chudoby, s poruchami chování, s poruchami komunikačních dovedností, s nedostatečnou přípravou na školní vzdělávání, při předcházení školnímu neprospěchu, žáků s PAS, při vzdělávání žáků neslyšících – ověřování nových forem pedagogické podpory ve vztahu k těmto žákům.

pracovníci školských poradenských zařízení (ŠPZ) Cílové skupiny děti a žáci pracovníci školských poradenských zařízení (ŠPZ) pedagogičtí pracovníci mateřských škol, základních škol, středních škol vedoucí pracovníci škola školských zařízení pracovníci organizací působících ve vzdělávání, výzkumu a poradenství zaměstnanci veřejné správy a zřizovatelů škol studenti vysokých škol

Organizační struktura Klíčové aktivity (KA 5) Hlavní manažer Hlavní metodik IT správce Asistent Administrativně organizační pracovník Manažer KA 5 Psycholog Spec. pedagog Pracovník sběru dat (DPP) Manažer KA 3 Manažer KA 4 Manažer KA 6 Statistik Analytik Metodik pro podporu škol a ŠPZ (DPP) Metodik pro podporu škol a ŠPZ (DPČ) Školní koordinátor (DPP) Metodik vzdělávání Organizační garant aktivit

KA 5 Integrace podpůrných opatření na úrovni školy Podpora školám při práci s Plánem pedagogické podpory a naplňování podpůrných opatření ve stupni 2. až 5. pro žáky. Na základní úrovni podporuje tato aktivita všechny školy a poskytuje rovněž intenzivní podporu vybraným školám. V aktivitě KA 5 je realizována komparativní studie mapování specifických vzdělávacích potřeb žáků s potřebou podpory z důvodu příslušnosti k odlišné kultuře nebo žijících v nepříznivých životních podmínkách, jsou vyvinuta a pilotována vzdělávací opatření pro poskytování podpůrných opatření, ověřeny formy pedagogické podpory u některých skupin žáků. Je řešena prevence školního neprospěchu ve vazbě na rizikové chování žáků a logopedickou prevenci.

Podpůrná opatření Vztahují se na všechny druhy vzdělání dle zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů. Přehled podpůrných opatření dle vyhlášky č. 27/2016 Sb. se člení na dvě části: Část A popisuje jednotlivé stupně podpůrných opatření a jejich obsah Část B obsahuje výčet speciálních učebnic, pomůcek a kompenzačních pomůcek.

Náplň spolupráce v projektu KIPR Přímá podpora práce se žáky - metodická podpora na místě nebo jinými prostředky členy metodické sítě, DVPP pro pracovníky škol, konzultace a konference. Podpora ve spolupráci s poradenskými zařízeními a dalšími aktéry v systému. Konzultace k otázkám školy ze strany projektu s dalšími aktéry ve vzdělávání a externími odborníky projektu. Podpora případových konferencí a supervize.

Metodici pro školy a školská zařízení Je vytvořena síť metodiků, nyní obsazena cca 90 osobami, napříč celou ČR. Jedná se převážně o pracovníky PPP a SPC, spolupracující s projektem. Metodici mají úvazky v projektu od 0,1 do 0,5. Spolupracují s hlavními metodiky projektu (vedením metodické sítě), školními koordinátory, metodiky pro školy (postupně obsazovaná pozice). Participují na DVPP, zajišťují metodické vedení v oblasti identifikace míry podpory žáků (doporučování podpůrných opatření v konkrétních stupních, přehledu podpůrných opatření s cílem sjednocení postupu ve školských poradenských zařízeních na celém území ČR a poskytují podporu vybraným školám).

Metodik pro podporu škol (činnosti, úkoly, odpovědnost) zajišťuje sdílení know-how projektu KIPR na škole, spolupracuje s pracovníky Školního poradenského pracoviště, učiteli a rodiči, spolupracuje s pedagogy školy (shromažďuje data pro analýzy zavádění nových metodických postupů souvisejících s poskytováním podpůrných opatření), zajišťuje metodickou podporu při vytváření Plánu pedagogické podpory, konzultuje zapojení Školního poradenského pracoviště do zajištění podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základě vystavených Doporučení ŠPZ, sjednocuje postupy při práci s podpůrnými opatřeními ve škole, popisuje příklady dobré praxe,

Metodik pro podporu škol (činnosti, úkoly, odpovědnost) analyzuje, nakolik se mění průběh vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základě poskytovaných podpůrných opatření, spolupracuje s krajským metodikem pro podporu škol a ŠPZ, zpracovává reporty pro metodika pro podporu škol a ŠPZ, manažera klíčové aktivity, dle stanovených pravidel a informuje ho o své činnosti, účastní se dle potřeb celorepublikových setkání, regionálních setkání a jednání realizačního týmu a dalších jednání se zainteresovanými organizacemi,

Školní koordinátor (činnosti, úkoly, odpovědnost) spolupracuje s pracovníky Školního poradenského pracoviště, učiteli a rodiči, spolupracuje s pedagogy školy (shromažďuje data pro analýzy zavádění nových metodických postupů souvisejících s poskytováním podpůrných opatření), zpracovává reporty pro metodika školy, dle stanovených pravidel a informuje ho o své činnosti, koordinuje vybrané aktivity poskytnuté škole (např. v souvislosti se vzděláváním)

Závěr: Projekt vychází ze strategických záměrů ČR v rozvoji vzdělávání a řeší otázky související se zajištěním kvality, provázanost, srovnatelnosti a efektivity poradenských služeb a vytvářením podmínek pro poskytování vhodných podpůrných opatření pro žáky, u kterých je třeba vyrovnat podmínky pro jejich vzdělávání.

Diskuse - podněty Jak hodnotíte připravenost svoji školy ke společnému vzdělávání? Kde se domníváte, že budete potřebovat podpořit ? Které poznatky považujete za zásadní při práci s dětmi z jiného kulturního prostředí a odlišných životních podmínek? Co je třeba upravit v kontaktu školy a školských poradenských zařízení dle Vašeho názoru ? Jaké druhy podpory (ze strany externích organizací) se Vám osvědčily?

Děkuji za pozornost

Projekt KIPR vychází ze strategických záměrů ČR v rozvoji vzdělávání a řeší otázky související se zajištěním kvality, provázanosti, srovnatelnosti a efektivity poradenských služeb a vytvořením podmínek pro poskytování vhodných podpůrných opatření pro žáky, u kterých je třeba vyrovnat podmínky pro jejich vzdělávání.