Hoření je chemická reakce, při níž vzniká teplo a světlo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Preventista – junior (6 – 10 let)
Advertisements

Chemické reakce a teplo
Hašení & zacházení s hasícím přístrojem
aneb co čím se ha sí a nehasí
BACKDRAFT FLASHOVER ROLLOVER
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Hasiva klasická a moderní Název opory –Úvod do studia
Bezpečnost práce v chemii
Aktivita č.5: Tajemství chemie
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 8 Autor: Lenka Poláková
Vzduch a hoření Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Teorie hašení – Hasební látky
ZÁSTUPCI OXIDŮ.
Zásady práce v chemické laboratoři
SVĚT KOLEM NÁS CHEMIE: přírodní věda, jejím cílem je zkoumat látky a jejich přeměny v jiné látky Alchymie – nevědecká chemie, stol, doplň cíle alchymistů:
Redoxní děje = oxidačně redukční
Hoření.
Označování chemických látek
Vlivy na rychlost chemických reakcí
Podstata hoření Zahřejeme-li úhel -> rozžhavení pevné látky -> stykem se vzduchem shoří PLAMEN= OHEŇ= lidmi řízené hoření, ohraničené určitým prostorem.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o ohni
HOŘENÍ HAŠENÍ RZ
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
POŽÁRNÍ OCHRANA.
Digitální učební materiál
Síra.
CHEMICKÉ POKUSY V LABORATOŘI
Oxidy, které ovlivňují životní prostředí. Co známe z kapitoly Názvosloví organických sloučenin 1 Úkol 1: Doplň text: Oxidy jsou ……….. sloučeniny kyslíku.
Neutralizace.
POŽÁRY VY_32_INOVACE_ 14 Požáry.
Mimořádné události Živelní pohromy
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Hasící přístroje Kateřina Jedličková
Neutralizace Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
PROSTŘEDKY PRO HASEBNÍ ZÁSAH Kateřina Scholasterová SDH Jančí.
Projekt CZ.1.07/1.1.10/ Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích.
Svět kolem nás. Tělesa a látky Všechny předměty, které kolem sebe pozorujeme, jsou fyzikální tělesa (stůl, židle, tabule, počítač, dům, automobil, Země,
NEBEZPEČNÉ LÁTKY NÁZEV OPORY – POŽÁRNĚ TECHNICKÉ PARAMETRY HOŘLAVÉ A VÝBUŠNÉ LÁTKY JOSEF NAVRÁTIL Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Požáry a hasicí přístroje Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
Ch_020_Hoření Ch_020_Chemické reakce_Hoření Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Hasicí přístroje Bc. Balonová Soňa MŠ, ZŠ a SŠ Karviná, příspěvková organizace.
Oheň. Plamen - světelné efekty doprovázející hoření Svítivý plamen - tvoří se při nedostatečném přívodu kyslíku a nedochází k úplnému spálení látek v.
 Hoření - chemický děj - vzniká teplo, světlo a látky odlišných vlastností, než má hořící látka - zpravidla se projevuje plamenem (sloupec hořících,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_22_NEBEZPEČNOST LÁTEK TÉMA: NEBEZPEČNOST LÁTEK ČÍSLO PROJEKTU:
Dobrý sluha, ale zlý pán Chemie – 8. ročník Autor: Mgr. Jitka Pospíšilová.
Požární prevence. Obsah  Legislativa  Základní povinnosti občanů  Chování při zjištění požáru  Hoření a nebezpečí sním spojená  Hašení.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o uhlíku a jeho oxidech. Klíčová slova:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
POŽÁRNÍ OCHRANA aneb co čím se ha sí a nehasí
Vytápění Paliva.
Požáry Fišer, Kadlec, Kraus.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Bezpečnost práce v chemii
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ V.
Skupenství látek NÁZEV ŠKOLY
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
změny veličin v průběhu požáru ovlivnění průběhu požáru flashover
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VODA, VZDUCH, KYSLÍK, HASICÍ PŘÍSTROJE
Důlní požáry a chemismus výbušniny
VY_32_INOVACE_C9-003 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_ZEMĚPIS
aneb co čím se ha sí a nehasí
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Vlivy na rychlost chemických reakcí
Transkript prezentace:

Hoření je chemická reakce, při níž vzniká teplo a světlo. Co je hoření? Hoření je chemická reakce, při níž vzniká teplo a světlo.

Plamen Hořlaviny hoří plamenem, což je sloupec hořících plynů. Výhřevnost plamene svíčky Hořlaviny hoří plamenem, což je sloupec hořících plynů.

Hořlaviny Hořlaviny jsou látky, které se dají zapálit a pak prudce reagují se vzdušným kyslíkem za vzniku plamene. Uskladňují se vždy odděleně, jsou opatřeny výstražným symbolem a v jejich blízkosti se nesmí pracovat s otevřeným ohněm!

Oheň a požár a/ Požár je nežádoucí a nekontrolovatelné hoření. b 12 13 a/ Požár je nežádoucí a nekontrolovatelné hoření. b/ Oheň je předem plánované a kontrolované hoření, ohraničené určitým prostorem.

(vodní, pěnový, práškový, sněhový, halonový). Hašení požáru K hašení požáru slouží hasební prostředky (písek, hlína, voda). Na menší požáry je vhodné použít hasicí přístroje: (vodní, pěnový, práškový, sněhový, halonový). Hašení požáru spočívá: a/ V zamezení přístupu kyslíku. b/ V ochlazení látky pod zápalnou teplotu.

Kontrola úkolu v sešitě Hoření je …….…….. děj, při kterém vzniká teplo a …….….. . Hoření se projeví zpravidla ………………. Plamen je sloupec ……………., většinou …………… látek. Hořlaviny jsou látky, které se dají zapálit a pak prudce reagují se vzdušným ……..….. za vzniku ……..……… . …..….. je nežádoucí a člověkem nekontrolované hoření. Oheň je předem ……..…… a kontrolované hoření, ohraničené určitým ………….… . Hašení požáru spočívá v zamezení přístupu …………. a v ……..….. látky pod teplotu vznícení. Hasicí přístroje jsou vodní, …….….…, práškové, ……….…. a halonové. V případě požáru voláme tísňovou linku …..… nebo …..… . chemický světlo plamenem hořících plynných kyslíkem plamene Požár plánované prostorem kyslíku ochlazení pěnové sněhové 150 112

Pevné hořlaviny papír, uhlí, textil Úkol: doplň tabulku: Druh přístroje Pevné hořlaviny papír, uhlí, textil Kapalné hořlaviny Elektrický proud vodní pěnový práškový sněhový halonový *Použij výrazy: vhodný, nevhodný, nesmí

pevné hořlaviny papír, uhlí, textil Kontrola úkolu Druh přístroje pevné hořlaviny papír, uhlí, textil kapalné hořlaviny elektrický proud vodní vhodný nevhodný nesmí pěnový práškový sněhový halonový* * Nepoužívat v uzavřených prostorech bez větrání

Co dělat v případě požáru zachovat klid využijte hasící přístroje, hydrant na chodbách, kusy látek, apod. varujte ostatní např. voláním („Hoří!") volejte tísňovou linku 150 nebo 112 Při předávání tísňové informace se snažte být trpěliví, dbejte pokynů operátora. Ohlaste v klidu a srozumitelně Vaše jméno, adresu a číslo telefonu, z kterého voláte, a co nejpřesněji oznamte, co se stalo a udejte adresu požáru (ulice + č.p.). operátor vám může podat základní informace "co dělat„. zastavte přívod plynu a vypněte elektrický proud !!! nevracejte se do hořícího nebo zakouřeného prostoru vyčkejte příjezdu hasičů

Zdroje použitých fotografií a citací Obrázek 1: FIRE 01.JPG [online]. 2007 [cit. 2009-11-16]. Dostupný z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:FIRE_01.JPG>. Obrázek 3: GEISLER , Martin. Candle-calendar.jpg [online]. 2004 [cit. 2009-11-16]. Dostupný z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Candle-calendar.jpg>. Obrázek 2: TDFw 135a.jpg [online]. 2008 [cit. 2009-11-16]. Dostupný z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:TDFw_135a.jpg>. Obrázek 4: Mine Clearing Land Charge Operation Bright Star 2001 DF-SD-03-04342.jpg [online]. 2001 [cit. 2009-11-16]. Dostupný z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mine_Clearing_Land_Charge_Operation_Bright_Star_2001_DF-SD-03-04342.jpg>. Obrázek 5: Hazard T.svg [online]. 2006 [cit. 2009-11-16]. Dostupný z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hazard_T.svg>. Obrázek 6: Hazard F.svg [online]. 2006 [cit. 2009-11-16]. Dostupný z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hazard_F.svg>. Obrázek 7: Hazard O.svg [online]. 2006 [cit. 2009-11-16]. Dostupný z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hazard_O.svg>. Obrázek 8: Hazard E.svg [online]. 2006 [cit. 2009-11-16]. Dostupný z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hazard_E.svg>. Obrázek 9: Hazard N.svg [online]. 2006 [cit. 2009-11-16]. Dostupný z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hazard_N.svg>. Obrázek 10: Hazard FF.svg [online]. 2006 [cit. 2009-11-16]. Dostupný z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hazard_FF.svg>. Obrázek 11: Hazard X.svg [online]. 2006 [cit. 2009-11-16]. Dostupný z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hazard_X.svg>. PEDNEAULT. FirePhotography.jpg [online]. 2006 [cit. 2009-11-16]. Dostupný z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:FirePhotography.jpg>. Chimney Fire 0001.jpg [online]. 2005 [cit. 2009-11-16]. Dostupný z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Chimney_Fire_0001.jpg>. Obrázek 14: RAMA. Extincteur-P1010032.JPG [online]. 2005 [cit. 2009-11-16]. Dostupný z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Extinctep1010032.jpg>. Obrázek 15: Televize-en-feu-p1010042.jpg [online]. 2005 [cit. 2009-11-16]. Dostupný z WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Television-en-fep1010042.jpg>. Internetové citace: Co dělat v případě požáru [online]. 2005 [cit. 2009-11-16]. Dostupný z WWW: <http://www.ochranaobyvatel.cz/?Show=Pozary>. Ostaní fotografie a videoklipy pocházejí z vlastních zdrojů. Mgr. Vlastimil Vaněk, autor