Opakujeme dějepis na druhém stupni

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Habsburská monarchie v 1. polovině 19. století
Advertisements

Češi a Habsburská monarchie v 19.stol. Národní obrození
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Sedláková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autor: Mgr. Ilona Nováková
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
České národní obrození
Národní obrození 80. léta 18.století – rok 1848
Výukový materiál, kód:EU-OP VK- III/2 ICT DUM 22, zpracovala J. Polgárová v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM – operační program vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Bohuslav Martinů
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Richard Wagner –
Dějiny českých zemí a habsburské monarchie, metternichovský absolutismus, národní obrození Označení materiálu: VY_32_INOVACE_19_ceske_zeme_habsburska_monarchie_do_roku_1848.ppt.
České země v první polovině 19. století
Habsburská monarchie za Metternicha
NÁRODNÍ OBROZENÍ. národní obrození = společenský proces vedoucí k záchraně českého jazyka a literatury a k národní emancipaci 80. léta 18. století – 20.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
VY_32_INOVACE_1D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
VY_32_INOVACE_1D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Soubor testů 4 Mgr. Ludmila Růžičková
Etapy českého národního obrození
Počátky Národního obrození
Národní obrození František Palacký.
POČÁTKY NÁRODNÍHO OBROZENÍ
České národní obrození
 Název: Leoš Janáček  Šablona : III/ 2  Číslo : 39  Autor : Vyhnálková Zuzana  ZŠ Choltice „Učíme se pro život“  Klíčová slova: moderní hudba 20.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Giuseppe Verdi –
Národní obrození.
České země – součást Rakouska
NÁRODNÍ OBROZENÍ M. Kryška. = snaha o emancipaci českého národa. vyznačuje se: Uvědomováním si vlastního národa. rozvoj dějepisectví. Obrodou národního.
SITUACE V ČESKÝCH ZEMÍCH V 1.POLOVINĚ 19.STOLETÍ A.
Opakujeme dějepis na II. stupni. Druhá světová válka - Testík Název : Opakujeme dějepis na II. stupni Šablona: III/2 Číslo: 47 Autor: Mgr. Soňa Blažková.
Opakujeme dějepis na II. stupni.. I. světová válka - TESTÍK Název : Opakujeme dějepis na II. stupni Šablona: III/2 Číslo: 59 Autor: Mgr. Soňa Blažková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04.
České národní obrození (ČNO). ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – České.
Dějepis pro 6. ročník.  Název: Dějepis 6.ročníku – Úvod do pravěku  Šablona: III/2  Číslo: 63  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
Opakujeme dějepis na II. stupni. LUCEMBURKOVÉ - TESTÍK: Název: Opakujeme dějepis na II. stupni Šablona: III/2 Číslo: Autor: Mgr. Soňa Blažková ZŠ Choltice.
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Doba bronzová  Šablona: III/2  Číslo: 69  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se pro život“
České země ve 2. polovině 18. století
Literární riskuj národní obrození Jarmila Karlovcová 8. třída Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jarmila Karlovcová. Dostupné.
Dějepis 6. ročníku Člověk zručný.
POČÁTKY NÁRODNÍHO OBROZENÍ
Dějepis 6.ročníku Úvod do dějepisu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
1. Fáze Národního obrození
Josef Jungmann Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Dějepis 6. ročníku Doba Železná.
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Dějepis 6. ročníku Člověk rozumný.
Dějepis 6. třídy Datování v dějepise.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_01 Název Národní obrození Téma hodiny Národní.
3. Fáze Národního obrození
Opakujeme dějepis na II. stupni
Národní obrození 5. ročník
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Dějepis 6. ročníku Člověk vzpřímený.
Počátek Národního obrození
Název materiálu: Národní obrození
Opakujeme dějepis na II. stupni
Mgr. Iva Štancíková Člověk a jeho svět Vlastivěda národní obrození 5
Opakujeme dějepis na II. stupni
Národní obrození Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_07_08_Česká historie.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr. Jitka Krupičková
Transkript prezentace:

Opakujeme dějepis na druhém stupni NÁRODNÍ OBROZENÍ Opakujeme dějepis na druhém stupni

NÁRODNÍ OBROZENÍ - TESTÍK Název : Opakujeme dějepis na II. stupni Šablona: III/2 Číslo: 49 Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice „Učíme se pro život“ Klíčová slova: český jazyk, germanizace, František II., J.K. Tyl, L. Škroup, F. Palacký, J. Jungmann, J. Dobrovský, M. Kopecký Třída: dějepis 8 Datum: 21.2. 2013

METODICKÝ NÁVOD a OBSAH: Cíl : zopakovat období Národního obrození Každý žák si napíše na papír čísla 1-10 pod sebe, každé číslo na nový řádek. Po spuštění testu dopisuje pouze písmeno odpovědi. List 1- 3 úvodní List 4 – 13 10 otázek je načasováno na 25´´ - 30´´ Každou otázku po 10´´ doplní obrázek. List 14 – výsledky testíku a hodnocení List 15 – zdroje -obrázky jsou doplněny hypertextovým odkazem -písemné zdroje jsou citovány

1.V době Národního obrození žilo na území Habsburské monarchie 13 národností. Dokážeš jich vyjmenovat alespoň pět?

2.Vyjmenuj etapy Národního obrození:

3.Úřední jazyk Habsburské monarchie byl jazyk český ? Odpověz ANO / NE

4. Vyber hlavní osobnost první etapy NO: A) K.H. Borovský B) J. Dobrovský C) J.K. Tyl

5. O rozvoj českého jazyka se zasloužil také : A) J. Jungmann B) F. Palacký C) J.E. Purkyně

6. Vysvětli stručně pojem germanizace:

7. Kdo je autor knihy Dějiny národu v Čechách a v Moravě? A) J. Jungmann B) J. Dobrovský C) F. Palacký

8. Napiš tvůrce naší české hymny: A) autora textu B) autora hudby

9. Na venkově šíří češtinu kočovní loutkáři 9. Na venkově šíří češtinu kočovní loutkáři. Znáš autora postavičky KAŠPÁRKA?

10. Za Habsburka Františka II 10.Za Habsburka Františka II. ministerský předseda prosazuje policii a silnou cenzuru. Kdo to je? A) J. Colbert B) K. Metternich C) A. Bach

Výsledky : Hodnocení: 10 bodů 1 9 – 8 bodů 2 7 – 6 bodů 3 5 – 4 body 4 1) Češi, Němci, Italové, Slováci,Poláci, Chorvati, Židé, Romové,Slovini, Srbové, Rusini, Rumuni,Maďaři 2) a)obměna češtiny b) rozvoj češtiny c) politické cíle 3) NE 4) B 5) A 6) poněmčování 7) C 8) J.K. Tyl, F. Škroup 9) Matěj Kopecký 10) B 10 bodů 1 9 – 8 bodů 2 7 – 6 bodů 3 5 – 4 body 4 3 – 0 bodů 5

ZDROJE: Obrázky jsou kopírovány z prohlížeče Google obrázky a vloženy s hypertextovým odkazem dne 21.2. 2013 (klikni na obrázek P tl M) Písemné prameny: MANDELOVÁ, Helena; KUNSTOVÁ, Eliška; PAŘÍZKOVÁ, Ilona. Dějiny novověku. Brno : Dialog, 2003. 179 s. ČAPKA, František; VYKOUPIL, Libor. Dějepis : Novověk. Brno : Nová škola, 2009. 131 s.