HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní síť vysokorychlostních tratí v České republice
Advertisements

Rozvojové záměry na železnici
Vysokorychlostní tratě z pohledu přepravního marketingu
Zvýšení efektivnosti železniční dopravy: nižší náklady pro zhuštění a zkvalitnění příměstské a regionální dopravy v Jihomoravském kraji Harald Buschbacher.
Tisková konference MD a SŽDC
Jak tunel Blanka promění okolí Pražského hradu
Strategie dopravy MD ČR
Strategie rozvoje letiště Leoše Janáčka Ostrava
Těžiště varianty přestavby železničního uzlu Brno
Zábřeh, cyklostezka na opuštěném tělese dráhy
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
občanská koalice Nádraží v centru říjen 2006
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Nové zastávky a změny jízdních řádů ve Středočeském kraji
PODZEMNÍ STAVBY Kolektory Ústav geotechniky.
DOPADY ZPROVOZNĚNÍ MĚSTSKÉHO OKRUHU NA INTENZITY AUTOMOBILOVÉ DOPRAVY LISTOPAD 2005.
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Řešení veřejné dopravy v oblasti spořilova
Železnice v ulicích Prahy
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Dopravní síť České Republiky
Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
Autor: Mgr. Helena Nováková
Podpora ekologicky příznivé povrchové dopravy
Trasování lesních cest
Alternativní řešení vysokorychlostního železničního systému v ČR
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Přístupnost IDS pro OOSPO
zásady navrhování dopravních – železničních staveb
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_33-14 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY Vysokorychlostní trat ě v Č R, koncepce a otázky k ř ešení Emanuel Šíp předseda Dopravní sekce Hospodářské.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
Návrh koridorů cyklistické dopravy na území ITI Olomoucké aglomerace
Rozvojové záměry na železnici
Změny v objednávání mezinárodních tras
Modernizace trati SŽDC č. 120
Diskusní příspěvek k tématu Kdo zastaví propad českého stavebnictví?
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Navrhování tunelových staveb
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
Územní studie silnice II/416 Žatčany – Slavkov u Brna
Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec (česká část)
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Petr a Kamil jdou vedle sebe, každý rychlostí 3 km h-1.
Doženeme Evropu? Moderní železniční infrastruktura
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
ředitel odboru strategie
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Allied Progress Consultants Česká doprava pro třetí tisíciletí
Tisková konference – Metro D
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Vlakem z Prahy na letiště
Transkript prezentace:

HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY www.komora.cz Co v Praze do podzemí: příměstské vlaky nebo vysokorychlostní? ...nebo obojí? Emanuel Šíp Předseda Dopravní sekce Hospodářské komory České republiky Diskusní podklad pro jednání k zadání územně technické studie možnosti propojení VRT a Letiště Václava Havla dne 30. října 2017

Alternativa A – do podzemí příměstské vlaky – tzv Alternativa A – do podzemí příměstské vlaky – tzv. Nové spojení II Alternativa B – do podzemí vysokorychlostní vlaky – tzv. Pražský městský tunel VRT Alternativa C – do podzemí příměstské i vysokorychlostní vlaky

Alternativa A –Nové spojení II Strana 3 3

Alternativa B – pražský městský tunel VRT (návrh HK) Strana 4 4

Podrobněji k Alternativě B Délka pražského městského tunelu 16 – 19 km (podle variant) – společná trasa pro VRT Berlín – Vídeň/Bratislava a Plzeň - Ostrava Doba průjezdu územím hl.m. Prahy včetně zastavení ve stanici Praha hl.n. VRT 20 - 25 min. Stanice Praha hl.n. VRT – 3 nástupiště, 6 hran Letiště VH přímo na VRT Brno - Praha – Drážďany (alternativa – rozplet Ústí n.L./Plzeň za Letištěm VH) Vedle toho 4 páry letištního expresu/hod. Praha hl.n. VRT – Praha Letiště VH s jízdní dobou 10 min. (nejen) pro letecké cestující Letiště VH – přestup na VRT ze směrů Kladno, Rakovník, Slaný Strana 5 5

Co mají obě alternativy společného? Obě jsou zatím jen neprověřené čáry v mapě s více variantami – potřeba ÚTS a SP Obě jsou reakcí na dlouhodobé zanedbání a tudíž vyčerpanou kapacitu tratí pražského železničního uzlu včetně stanice Praha hl.n. Obě čelí nerovnováze v proudech cestujících severovýchod x jihozápad Rozhodnutí o realizaci té či oné alternativy (nebo o realizaci obou a případném pořadí jejich realizace) se odehraje na politické úrovni Strana 6 6

A v čem jsou jejich odlišnosti a rozpory? Především každá z obou alternativ primárně řeší zcela jiný problém. Dále: Strana 7 7

Vzájemné vztahy obou alternativ Realizace Alternativy A (Nové spojení II) znamená: Odsunutí vysokorychlostních vlaků v pražském uzlu na povrchové pomalé a málo kapacitní úseky tratí s rušícími vlaky Zprovoznění VRT v pražském uzlu by muselo čekat na uvolnění potřebné kapacity na povrchu - opoždění výstavby první průjezdné VRT i proti dnešním představám o 10 a více let (v provozu kolem 2045) Nejasná otázka dieselových vlaků – mají být také součástí Alternativy A? Pak jí musí předcházet elektrizace a patrně modernizace těchto tratí. Realizace Alternativy B (Pražský městský tunel VRT) znamená: Ponechání příměstských vlaků na povrchových tratích s tím, že úpravy tratí umožní o něco nižší kapacitu pro příměstské vlaky než Alternativa A, ale mohou být realizovány souběžně s Alternativou B Výdaje na úpravy příměstských a městských tratí nebudou nutné v takovém rozsahu jako v Alternativě A Strana 8 8

Vhodná kompenzační opatření pro příměstskou dopravu v případě Alternativy B (k prověření) Dobudování rozpletu Balabenka (napojení st. P-Libeň na jižní tunel a st. P-Vysočany na severní tunel Nového spojení I) Vyhrazení jednoho z tunelů NS I jen pro S-vlaky (nejlépe severního) Vyhrazení 2 - 3 nástupišť ve st. Praha hl.n. pouze pro S- vlaky (prověřit možnost zastavování vlaků ve dvojicích za sebou) Ztříkolejnění trati Praha hl.n. – Praha Smíchov včetně výtoňského mostu Propojení st. Praha hl.n. a Praha Masarykovo nádraží v poloze nad stanicí VRT podzemní pasáží s travelátorem Strana 9 9

A co alternativa C – do podzemí příměstské i vysokorychlostní vlaky? V zásadě možná, ale obtížná Nejvyšší náklady na výstavbu Kde bude lokalizována a jak bude vypadat stanice Praha Opera pro oba typy vlaků? Dojde-li k paralelní výstavbě - obojí bude budováno pomaleji a s problémy s územní, časovou a finanční koordinací Výhoda: tunelové trasy metra S a VRT jsou v úseku Karlín – Anděl zhruba souběžné – možnost vybudovat jako dva dvoukolejné tunely (Nové spojení II – Varianta „KŘÍŽ“) Strana 10 10

Co v tom případě zůstane na povrchu pražského hlavního nádraží? Dálkové vlaky směr Praha – Pardubice – Olomouc po 1. koridoru a Praha – Č. Budějovice po 4. koridoru Rychlíky nižší kategorie Praha – Havl.Brod – Brno, Praha – Kralupy n.Vlt. - Roudnice n.L., Praha – Liberec/Hradec Králové (v závislosti na trasování RS5) apod. Lůžkové vlaky, např. Praha – Košice Přímé meziregionální vlaky typu Sp a Os na konvenčních tratích Případné příměstské vlaky, které se nevejdou do systému metro S Kapacita st. Praha hl.n. na povrchu bude v každém případě poněkud nadměrná Strana 11 11

Děkuji Vám za pozornost ! HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY Děkuji Vám za pozornost ! Emanuel Šíp sip@alliproc.com Hospodářská komora České republiky, Florentinum (recepce A), Na Florenci 2116/15, 110 00 Praha 1 T: 266 721 300, F: 266 721 690, E: office@komora.cz