14. 10. 2018 Pedagogická knihovna.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Novinky z fondu Sukovy studijní knihovny literatury pro mládež
Advertisements

Služby čtenářům a uživatelům Dětští čtenáři
Integrace žáků z odlišného sociálně kulturního prostředí do základních škol Mgr. Dušana Fučíková
Čítárny.cz – Web o dětských knížkách a čtenářství Veronika Peslerová Olomouc, červen 2007.
Ve školním roce 2010/2011 byly otevřeny dvě přípravné třídy. Přípravné třídy naší školy byly zapojeny do projektu "Společně to dokážeme". Je to program.
Spolupráce s rodinami dětí s nařízenou ústavní výchovou.
(CELÉ ČESKO ČTE DĚTEM…nový projekt…aktuální téma…) CO PŘINÁŠÍ PRAVIDELNÉ ČTENÍ DÍTĚTI? vytváří pevné pouto mezi rodičem a dítětem podílí se na emočním.
Aneb důvod, proč chodit do Městské knihovny v Praze !
„Jekhetanes“ aneb spolu Sophia Dvořáková. KDO JSME? Šance pro Tebe je nestátní nezisková organizace. Šance pro Tebe působí v Pardubickém kraji, sídlo.
PTaČ. Spolupracující organizace Zapojené školy Pojem čtenářské gramotnosti ve škole Učitelé chápou čtenářskou gramotnost především jako dovednost dekódovat.
OHLÉDNUTÍ …. …za vzděláváním v jedné knihovně generace Y – X informační smog sociální sítě netiketa komunikace online.
Kulturně-vzdělávací aktivity NPMK Ing. Eva Rezková, NPMK.
Zásady pozorování a vyjednávání
Integrace na druhou PPP FM - Terapeutické techniky – školní rok 2010/2011 Od začátku září 2010 probíhalo ve Frýdku-Místku vzdělávání a odborná metodická.
Cesta domů Rok 2011 očima čísel Valná hromada sdružení 2012.
„Brána ke vzdělávání: školní čtenářské kluby“
Spojuje tři generace a pomáhá. Program 3G Vznik Praha 2011 Je určen především pro občany ve věku 50+, kteří nemají vlastní vnoučata anebo s nimi nejsou.
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
České děti jako čtenáři v roce 2013 Kroměříž Vít Richter Národní knihovna ČR
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
Knihovny a kampaně na podporu čtenářství
BRÁNA KE VZDĚLÁVÁNÍ: ŠKOLNÍ ČTENÁŘSKÉ KLUBY. ZÁKLADNÍ INFORMACE O NAŠEM PROJEKTU Individuální projekt ostatní, 1.2 – rovné příležitosti.
Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …
Délka trvání: 2 roky (4 semestry) Charakteristika kurzu: kombinace kontaktní výuky a samostudia.
Děti a koncepce : Program, Aktivity, Metodika :
Četba a čtenáři v České republice v roce 2007 Knihovnická bašta – akce knihoven k Týdnu knihoven 2007 – PhDr. Vít Richter – předseda SKIP Knihovna roku.
Příspěvek DDM a SVČ k rozvoji mladého člověka DDM = SVČ Domy dětí a mládeže = Střediska volného času Širší smysl zájmového vzdělávání: rozvoj zájmu rozvoj.
Týden knihoven až 7. října Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR.
Sekce veřejných knihoven SKIP Částečně úplná zpráva o činnosti sekce v roce 2013 Gabriela Jarkulišová.
Magických 100 m2 Knihovna. Vznik: 2011 – přípravy, investice, úpravy, vybavení 30. května 2011 – slavnostní otevření – Evropský den sousedů, registrace.
Umí knihovny zaujmout čtenáře?
MU, Umí knihovny zaujmout čtenáře? Standard VKIS - změny.
(inspiromat) Městská knihovna Rožnov pod Radhoštěm Pavel Zajíc
Jsme kreativní knihovna? Míla Linc. Kreativita Tvořivost neboli kreativita (z lat. creo = tvořím), či invence, je zvláštní soubor schopností, které umožňují.
Naším cílem je prostřednictvím společného čtení budovat pevné vazby v rodině a podporovat širší přístup dětí a mládeže ke kulturním statkům. Předčítání.
Týden plný zážitků, her, srandy, kamarádů, modliteb, mší… Zakončeme prázdniny společně! Od 12 do 18 let
YMCA Young Men´s Christian Association Křesťanské sdružení mladých mužů.
České děti jako čtenáři v roce 2013/2014 Praha UISK Vít Richter Národní knihovna ČR
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Ohlédnutí za rokem 2015 Kiwanis Club Golden Prague.
„Brána ke vzdělávání: školní čtenářské kluby“ Nakouknutí do světa Laddugandy O projektu Aktivity a vybrané plánované výstupy Milníky správného směru.
Knížka je můj kamarád Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Komunitní školy - kulturní, vzdělanostní a prorodinná centra v malých obcích Mgr. František Eliáš.
125 let od první zmínky knihovny 95 let od založení knihovny v Loučce.
Venkovní aktivity na podporu čtenářství
ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
Vít Richter (využití podkladů kol. P. Mazáčové a L. Nivnické)
Czech club in Birmingham
Sukova studijní knihovna literatury pro mládež
Čtenářsky podnětné prostředí
Síť Mateřských center o.s.
Příležitost pro knihovny a společnost
S knížkou do života – BOOKSTART
Podpora dětského čtenářství
Sukova studijní knihovna literatury pro mládež
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
S knížkou do života – BOOKSTART
Pedagogická knihovna J. A. Komenského
Š A B L O N Y II.
Sekce veřejných knihoven SKIP
Vzorový projekt pro ZŠ.
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
Dobrovolnické programy
Mgr. Veronika Dembická, DiS.
ČÍST JE STEJNĚ KRÁSNÉ A ZDRAVÉ JAKO BĚHAT...
Vzorový projekt pro ZŠ.
České děti a mládež jako čtenáři 2017
Zapojíte se letos se svou akcí i Vy?
Transkript prezentace:

14. 10. 2018 Pedagogická knihovna

CO JE ČTENÁŘSKÝ KLUB? Volnočasová aktivita, která NENÍ doučováním Pravidelná setkání jednou za týden – 90 minut Kluby se scházejí ve škole, ve veřejné knihovně či venku Klub vede učitel a „neškolní“ knihovník Základem úspěchu je předem velmi přesně promyšlený program, práce v klubu není nahodilá

PROČ ČTENÁŘSKÝ KLUB? Ukázat dětem RADOST z četby, přilákat je ke knihám, i když mají problém s technikou čtení Dát učitelům prostor spolehnout se na sílu a zábavnost SOUČASNÝCH dětských knížek Poskytnout učitelům i dětem BEZPEČNÉ PROSTŘEDÍ pro rozvoj vlastních čtenářských návyků napomáhajících rozvoji čtenářství

OPORA ČTENÁŘSKÝCH KLUBŮ: TŘI PILÍŘE Čti si přímo v klubu knihu, kterou si vybereš Odcházej domů s knihou, čti i mimo školu Hovoř o tom, co čteš, doporučuj knížky ostatním v klubu i svým kamarádům

SDÍLEJTE, KONZULTUJTE… Centra kolegiální podpory „Vytváříme společenství nad knihou“ Setkání každý měsíc Otevřený klub Návštěvy expertů http://new.ctenarskekluby.cz/centra

INSPIRUJTE SE: WWW.CTENARSKEKLUBY.CZ Co nabízíme? Lekce Inspirace Kurzy Oběžníky Máš co číst? Kluby a školy Děti a mládež (čtenářská úroveň, žánry)

INSPIRUJTE SE: BURZY NÁPADŮ, KURZY

VĚŘTE KOUZLU KNIH Knihy umějí zaujmout samy o sobě. Dávejte jim příležitost. Hledejte pro každé dítě jeho knihu…. Určitě ji najdete.

NAJDĚTE SI ČAS NA VLASTNÍ ČTENÍ Každé čtení je učení (i pro nás) Každé dítě potřebuje čtenářského průvodce aneb může ztrouchnivělý milník ukazovat cestu? Sdílejme své čtenářské zážitky !

PŘÍNOSY KLUBU PRO DĚTI: INTEGRAČNÍ FUNKCE ČTENÁŘSKÉHO KLUBU Podařilo se mi to poprvé v klubu. Nehrozí mi pětka. Nikdo se tu nikomu neposmívá Je nás méně. Mohu si to tu vyzkoušet. Nebojím se zeptat se.

Děkujeme za pozornost eva.belinova@novaskolaops.cz