NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
Advertisements

Měření Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_44_Měření Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr. Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Tomanová Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_05- Přídavná.
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
VY_32_INOVACE_
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_16 K. J. Erben
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_01 Dělitel a násobek
Objem Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_316.
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_FYZIKA
Hustota-výpočet objemu
Úvod do fyziky opakování
zpracovaný v rámci projektu
Hustota Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Jednotky délky a jejich převody
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Hustota 8. ročník.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_12 Pohyb a klid tělesa -test
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_16 poměr stupňovací
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_18
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06 Zopakujeme si rýsování
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_04 příslovečná určení
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Hustota-výpočet objemu
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_10 Zvukové jevy –opakování B
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Anglie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_16_20 Savany
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_19 avantgarda
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Hustota Máme tři krychličky o objemu 1 cm3. Krychličky jsou z různých materiálů. Pouhým potěžkáním zjistíme, že každá má jinou hmotnost. Měřením na vahách.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika, 6.ročník-doplňovačky TEMA: Fyzika 6. a 7.roč. ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené. 1

Anotace Prezentace je určena pro žáky 6.ročníku. Žáci si zábavnou formou např. soutěží prověří a procvičí své znalosti z fyziky na témata : 1) Měření objemu tělesa 2) Hustota 3) Měření času, měření teploty tělesa. Pracovní listy lze použít i v tištěné podobě. Učební materiál je určen pro práci na interaktivní tabuli. Autor : Jiří Toman Jazyk : čeština Očekávaný výstup : žáci si procvičí formou doplňovaček znalosti získané z učiva v předchozích hodinách. Speciální potřeby : Tabulky Druh učebního materiálu : prezentace a pracovní list Cílová skupina : žák Stupeň a typ vzdělávání : základní vzdělávání 2. stupeň 2.období, věková skupina : 12- 13 let Žáci reagovali a pracovali dle očekávání.

1.Fyzikální veličina označená V. Doplňovačka 6.5 -pracovní list Tajenka: Válec používaný k určování objemu těles 1.Fyzikální veličina označená V. 2. 1 litr je jeden …….. Krychlový 3. 1 cm3 je jeden …….. . 4. Zjišťování velikosti fyzikální veličiny. 5. Základní jednotka délky. 6. Při měření objemu nás zajímá měřící rozsah …….. . 7. V mezinárodní soustavě jednotek je základní jednotkou objemu 1 metr……..(pozpátku) 1 2 3 4 5 6 7

Doplňovačka 6.5 - řešení Tajenka: ODMĚRNÝ 1.Fyzikální veličina označená V. 2. 1 litr je jeden …….. Krychlový 3. 1 cm3 je jeden …….. . 4. Zjišťování velikosti fyzikální veličiny. 5. Základní jednotka délky. 6. Při měření objemu nás zajímá měřící rozsah …….. . 7. V mezinárodní soustavě jednotek je základní jednotkou objemu 1 metr……..(pozpátku) 1 O B J E M 2 D C I T R 3 L 4 Ě Ř N Í 5 6 S U P 7 Ý V CH Y K

Doplňovačka 6.7 – pracovní list Tajenka: Fyzikální veličina 1. Chemická značka vodíku. 2. Prvek s hustotou 13 500 kg/m3 (vyhledej v tabulkách). 3. Jeden g/cm3 = ….. kg/m3. 4. Jednotka hustoty je kilogram na …. krychlový. 5. Prvek s hustotou 11,3 g/cm3 (převeď a vyhledej v tabulkách) 6. Hustotu látky vypočítáme, když dělíme …….. objemem. 7. Hustotu můžeme zjistit u látek pevných, plynných a …….. . 1 2 3 4 5 6 7

Doplňovačka 6.7 - řešení Tajenka: HUSTOTA 1. Chemická značka vodíku. 2. Prvek s hustotou 13 500 kg/m3 (vyhledej v tabulkách). 3. Jeden g/cm3 = ….. kg/m3. 4. Jednotka hustoty je kilogram na …. krychlový. 5. Prvek s hustotou 11,3 g/cm3 (převeď a vyhledej v tabulkách) 6. Hustotu látky vypočítáme, když dělíme …….. objemem. 7. Hustotu můžeme zjistit u látek pevných, plynných a …….. . 7. 1 H 2 R T U Ť 3 I S Í C 4 M E 5 O L V 6 N 7 K A P Ý CH

Doplňovačka 6.8 - pracovní list Tajenka : Druh teploměru, který nevyužívá změny objemu kapalného tělesa s teplotou 1 Název rtuťového teploměru používaného ve fyzice. 2 Kolik metrů má jeden kilometr? 3 Přístroj k odměřování stejných časových úseků. 4 Základní jednotka času. 5 Jakou značku má fyzikální veličina čas? 6 Hodiny měřící čas s přesností 1 sekundy za 3 tisíce let. 7 Nejčastěji používaná stupnice při měření teploty. 8 Jednotka času. 9 Objem většiny kapalných a plynných těles se při zahřívání …….. . 10 Teplota se ....... z -20°C na -10°C 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Doplňovačka 6.8 - řešení Tajenka : BIMETALOVÝ 1 Název rtuťového teploměru používaného ve fyzice. 2 Kolik metrů má jeden kilometr? 3 Přístroj k odměřování stejných časových úseků. 4 Základní jednotka času. 5 Jakou značku má fyzikální veličina čas? 6 Hodiny měřící čas s přesností 1 sekundy za 3 tisíce let. 7 Nejčastěji používaná stupnice při měření teploty. 8 Jednotka času. 9 Objem většiny kapalných a plynných těles se při zahřívání …….. . 10 Teplota se ....... z -20°C na -10°C 1 L A B O R T N Í 2 I S C 3 M E 4 K U D 5 6 V É 7 8 H 9 Z Ě Š J 10 Ý

CITACE Doplňovačky jsou zpracovány dle jednotlivých kapitol učebnice: Fyzika pro 6. ročník základní školy, autor Jiří Bohuněk a kol., vydalo nakladatelství PROMETHEUS v r. 2000.