POČASÍ A PODNEBÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POČASÍ = aktuální stav atmosféry Počasím se zabývá věda: meteorologie
Advertisements

Elektromagnetické záření. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
VAR. - je způsob vypařování, při kterém se kapalina přeměňuje na plyn v celém objemu (nevypařuje se jen na povrchu) - nastává při teplotě varu t v – v.
oblaka Venuše dobře odrážejí sluneční svit a proto je tato planeta ve vhodné poloze po Slunci a Měsíci nejjasnějším tělesem na obloze Večernice někdy.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : leden.
Atmosférický tlak a jeho měření. Částice plynů konají neustálý neuspořádaný pohyb a mají mezi sebou velké mezery. Plyny jsou stlačitelné a rozpínavé.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_24_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Fyzika a počasí.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Poledníky rovnoběžky.
Var Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr VáchaZS – Mechanika plynů a kapalin.
Atmosféra 6. ročník. Motivující otázky Co je to atmosféra plynný obal Země Význam atmosféry umožňuje život na Zemi Vrstvy atmosféry Troposféra – Stratosféra.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Zeměpis.
VY_32_INOVACE_07-44 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – přírodní poměry.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_09_Z6_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_NEŽIVÁ PŘÍRODA_OBNOVITELNÉ ZDROJE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Počasí a podnebí.
ŘÍKAJÍ NÁM PŘEDPOVĚDI POČASÍ PRAVDU?
Název školy: Základní škola T. G
Meteorologie.
Základní škola Lednice Břeclavská 510
Témata: Klasifikace podnebí Globální změny klimatu Předpověď počasí
PaedDr. Jozef Beňuška
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Téma: Světlo Vypracoval: Bohumil Baroch
Vlastnosti zvuku - test z teorie
Název školy: ZŠ Netvořice
atmosféra počasí VY_32_INOVACE_07-08 Ročník: VI. r. Vzdělávací oblast:
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_FYZIKA
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Teplota – souhrnná cvičení II.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Práce Mechanická práce : jednotka práce: J (joule) = Nm = kg m2s-2
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
Zeměpis pro 1. ročník Přírodovědného lycea Ročník 1. říjen 2013
VY_32_INOVACE_
Tlak vyvolaný tíhou vzduchu
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
METEOROLOGIE Základní škola T. G. Masaryka Blatná, okr. Strakonice
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry obchodní jednotky C&A
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Atmosféra Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s vlastnostmi a členěním atmosféry.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
VÝVOJ PŘÍZEMNÍHO OZÓNU V LETNÍCH MĚSÍCÍCH NA JIŽNÍ MORAVĚ
Vzduch je stejnorodá směs chemických látek plynný roztok
Atmosféra Země.
9. Atmosféra Vzdušný obal Země
Porovnání výsledků manuálních a automatických měření meteorologických parametrů na OBK Karel Dejmal Observatoř Košetice.
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Mechanika VY_32_INOVACE_05-16 Ročník: VI. r. VII. r. VIII. r. IX. r.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
11. PODNEBNÉ PÁSY.
Molekulová fyzika Vlhkost.
Neživá příroda - vzduch
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Technická specifika využití solární energie
VY_32_INOVACE_
Složení a funkce atmosféry
VY_32_INOVACE_11_Z4 7. POČASÍ ZŠ a MŠ HEJNICE 2011.
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
Meteorologie.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

POČASÍ A PODNEBÍ

ZODPOVĚZTE SI DO SEŠITU TYTO OTÁZKY: K ČEMU JE UŽITEČNÉ ZNÁT METEOROLOGICKÉ PRVKY A PŘEDPOVĚĎ POČASÍ? JAK MŮŽE POČASÍ OVLIVNIT KAŽDODENNÍ ŽIVOT ČLOVĚKA?

POČASÍ Okamžitý, krátkodobý stav atmosféry Jeho studiem se zabývá METEOROLOGIE Je definováno měřitelnými faktory

SLUNEČNÍ ZÁŘENÍ Zdroj energie pro fyzikální děje v atmosféře Ultrafialové, infračervené a viditelné záření Měří se intenzita záření a délka slunečního svitu

TEPLOTA VZDUCHU °C/F Měří se teploměrem Průměrná denní teplota se vypočítá z teplot při měření v 7h ráno, 14h odpoledne a 21 h večer (tato se počítá 2x) Měří se teploměrem Využívá se teplota měřená ve výšce 2m nad povrchem

JAKÁ JE DENNÍ TEPLOTA? Teplota v 7 h ráno byla 5°C Teplota ve 14 h odpoledne byla 13°C Teplota v 21 h byla 3°C Sečtěte teploty za celý den, teplota v 21h se počítá 2x. Vydělte výsledné číslo 4. Kolik vám vyšlo? Vypočtěte

Opakování průměrná denní teplota: Teplota v 7 h ráno byla 4°C Teplota v 14 h odpoledne byla 10°C Teplota v 21 h večer byla 3 °C Kolik byla průměrná denní teplota ve °C ?

4 + 10 + 3 + 3 = 20:4= 5°C

CYKLÓNA TLAKOVÁ VÝŠE MÍSTA S VYŠŠÍM TLAKEM VZDUCHU NEŽ JE V JEJICH OKOLÍ JE SPOJENA S JASNÝM POČASÍM

MÍSTA S NIŽSÍM TLAKEM VZDUCHU NEŽ JE V JEJICH OKOLÍ ANTICYKLÓNA TLAKOVÁ NÍŽE MÍSTA S NIŽSÍM TLAKEM VZDUCHU NEŽ JE V JEJICH OKOLÍ

MĚŘENÍ PRVKŮ POČASÍ TLAK VZDUCHU: měří se barometrem v hektopascalech (hPa) Mění se v závislosti na teplotě a klesá s nadmořskou výškou RYCHLOST A SMĚR VĚTRU: měří se anemometrem v m/s nebo km/h SRÁŽKY: měří se srážkoměrem v jednotkách 1 mm = 1 l/m²

OBLAČNOST