Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Advertisements

VY_32_INOVACE_Mil_II_12 Obvod obdélníku Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výpočet spotřeby materiálu z plných pálených cihel.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_13  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_06  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sčítání a odčítání mnohočlenů jednočlen 3x 2 4y5z 3 4x 2 y + -5x 3 x.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Lichoběžník VY_42_INOVACE_25_02.
Objem a povrch kvádru a krychle
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Obsah geometrických útvarů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
OBDÉLNÍK Slovní úlohy.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Sčítání desetinných čísel
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Délka
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_11
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Pythagorova věta – příklady
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Obvody a obsahy obrazců
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Martina Jílková Název materiálu: VY_42_INOVACE_M.5. Jíl.10_Obvod_a_obsah_obdélníku Datum: 11.10. 2013 Ročník: pátý Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Název: Obvod a obsah obdélníku Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.3489 Název projektu: UČÍME SE S RADOSTÍ Anotace: Vzorce k výpočtu obvodu a obsahu obdélníku a jejich aplikace

OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU GEOMETRIE DEFINICE OBVOD délka okraje délka = součet délek všech stran ZNAČKA: o OBSAH velikost plochy, kterou obdélník zabírá ZNAČKA: S

OBVOD Jak ho vypočítat? SEČTEME DÉLKY VŠECH STRAN OBDÉLNÍKU Jednotky a = 2 cm C a = 2 cm b = 5 cm o = 2 · a + 2 · b o = 2 · 2 + 2 · 5 o = 4 + 10 o = 14 cm b = 5 cm A B Jednotky mm, cm, dm, m…. VZOREČEK o = a + a + b + b o = 2 · a + 2 · b

OBSAH Jak ho vypočítat? VYNÁSOBÍME DÉLKY SOUSEDNÍCH STRAN Jednotky a = 2 cm C a = 2 cm b = 5 cm S = a · b S = 2 · 5 S = 10 cm2 b = 5 cm A B Jednotky mm2, cm2, dm2, m2…. VZOREČEK S = a · b

CVIČENÍ 1 Vypočítej obvod a obsah obdélníku, když znáš délky jeho stran: a = 8 cm b = 3 cm a = 1 m b = 2 m a = 6 cm b = 10 cm a = 5 mm b = 4 mm o = 2 · 8 + 2 · 3 o = 16 + 6 o = 22 cm S = 8 · 5 S = 40 cm2 o = 2 · 1 + 2 · 2 o = 2 + 4 o = 6 m S = 1 · 2 S = 2 m2 o = 2 · 6 + 2 · 10 o = 12 + 20 o = 32 cm S = 6 · 10 S = 60 cm2 o = 2 · 5 + 2 · 4 o = 10 + 8 o = 18 mm S = 5 · 4 S = 20 mm2 2 Dopočítej rozměry místnosti a vypočítej její obvod: 1 m 3 m - 2 m = 1 m 4 m o = SOUČET VŠECH STRAN o = 1 + 1 + 4 + 2 + 5 + 3 o = 16 m 3 m 2 m 4m + 1 m = 5 m

ŘEŠENÍ 1 Vypočítej obvod a obsah obdélníku, když znáš délky jeho stran: a = 8 cm b = 3 cm a = 1 m b = 2 m a = 6 cm b = 10 cm a = 5 mm b = 4 mm o = 2 · 8 + 2 · 5 o = 16 + 10 o = 26 cm S = 8 · 5 S = 40 cm2 o = 2 · 1 + 2 · 2 o = 2 + 4 o = 6 m S = 1 · 2 S = 2 m2 o = 2 · 6 + 2 · 10 o = 12 + 20 o = 22 cm S = 6 · 10 S = 60 cm2 o = 2 · 5 + 2 · 4 o = 10 + 8 o = 18 mm S = 5 · 4 S = 20 mm2 2 Dopočítej rozměry místnosti a vypočítej její obvod: 1 m 3 m - 2 m = 1 m 4 m o = SOUČET VŠECH STRAN o = 1 + 1 + 4 + 2 + 5 + 3 o = 16 m 3 m 2 m 4m + 1 m = 5 m

Slovní úloha – vyřeš tuto slovní úlohu a vymysli i slovní odpovědi: 3 Slovní úloha – vyřeš tuto slovní úlohu a vymysli i slovní odpovědi: Zahrada paní Hruškové má tvar obdélníku. Na delší straně zahrady rostou hrušky. Mezi každými dvěma stromy je mezera 4 m a stromů je celkem 12. Kratší strana zahrady je přesně poloviční. a) spočítej rozměry zahrady (rozměry stromů neber v úvahu) b) vypočítej kolik metrů plotu bude potřeba na její oplocení c) spočítej obsah zahrady d) kolik stromů by se vešlo na kratší stranu zahrady, kdybychom mezery zmenšily na 2 m? (kliknutím se zobrazí pomocné nákresy) a) a = ? a = 11 ·4 a = 44 m b = a ꞉ 2 b = 22 m Zahrada má rozměry 44 x22 m. MEZERY MEZI STROMY JSOU 4M A STROMŮ JE 12  MEZER JE 11. PROTO 11 · 4 b) o = ? o = 2 · 44 + 2 · 22 o = 132 m Na oplocení bude potřeba 132 m plotu. PLOT JE KOLEM ZAHRADY A PROTO POČÍTÁME OBVOD. 4 m DÉLKA ZAHRADY JE 22 M A MEZERY JSOU VELKÉ 2M. KDYŽ TO VYDĚLÍME VYJDE POČET MEZER A STROMŮ BUDE O 1 VÍC. b = ? d) x = 22 ꞉ 2 x = 11 Na kratší stranu by se vešlo také 12 stromů. c) S = 44 · 22 S = 968 m2 Obsah zahrady je 968 m2.. a = ?

ŘEŠENÍ 3 Slovní úloha – vyřeš tuto slovní úlohu a vymysli i slovní odpovědi: Zahrada paní Hruškové má tvar obdélníku. Na delší straně zahrady rostou hrušky. Mezi každými dvěma stromy je mezera 4 m a stromů je celkem 12. Kratší strana zahrady je přesně poloviční. a) spočítej rozměry zahrady (rozměry stromů neber v úvahu) b) vypočítej kolik metrů plotu bude potřeba na její oplocení c) spočítej obsah zahrady d) kolik stromů by se vešlo na kratší stranu zahrady, kdybychom mezery zmenšily na 2 m? (kliknutím se zobrazí pomocné nákresy) a) a = ? a = 11 ·4 a = 44 m b = a ꞉ 2 b = 22 m Zahrada má rozměry 44 x22 m. b) o = ? o = 2 · 44 + 2 · 22 o = 132 m Na oplocení zahrady bude potřeba 132 m plotu. 4 m b = ? d) x = 22 ꞉ 2 x = 11 Na kratší stranu by se vešlo také 12 stromů. c) S = 44 · 22 S = 968 m2 Obsah zahrady je 968 m2.. a = ?

Matematika pro 5.ročník (J. Justová); nakladatelství Alter Všechny použité obrázky a aktivity jsou vytvořeny pomocí nástrojů a galerie Microsoft PowerPoint