Výtvarné umění starověkého Egypta

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Advertisements

Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
EGYPTSKÉ MALÍŘSTVÍ A SOCHÁŘSTVÍ.
Sochařství staré, střední a nové říše
Egyptští bohové Najdi si dvojici, která má jiného boha než ty.
UMĚNÍ EGYPTA Stará říše – př. n. l.
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_EVV2 Ročník: 1. Estetická a výtvarná výchova Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_EVV2 Ročník: 1. Estetická a výtvarná výchova Vzdělávací oblast:
Egyptské umění.
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Umění Egypta sochařství, malířství MgA. Lukáš Psík
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Egypt Střední a Nová říše.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_SOCIALNI_KONTROLA_11 Název školyStřední škola služeb,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_20_DĚJINY KULTURY – Umění 20.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 9) Základy malby, techniky a postupy Název sady: Výtvarná příprava.
Výtvarné umění starověkého Říma Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_VYTVARNE_UMENI_STAROVEKEHO_RIMA_PR EZENTACE_18.
Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_KULTURNI_DEDICTVI_06 Název školyStřední škola služeb,
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 7) Materiály, pomůcky a techniky Název sady: Výtvarná příprava Ročník:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_VERA_MERKLOVA_PECE_O_VLASY_MYTI_VLASU_A_POKOZKY_HLAVY_ PREZENTACE_1_04 Název školyStřední.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_LIDSKA_PRAVA_LZPS_11 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_KRISTINA_EPPICHOVA_LITERATURA_STAROVEKU_NOVY_ZAKON_07 Název školyStřední škola služeb,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_SETKANI_MALA_VELKA_SVATBA_PREZENTACE_20 Název školyStřední škola služeb,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BOZENA_SEDIVA_HOLENI A UPRAVA VLASU A VOUSU_19 Název školy Střední škola služeb, obchodu.
 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589- příspěvková organizace  Autor: Mgr. Ludmila Šimonová  Datum:  Název:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05A_04_Umění starověkého Egypta IV.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_NAPOJOVA_GASTRONOMIE_ODRUDY_VINA_MODRE_PREZENTACE_10 Název školyStřední škola služeb,
Koláž podle H. Bosche Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými systémy.
Secese – sochařství a užité umění Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_SOCHARSTVI_A_UZITE_UMENI_PREZE.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_ZAKLADNI_PRAVNI_POJMY_SYSTEM_PRAVA_08 Název školyStřední škola služeb, obchodu.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_05 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Tematický okruh: NEJSTARŠÍ CIVILIZACE - STAROVĚK Název učiva: EGYPT
UMĚNÍ STARÉHO EGYPTU.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
Bobulové ovoce Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NOVOIMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
FRANCOUZSKÉ VINNÉ OBLASTI
18) Dělení podle funkce, námětu… Výtvarná příprava 1.
Výtvarné umění starověku - souhrnný test
ZASEDACÍ POŘÁDEK Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Barevné modely Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Koláž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Test - umění pravěku Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
UMĚNÍ STAROVĚKU MEZOPOTÁMIE A EGYPT. UMĚNÍ STAROVĚKU MEZOPOTÁMIE A EGYPT.
Výtvarné umění starověkého Egypta
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Secese - malířství Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výtvarné umění starověkého Egypta
Výtvarné umění v pravěku
Výtvarné umění starověkého Říma - architektura
Sochárstvo a maliarstvo
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výtvarné umění starověkého Říma - test
Transkript prezentace:

Výtvarné umění starověkého Egypta MALÍŘSTVÍ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0479 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_VYTVARNE_UMENI_STAROVEKEHO_EGYPTA_ MALIRSTVI_08 Název školy Střední škola služeb, obchodu a gastronomie Hradec Králové Ročník 2. Vzdělávací oblast Výtvarná příprava Vzdělávací obor Fotograf Tematický okruh Dějiny výtvarných kultur. Pravěk a starověk. Téma Výtvarné umění starověkého Egypta - malířství Jméno autora Mgr. Hana Mervartová Vytvořeno dne 1.9.2013 Metodický popis (anotace) Prezentace vytvořená v programu MS PowerPoint seznamující žáky s malířstvím starověkého Egypta. Vyučující může využít konkrétní snímky k výkladu látky podle navazujícího pracovního listu „Výtvarné umění starověkého Egypta“ nebo dle aktuální potřeby např. pro shrnutí výkladu nebo opakování učiva.

Výtvarné umění starověkého Egypta MALÍŘSTVÍ

MALÍŘSTVÍ sloužilo státnímu náboženství a kultu panovníka, přispívalo k zabezpečení nesmrtelnosti faraona, jeho rodiny a vysokých hodnostářů jeho dvora byl vytvořen přísný idealizující a abstrahující sloh realismus byl pouze za vlády faraona Achnatona ve 14. stol. př.n.l. (podobizny královny Nefertiijti od sochaře Thutmóse)

Zpodobení lidské postavy podle 3 uměleckých principů: 1) koncepčního realismu = nevycházeli z optického vjemu, ale z celkové představy o člověku 2) zákona frontálního zobrazení = postava jen ze 2 pohledů, ne v perspektivní zkratce ( z profilu hlava, ruce, nohy, zpředu trup, ramena a oko)

3)hieratické perspektivy = velikost postav v obraze nebo reliéfu podle jejich významu ve společnosti (největší panovník, nejmenší otroci) neznali perspektivu, prostor znázorňovali v horizontálních pásech nad sebou

= ze všech stránek egyptského života Náměty maleb = ze všech stránek egyptského života Hlavním výrazovým prostředkem malířství byla obrysová kresba, barva jen kolorovala tvar Techniky malby – tempera, enkaustika

žlutá = zlatá – věčnost červená –život modrá – vlasy božstev Používaly jasné barvy se symbolickými významy : žlutá = zlatá – věčnost červená –život modrá – vlasy božstev bílá –světlo černá –země - muži byli zobrazováni tmavohnědě nebo tmavooranžově, ženy světložlutě

(obr.1)

Odkaz 1) https://www. google. cz/search

Použité zdroje Obr. 1) CODEX. wikimedia.org [online]. [cit. 1.9.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Karnak-167.jpg?uselang=cs MRÁZ, Bohumír. Dějiny výtvarné kultury 1). Praha: IDEA SERVIS, 2002, ISBN 80-85970-39-2. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

DĚKUJI ZA POZORNOST