2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
Advertisements

Násobení a dělení desetinných čísel 10, 100, 1000,..
13..
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_514_PŘEVODY JEDNOTEK Téma: PROCVIČOVÁNÍ JEDNOTEK.
Autor: Mgr. Radek Martinák Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY (dělení) Přiřaď početní úlohy k početním.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co sem nepatří?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Převody jednotek délky, obsahu a objemu Kolik litrů je 32,9 m 3 ? Kolik.
Závěrečné opakování – 6. ročník 4,6 63,056 13, ,86 VY_42_INOVACE_19_01.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaMatematika 6 NázevDesetinná čísla_8.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
Dělení desetinných čísel beze zbytku
Výukový materiál pro 8.ročník
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Lichoběžník Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
Elektronická učebnice - II
Pár užitečných rad, jak postupovat při převádění jednotek obsahu
zpracovaný v rámci projektu
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Výukový materiál pro 7.ročník
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Početní operace v oboru přirozených čísel
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Obsah geometrických útvarů
Převody jednotek délky
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Jednotky objemu, délky a hmotnosti
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
Elektronická učebnice - II
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Základní škola Čachovice a Mateřská škola Struhy, Komenského 96,
Násobení a dělení desetinného čísla 10, 100, 1000
zpracovaný v rámci projektu
Kolik zbyde? Když sníš půlku koláče? Když sníš čtvrtku koláče?
Poměr v základním tvaru.
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
Násobení desetinných čísel
* Zlomky a smíšená čísla Matematika – 7. ročník *
FUNKCE – vlastnosti Co znamená rostoucí funkce?
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Převody délkových jednotek
Posuň čárku 2.
VLASTNOSTI LÁTEK I délka, hmotnost.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
11.1 Sčítání do 20 s přechodem přes desítku
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Dělení desetinných čísel.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
MATEMATIKA První písemná práce a její analýza.
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Poměr v základním tvaru.
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
Jednotky hmotnosti Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Obvody a obsahy obrazců
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
20.1 Malá násobilka - násobení
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
Převody jednotek délky
Převody jednotek délky
14.1 Objem krychle a kvádru Zdroje:
Desetinná čísla 6. ročník ZŠ.
Transkript prezentace:

2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066 Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066 Násobíme 126,03 12,3 . 10 . 1,6 0,045 . 100 Dělíme 4,352 : 13 794,25 : 100 125,003 : 15 1429,73 : 1000 Autor: Mgr. Yveta Hercogová

2.2 SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 2.2 SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Sčítání 2,7 + 54,78 + 0,008 = ? 2,700 54,780 Desetinné čárky musí být 0,008 POD SEBOU !!! 57,488 Při sčítání můžeme doplnit desetinnou část sčítanců nulami na stejný počet míst za desetinnou čárkou. 0,75 + 2,3 + 15,8 = 15,8 + 0,75 + 2,3 Když změníme pořadí sčítanců, součet se nemění. Odčítání 6,3 – 0,325 = ? 6,300 - 0,325 Desetinné čárky musí být POD SEBOU !!! 5,975 Za desetinnou čárkou můžeme doplnit nenapsané nuly. Zkouška při odčítání se provádí sčítáním : 296,73 281,48 - 15,25 ZKOUŠKA : 15,25 281,48 296,73 NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÉHO ČÍSLA 10 , 100 , 1000 Násobení Desetinné číslo násobíme : Desetinnou čárku posuneme : DESETI 4,321 . 10 = 43,21 0 1 místo doprava STEM 4,321 . 100 = 432,1 0 2 místa doprava TISÍCEM 4,321 . 1000 = 4321 0 3 místa doprava Při násobení můžeme připisovat tolik nul, kolik potřebujeme k výpočtu : 0,3 . 10 = 3 0,3 . 100 = 0,30 . 100 = 30 0,3 . 1000 = 0,300 . 1000 = 300 Dělení Desetinné číslo dělíme : Desetinnou čárku posuneme : DESETI 5 432,1 : 10 = 543,21 O 1 místo doleva STEM 5 432,1 : 100 = 54,321 O 2 místa doleva TISÍCEM 5 432,1 : 1000 = 5,4321 O 3 místa doleva Před dělence můžeme doplnit tolik nul, kolik potřebujeme : 6,7 : 100 = 006,7 : 100 = 0,067 6,7 : 1000 = 0006,7 : 1000 = 0,0067

2.3 JEDNOTKY DÉLKY, HMOTNOSTI, OBSAHU Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 2.3 JEDNOTKY DÉLKY, HMOTNOSTI, OBSAHU Jednotky délky 1 kilometr = km 1 metr = m 1 decimetr = dm 1 centimetr = cm 1 milimetr = mm . 1000 . 10 . 10 . 10 km m dm cm mm : 1000 : 10 : 10 :10 Jednotky hmotnosti 1 tuna = t 1 metrický cent = q 1 kilogram = kg 1 kg = 100 dkg = 1000 g 1 dekagram = dkg 1 gram = g . 10 . 100 . 100 . 10 t q kg dkg g : 10 : 100 : 100 : 10 C) Jednotky obsahu 1 𝑐𝑚 2 = obsah čtverce o straně 1 cm 1 km čtverečný = 𝑘𝑚 2 1 hektar = ha 1 ar = a 1 metr čtverečný = 𝑚 2 1 cm 1 decimetr čtverečný = 𝑑𝑚 2 1 centimetr čtverečný = 𝑐𝑚 2 1 milimetr čtverečný = 𝑚𝑚 2 1 cm . 100 . 100 . 100 . 100 . 100 . 100 𝑘𝑚 2 ha a m 2 dm 2 cm 2 mm 2 : 100 : 100 : 100 : 100 : 100 : 100

2.4 NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL ČÍSLEM PŘIROZENÝM A DESETINNÝM Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 2.4 NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL ČÍSLEM PŘIROZENÝM A DESETINNÝM Násobení přirozeným číslem Násobení desetinným číslem 28,5 1 místo 9,7 1 místo . 7 . 0,8 + 1 místo 199,5 oddělíme odzadu ve výsledku 7,76 oddělíme odzadu 2 místa ve výsledku B) Dělení přirozeným číslem Dělení desetinným číslem 49 , 2 : 4 = 12,3 10,5 : 5,25 = 09 - vynásobíme 100, aby dělitel byl přirozené číslo 1 2 1050 : 525 = 2 0 Desetinnou čárku zapíšeme do Výsledek ověříme 2 podílu IHNED, jakmile ji zkouškou dosazením . 5,25 překročíme v dělenci. do původního zadání: 10,50 Podíl počítáme : Na jednotky : 20 : 7 = 2 (zbyde 6) Na desetiny : 20,0 : 7 = 2,8 (zbyde 0,4) 6 0 4 desetiny Na setiny : 20,00 : 7 = 2,85 (zbyde 0,05) 40 5 setin

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 2.5 PROCVIČENÍ A PŘÍKLADY Čtverec má délku strany 8,2 cm, obdélník má rozměry 8,1 cm a 8,9 cm. Vypočítej obvod a obsah obou obrazců. čtverec : o = S = o = S = obdélník o = S = o = S = Z balíku látky 25 m dlouhého odstřihli v dílně 8x na stejné šaty a ještě zůstalo 1,4 m látky. Kolik m látky bylo potřeba na 1 šaty? Řešení : Převeď na jednotky uvedené v závorce : a) 72 mm (m) = c) 290 a (ha) = b) 0,39 km (m) = d) 17 ha ( m 2 ) = Uspořádej hmotnosti od nejmenší po největší : 5 200 g 52 kg 52 q 5,2 dkg 0,52 t

2.6 NĚCO NAVÍC PRO ŠIKOVNÉ A B C D E 1 1,8 1,25 20,4 0,64 6 2 16,9 Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - II. stupeň Zákadní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 2.6 NĚCO NAVÍC PRO ŠIKOVNÉ Zahrajte si ve dvojicích početní šachy : Součet čísel ve sloupci A 10. 1B : 4B 4B – 2A 11. 4D . 4E 2E – 5E 12. součet čísel v řádku 5 3A . 5D 13. součet čísel ve sloupci E 4C : 3E 3B . 5C 3D : 3B 1C : 5B 3C : 2E A B C D E 1 1,8 1,25 20,4 0,64 6 2 16,9 0,14 0,63 1,96 9 3 0,3 1,5 8,1 2,25 0,8 4 25 0,48 17 0,5 5 0,24 1,2 0,6 0,21

Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Mathematics 2.7 CLIL Shopping list 5 rolls – 1 roll/2 crowns = a half of bread – 1 bread/25 crowns= 2 bottles of milk – 1 bottle/15 crowns = 1 butter – butter/30 crowns = 2 packets of cheese – 1 packet/23 crowns = 2 kilos of oranges – 1 kilo/14 crowns = a half kilo of bananas – 1 kilo/22 crowns = 1 box of tea – 1 box/30 crowns = 3 packets of crackers – 1 packet/15 crowns = How much is all this shopping?

Odpověď: 2.8 TEST 1 d 2 c 3 b 4 b 23,72 . 10 = 2) 4,2 km je kolik m? Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 2.8 TEST 23,72 . 10 = 2) 4,2 km je kolik m? a) 2,37 a) 0,42 b) 0,2372 b) 420 c) 23,7 c) 4 200 d) 237,2 d) 4 002 Nejmenší jednotkou 4) Největší jednotkou délky je : hmotnosti je: a) 1 dm a) 100 kg b) 1 mm b) 1 t c) 1 cm c) 1 kg d) 10 mm d) 1 q Odpověď: 1 d 2 c 3 b 4 b

2. 9 Anotace Autor Mgr. Yveta Hercogová Období 07 – 12/2011 Ročník Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 2. 9 Anotace Autor Mgr. Yveta Hercogová Období 07 – 12/2011 Ročník 6. ročník Klíčová slova Desetinné číslo, jednotky délky, obsahu, hmotnosti Anotace Prezentace popisující matematické operace s desetinnými čísly a převody jednotek