Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání - I

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rejstřík škol a školských zařízení Seminář pro ředitele škol zřizovaných LK.
Advertisements

Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky v období Ing. Veronika Škutová Typy projektů ve specifickém cíli 2.4 Zvýšení kvality a dostupnosti.
9. VÝZVA IROP – ÚZEMNÍ STUDIE ING. ROMANA VALENTOVÁ
SC 4.1 Navýšení kapacity a zkvalitnění předškolního, základního a středního vzdělávání a zařízení pro poskytování péče o děti do 3 let  Datum vyhlášení.
SC 2.4 IROP „Vzdělávání“ Průhonice. IROP INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Prioritní osa 1 - Infrastruktura Konkurenceschopné, dostupné.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky v období Mgr. Jan Veselský, specialista pro absorpční kapacitu DSO ORP Příbram.
7. setkání zástupců krajů Mgr. Marcela Stratilová pracovník pro EV, oddělení mládeže a sportu, KÚOK.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Nejčastější chyby při administraci projektů OPPP a OPPI.
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Seminář pro žadatele 5. VÝZVA MAS OPAVSKO IROP KOMUNITNÍ CENTRA 2017
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Školení žadatelů k výzvě č
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Podpora školství v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Opatření k jednodušší a rychlejší administraci projektů
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Webová aplikace MS OLOMOUC.
Aplikace Monitorovací systém
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Brno, Ing. Petr Šústal, MPA
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
INFRASTRUKTURA PRO VZDĚLÁVÁNÍ
Aplikace Monitorovací systém
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Benefit7.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
ŘV ITI MAP ORP Ostrava Ostrava
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Infrastruktura základních škol - I
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
6. Výzva „MAS SVITAVA – IROP – Podpora vzdělávání II.“
Ochrana a péče o přírodu a krajinu
Program rozvoje venkova 2014 – 2020 LEADER
1. výzva k předkládání žádostí o podporu z Integrovaného regionálního operačního programu „MAS Lípa pro venkov – IROP – Kulturní dědictví“ VAZBA NA VÝZVU.
Seminář pro žadatele IROP – Infrastruktura vzdělávání
Seminář k 5. výzvě k předkládání žádostí o podporu IROP
Rozvoj komunitních center - I
Ochrana a rozvoj přírodního a kulturního dědictví - I
Seminář pro potenciální žadatele
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 4. VÝZVA IROP –Infrastruktura ve vzdělávání
Seminář k 4. výzvě k předkládání žádostí o podporu IROP
Integrovaný regionální operační program
Seminář pro žadatele IROP výzva č
F4 – Podpora investic na založení nebo rozvoj nezemědělských činností
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Seminář pro žadatele o dotaci
4. Výzva MAS Střední Haná IROP Rozvoj Sociálních služeb a rozvoj komunitních center č. výzvy: 211/06_16_072/CLLD_16_01_074 Seminář pro žadatele 14.
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE 4. VÝZVA IROP –Infrastruktura ve vzdělávání
PODPORA BEZPEČNÉ A EKOLOGICKÉ DOPRAVY
VÝZVA Č. 4 MAS Znojemské vinařství, z.s. IROP BEZPEČNÁ DOPRAVA
Transkript prezentace:

Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání - I Seminář pro žadatele k 7. výzvě MAS Stolové hory – IROP: Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání - I 265/06_16_075/CLLD_16_01_092 Velké Poříčí 13. 12. 2018 1

Obsah Základní pojmy Představení výzvy MAS Stolové hory Oprávnění žadatelé, cílové skupiny Území realizace Popis podporovaných aktivit Typy podporovaných projektů Indikátory Způsobilé výdaje a rozpočet Způsob podání žádosti o podporu Povinné přílohy žádosti o podporu Způsob hodnocení a výběru projektů Udržitelnost Důležité dokumenty 2

Základní pojmy MAS = Místní akční skupina (Stolové hory) IROP = Integrovaný regionální operační program SCLLD = Strategie komunitně vedeného místního rozvoje (dokument, díky němuž můžeme vyhlašovat dotační výzvy a který popisuje, na které témata budou výzvy vyhlášeny) ŘO = řídící orgán, tj. Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR), resp. Centrum pro regionální rozvoj (CRR) Opatření = dílčí, tématicky zaměřená část IROP v rámci SCLLD Výzva = akt, kterým MAS vybízí žadatele k podání projektu a kterým stanovuje podmínky podání projektu a jeho realizace Projekt = projektová žádost = žádost o podporu = žádost (preferenční) kritérium = hledisko při posuzování projektu, každé kritérium je bodováno dle přednastavené bodové škály Kontrolní list = bodovací protokol 3

Základní pojmy Výběrový orgán MAS = Hodnotitelská komise MAS Rozhodovací orgán MAS = Rada MAS Studie proveditelnosti = jedna z příloh žádosti o podporu, stěžejní dokument, ze kterého je ověřováno splnění podmínek hodnocení Celkové způsobilé výdaje = výdaje, které jsou proplatitelné z dotace (výdaje na hlavní a vedlejší aktivity projektu) Hlavní aktivity = hlavní podporované aktivity uvedené v nadřazené výzvě ŘO k výzvě MAS 4

Představení výzvy MAS Stolové hory operační program: Integrovaný regionální operační program (IROP) specifický cíl IROP: 4.1 Posílení komunitně vedeného místního rozvoje za účelem zvýšení kvality života ve venkovských oblastech a aktivizace místního potenciálu vyhlašovatel výzvy: MAS Stolové hory, z. s. název výzvy MAS: 7. výzva MAS Stolové hory - IROP – Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání - I číslo výzvy MAS: 265/06_16_075/CLLD_16_01_092 název nadřazené výzvy ŘO IROP: VÝZVA Č. 68 Zvyšování kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení - integrované projekty CLLD 5

Představení výzvy MAS Stolové hory alokace výzvy: 1 147 202,32 Kč datum vyhlášení výzvy MAS a zahájení příjmu žádostí: 22. 11. 2018 datum ukončení příjmu žádostí o podporu: 28. 3. 2018 datum ukončení realizace projektu: 31. 12. 2022 minimální výše celkových způsobilých výdajů: MAS nestanovila maximální výše celkových způsobilých výdajů: 1 147 202,32 Kč maximální výše celkových výdajů: 99 000 000 Kč míra podpory: 95 % (spolufinancování žadatele 5 %) forma podpory: ex-post financování 6

Oprávnění žadatelé Oprávnění žadatelé Školy a školská zařízení v oblasti předškolního, základního a středního vzdělávání a vyšší odborné školy Další subjekty podílející se na realizaci vzdělávacích aktivit Obce, kraje a jimi zřizované či zakládané organizace Nestátní neziskové organizace Církve a církevní organizace Organizační složky státu a jejich příspěvkové organizace Dalšími subjekty... jsou subjekty, které mají zapsanou vázanou živnost č. 72 „Mimoškolní výchova a vzdělávání, pořádání kurzů, školení, včetně lektorské činnosti” a tzv. Autorizované osoby podle zákona č. 179/2006 Sb. 7

Oprávnění žadatelé Oprávnění žadatelé Nestátní neziskové organizace, církve a církevní organizace musí vykonávat činnost v oblasti školství nebo práce s dětmi a mládeží, nebo v oblasti vzdělávání, školení a osvěty. Činnost musí být v zakladatelských dokumentech přesně zapsána. Hlavním účelem jejich činností není vytváření zisku. Tato aktivita není zaměřena na podporu vysokých škol. 8

Cílové skupiny Cílové skupiny Osoby sociálně vyloučené Osoby ohrožené sociálním vyloučením Osoby se speciálními vzdělávacími potřebami Pedagogičtí pracovníci Pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání nebo asistenčních služeb Žáci (studenti) Děti v předškolním vzdělávání Pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působicích v oblasti neformálního a zájmového vzdělávání dětí a mládeže Dospělí v dalším vzdělávání 9

Území realizace = území MAS Stolové hory Bezděkov n. Metují Velké Petrovice Bukovice Velké Poříčí Česká Metuje Vysoká Srbská Hronov Žďár n. Metují Machov Žďárky Náchod Police n. Metují Výdaje spojené s realizací projektu za hranicí území MAS jsou vždy nezpůsobilé Stárkov Suchý Důl 10

Popis podporovaných aktivit Podpora může být poskytnuta na podporu infrastruktury pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání. Jedná se o školy a školská zařízení, střediska volného času, domy dětí a mládeže, školní družiny a kluby, vzdělávací a školící centra a další subjekty. Projektové žádosti musí být v souladu s Místním akčním plánem vzdělávání nebo Krajským akčním plánem vzdělávání (tzn. být ve Strategickém rámci MAP/KAP, v seznamu projektových záměrů pro investiční intervence IROP, který bude přílohou schváleného MAP) – viz www.uzemnidimenze.cz Hodnocení se provádí na základě MAP/KAP platného v době ukončení kolové podvýzvy MAS 11

Popis podporovaných aktivit Hlavní aktivity – vynaložení min. 85 % celkových způsobilých výdajů Vedlejší aktivity – vynaložení max. 15 % celkových způsobilých výdajů 12

Popis podporovaných aktivit Příklady hlavních podporovaných aktivit (vedou k naplnění indikátorů a cílů projektu): Stavby a stavební práce spojené s výstavbou infrastruktury Rekonstrukce a stavební úpravy stávající infrastruktury (včetně zabezpečení bezbariérovosti) Předmětem podpory nemůže být rekonstrukce stávajících budov pouze z důvodu nevyhovujícího technického stavu. Pořízení vybavení budov a učeben Pořízení kompenzačních pomůcek Nákup pozemků a staveb 13

Popis podporovaných aktivit Příklady vedlejších podporovaných aktivit (vedou k naplnění indikátorů a cílů projektu): Demolice související s realizací projektu Úpravy zeleně a venkovního prostranství (přístupové cesty, zeleň, hřiště a herní prvky) Projektová dokumentace Pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu (zpracování studie proveditelnosti, příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení) Povinná publicita 14

Popis podporovaných aktivit Hlavní zaměření projektu musí být ve vazbě na zvýšení nedostatečné kapacity pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání v území. Účelem podporovaných aktivit je zvýšení kvality vzdělávání v klíčových kompetencích ve vazbě na budoucí uplatnění na trhu práce a sladění nabídky a poptávky na regionálním trhu práce. Klíčovými kompetencemi jsou: komunikace v cizích jazycích, přírodní vědy, technické a řemeslné obory, práce s digitálními technologiemi 15

Klíčové kompetence + RVP ZV Klíčové kompetence pro zájmové a neformální vzdělávání jsou vázány na vzdělávací oblasti a obory Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání: Jazyk a jazyková komunikace Člověk a jeho svět Matematika a její aplikace Člověk a příroda (Fy, Che, Př, Ze) Člověk a svět práce Environmentální výchova Vazby na tyto oblasti a obory popíše žadatel ve studii proveditelnosti a uvede citace vzdělávacího programu zařízení, které je předmětem projektu. 16

Klíčové kompetence + RVP ZV Klíčové kompetence pro celoživotní vzdělávání jsou vázány na Národní soustavu kvalifikací a vybrané kvalifikace dle přílohy č. 8B Specifických pravidel pro žadatele a příjemce: 17

Popis podporovaných aktivit Hlavní zaměření projektu musí vest k zvýšení kvality vzdělávání v klíčových kompetencích ve vazbě na budoucí uplatnění na trhu práce v klíčových kompetencích: Komunikace v cizích jazycích Přírodní vědy Technické a řemeslné obory Práce s digitálními technologiemi Klíčová kompetence práce s digitálními technologiemi je podporována pouze ve vazbě na další klíčové kompetence (jazyky, přírodní vědy, tech. a řemesl. obory). Odborná učebna počítačů sloužící k výuce informatiky je relevantním zaměrem, pokud je uvedena v MAP/KAP. 18

Popis podporovaných aktivit Učebny, výukové prostory a zázemí pracoviště podpořené z IROP musí být vždy bezbariérově dostupné. Základním požadavkem je zajištění bezbariérové toalety a umožnění volného pohybu osob na vozíku od vstupu do budovy po vstup do prostor podpořených z IROP. ... Pokud je zařízení již bezbariérové a dostupnost prostor bude zajištěna, žadatel popíše tento stav ve Studii proveditelnosti. Bezbariérovost nelze řešit jako samostatný projekt, pouze ve vazbě na klíčové kompetence. 19

Popis podporovaných aktivit Ve vazbě na hlavní zaměření lze realizovat aktivity vedoucí k sociální inkluzi (nákup kompenzačních pomůcek). Kompenzační pomůcky budou podporovány, budou-li součástí projektu další opatření, nikoli jako samostatný projekt. Potřebnost pořízení komp. pomůcek musí být odůvodněna ve studii proveditelnosti. Komp. pom. může příjemce bezplatně zapůjčovat ostatním zařízením pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání, pokud to uvede ve studii proveditelnosti/žádosti o podpru. Žádné jiné vybavení pořízené z dotace nelze ostatním zařízením zapůjčovat. IROP nepodporuje opatření, která vedou k diskriminaci a segregaci marginalizovaných skupin (romské děti, zdravotně znevýhodnění, postižení, sociálně znevýhodnění...) 20

Indikátory = ukazatele = nástroje pro měření dosažených efektů aktivit projektu indikátory výstupu = závazné indikátory tolerance odchýlení se od cílové hodnoty indikátoru různá dle metodických listů indikátorů (jedna z příloh specifických pravidel) výchozí hodnota = 0 povinnost stanovit v žádosti cílové hodnoty indikátorů, včetně popisu způsobu stanovení cílové hodnoty více viz specifická část pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 68 IROP (včetně jejích příloh) 21

Indikátory Kód indikátoru Název Měrná jednotka Typ 5 00 00 Počet podpořených vzdělávacích zařízení Zařízení Výstup 5 00 01 Kapacita podporovaných zařízení péče o děti nebo vzdělávacích zařízení Osoby Ad 5 00 00: Žadatel uvede počet vzdělávacích zařízení, která budou projektem podpořena. Tímto indikátorem je za vzdělávací zařízení považována škola či školské zařízení uvedené v Rejstříku škol a školských zařízení s vlastním identifikátorem školy/zařízení (IZO) a další podpořitelná zařízení s vlastním IČO. Za vzdělávací zařízení je považován subjekt splňující výše uvedenou definici indikátoru, mající vlastní IZO, popřípadě IČO. Tedy i v případě, kdy jsou projektem podpořena například dvě pracoviště jedné ZŠ (tj. jedné právnické osoby), je cílová hodnota rovna počtu IZO, které má dané zařízení předěleno (bez jídelen a stravovacích zařízení). Ad 5 00 01: Počet uživatelů, kteří mohou využít nově vybudovaná nebo inovovaná dětská nebo vzdělávací zařízení, což představuje nové nebo renovované budovy nebo nové vybavení, pořízené v rámci projektu. "Uživatelé" jsou žáci nebo studenti (to znamená vychovávané a vzdělávané osoby), nikoliv učitelé, rodiče nebo jiní lidé, kteří mohou tyto budovy také využívat. Indikátor měří nominální kapacitu (počet možných uživatelů, který je obyčejně vyšší nebo rovný počtu skutečných uživatelů). Akceptovatelná odchylka je +-10 % z uvedené hodnoty. 22

Indikátory Některá upřesnění, zejména k indikátoru 5 00 01 „Kapacita podporovaných zařízení péče o děti nebo vzdělávacích zařízení naleznete na webu MAS v sekci Dotace pro žadatele – IROP, v dokumentu „Otázky a odpovědi” v rámci zveřejněné dokumentace k výzvě. http://www.mas-stolovehory.cz/vyzvy-2017-2023/irop 23

Způsobilé výdaje a rozpočet Časová způsobilost 1. 1. 2014 – 31. 12. 2022 Věcná způsobilost základní věcná hlediska viz kap. 10.1 Obecných pravidel pro žadatele a příjemce podrobnější věcná hlediska viz kap. 3.4.6 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 68 IROP 24

Způsobilé výdaje – hlavní aktivity projektu (příklady) Stavby přístavby, nástavby, staveb. úpravy a modernizace budov sloužící pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání: laboratoře, dílny, odborné a specializované učebny a výukové prostory ve vazbě na klíčové kompetence IROP, nezbytné zázemí těchto učeben (např. šatny k dílnám, sociální zázemí, přípravny, sklady pomůcek, úklidové komory) Zázemí pro vzdělávací personál chodby, vstupní a spojovací prostory nezbytné pro propojení nově vybud. prostor stavby a stav. úpravy objektu dle vyhlášky č. 398/2009 Sb. související s podporou sociální inkluze v celé budově (např. bezbariérovost) více viz kap. 3.2.6 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 68 IROP 25

Způsobilé výdaje – hlavní aktivity projektu (příklady) Nákup pozemků a staveb cena pozemku nesmí přesáhnout 10 % celkových způsobilých výdajů projektu Pořízení vybavení budov a zázemí pořízení nábytku a vybavení laboratoří, dílen, odborných a specializovaných učeben, zázemí pro vzdělávací personál ve vazbě na klíčové kompetence IROP, včetně nezbytného zázemí těchto učeben nákup výukových pomůcek a technického vybavení ... ve vazbě na klíč. komp. (např. laborator. soustavy, měřící zařízení, nářadí, SW a HW vybavení) pořízení nábytku vybavení venkovních výukových prostor s vazbou na klíč. kompetence pořízení kompenzačních pomůcek a vybavení pro zajištění rovného přístupu ke vzdělávání dětem se spec. vzdělávacími potřebami DPH – podrobněji viz specifická pravidla výzvy č. 68 IROP 26

Způsobilé výdaje – vedlejší aktivity projektu (příklady) Demolice budov v areálu školy, jejichž odstranění souvisí s realizací projektu Úpravy venkovního prostranství (např. zeleň, oplocení, přístupové cesty, mobiliář a přístřešky nevyžadujcí stavební povolení) Projektová dokumentace stavby Pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu (zpracování studie proveditelnosti, zadávací a výběrová řízení) Publicita více viz kap. 3.4.6 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 68 IROP 27

Nezpůsobilé výdaje (příklady) Herní prvky Parkoviště a parkovací místa Výdaje na bez vazby na hlavní aktivity projektu Výdaje na výstavbu/rekonstrukci a vybavení kuchyně či jídelny Výdaje na zateplování budov a rekonstrukce fasád Výdaje na výstavbu/rekonstrukci a vybavení dopravních a víceúčelových sportovních hřišť více viz kap. 3.4.6 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 68 IROP 28

Způsob podání žádosti o podporu Žádosti se zasílají/podávají pouze v elektronické podobě prostřednictvím aplikace IS KP14+ (MS2014+) https://mseu.mssf.cz nevyžaduje instalaci do PC používat prohlížeč Internet Explorer (více viz IS KP14+) Je nutné mít kvalifikovaný elektronický podpis (např. PostSignum České pošty) platnost certifikátu je 1 rok Postupovat podle Postupu pro podání žádosti o podporu v MS2014+ (viz přílohy Specifických pravidel pro žadatele a příjemce výzvy č. 68 IROP) 29

Povinné přílohy žádosti o podporu plná moc zadávací a výběrová řízení – smlouva na plnění zakázky doklady o právní subjektivitě žadatele výpis z rejstříku trestů – již není povinné studie proveditelnosti doklad o prokázání právních vztahů k majetku, který je předmětem projektu územní rozhodnutí s nabytím právní moci nebo územní souhlas nebo účinná veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby položkový rozpočet stavby výpočet čistých jiných peněžních příjmů čestné prohlášení o skutečném majiteli 30

Způsob hodnocení a výběru projektů Fáze hodnocení Lhůta (pracovní dny) Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti 20 Věcné hodnocení 30 Výběr projektů 15 Závěrečné ověření způsobilosti (provádí ŘO) 24 Příprava a vydání právního aktu (provádí ŘO) 3 měsíce od schválení vedením ŘO IROP pokud projekt projde hodnocením v dané fázi, postupuje do další fáze projekty, které neprošly hodnocením v dané fázi, mají možnost odvolání ve lhůtě 15 pracovních dnů po dobu lhůty pro podání žádosti o přezkum/odvolání lhůty pro hodnocení a výběr projektů neběží, celý proces se pozastavuje 31

Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti provádějí pracovníci kanceláře MAS Stolové hory napravitelná x nenapravitelná kritéria u napravitelných kritérií možná oprava ve lhůže 5 PD (max. 2x) do 15 kalendářních dní ode dne doručení informace může žadatel podat žádost o přezkum (u negativně hodnocených žádostí) MAS zasílá informaci o výsledku hodnocení prostřednictvím depeše v systému MS2014+ více viz příloha č. 1 výzvy MAS Stolové hory Interní postupy MAS Stolové hory pro IROP 32

Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti kritéria formálních náležitostí (všechna napravitelná) žádost o podporu je podána v předepsané formě kontroluje se, mimo jiné, zda jsou informace uvedené v žádosti o podporu v souladu s informacemi uvedených v přílohách žádosti (např. informace o veřejných zakázkách – viz další snímky) žádost o podporu je podepsána oprávněným zástupcem žadatele jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují náležitosti, požadované v dokumentaci k výzvě MAS kontroluje se, mimo jiné, zda je projektová dokumentace označena razítkem a podpisem stavebního úřadu a zda ji zpracoval autorizovaný projektant, tj. zda obsahuje razítko autorizovaného projektanta přílohy obecně by měly být vkládány v kompletní verzi (často např. chybí podpisy, jelikož je vložena elektronická verze a nikoliv sken originálu) 33

Nový modul veřejné zakázky od 22. 8. 2017 Veřejné zakázky v MS2014+ Nový modul veřejné zakázky od 22. 8. 2017 http://www.crr.cz/Files/Docs/irop/Dokumenty/2017/Modul%20VZ%20-%20ISKP%20-%20pom%C5%AFcka.pdf Metodický pokyn pro oblast zadávání veřejných zakázek http://www.dotaceeu.cz/cs/Fondy-EU/2014-2020/Metodicke-pokyny/Metodika-rizeni-programu/Metodika-zadavani-zakazek

Veřejné zakázky

Veřejné zakázky

Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti obecná kritéria přijatelnosti projekt je svým zaměřením v souladu s cíli a podporovanými aktivitami výzvy MAS projekt je v souladu s podmínkami výzvy MAS žadatel splňuje definici oprávněného příjemce pro příslušný specifický cíl a výzvu MAS projekt respektuje minimální a maximální hranici celkových způsobilých výdajů stanovenou ve výzvě MAS projekt respektuje limity způsobilých výdajů (pokud jsou stanoveny) výsledky projektu jsou udržitelné projekt nemá negativní vliv na žádnou z horizontálních priorit IROP (udržitelný rozvoj, rovné příležitosti a zákaz diskriminace, rovnost mužů a žen) potřebnost realizace je odůvodněná statutární zástupce žadatele je trestně bezúhonný projekt je v souladu se schválenou SCLLD MAS Stolové hory 37

Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti specifická kritéria přijatelnosti Žadatel má zajištěnou administrativní, finanční a provozní kapacitu k realizaci a udržitelnosti projektu Projekt je v souladu s akčním plánem vzdělávání Projekt prokazatelně řeší nedostatek kapacit v území Projekt nepodporuje opatření, která vedou k diskriminaci a segregaci marginalizovaných skupin, jako jsou romské děti a žáci a další děti a žáci s potřebou podpůrných opatření (děti a žáci se zdravotním postižením, zdravotním znevýhodněním a se sociálním znevýhodněním) 38

Věcné hodnocení provádí Hodnotitelská komise MAS Stolové hory bodové hodnocení kvality projektů na základě preferenčních kritérií maximální počet bodů, kterého lze dosáhnout: 50 hranice bodů pro splnění podmínek věcného hodnocení: 25 MAS zasílá žadateli informaci o výsledku hodnocení prostřednictvím delepše v systému MS2014+ žadatel může do 15 kalendářních dní ode dne doručení informace podat žádosti o přezkum (u negativně hodnocených žádostí). více viz: příloha č. 2 výzvy Interní postupy MAS Stolové hory pro IROP 39

Věcné hodnocení kritéria věcného hodnoceni: finanční náročnost projektu kritérium zvýhodňuje menší/levnější projekty počet obyvatel obce/města, ve které se daný projekt realizuje kritérium zvýhodňuje menší obce projekt je zaměřen na jednu nebo více klíčových kompetencí kritérium zvýhodňuje projekty, které jsou zaměřeny na vícero klíčových kompetencí (cizí jazyky, technické a řemeslné obory, přírodovědné obory, práce s digitálními technologiemi) zeleň v okolí budov a na budovách kritérium zvýhodňuje projekty, u kterých dojde k vysazení 5 a více kusů stromů nebo 10 a více kusů keřů nebo vznik 2 ks záhonů nebo 1 ks zelené střechy nebo 1 ks zelené stěny 40

Věcné hodnocení kritéria věcného hodnoceni: kapacita podporovaného zařízení péče o děti nebo vzdělávacího zařízení kritérium zvýhodňuje projekty, které mají vyšší kapacitu podpořených prostor projekt realizuje aktivity vedoucí k sociální inkluzi Kritérium zvýhodňuje projekty, v rámci kterých bude v zařízení zajišťována bezbárérovost nebo budou pořizovány kompenzační pomůcky (v rámci způsobilých výdajů) 41

Výběr projektů, ZOZ a vydání právního aktu provádí Rada MAS Stolové hory schvaluje návrh Hodnotitelské komise MAS nemůže měnit ani pořadí projektů ani hodnocení žádostí může navýšit alokaci výzvy a určit náhradní projekty MAS zasílá žadateli informaci o výsledku hodnocení prostřednictvím delepše v systému MS2014+; žadatel může do 15 kalendářních dní ode dne doručení informace podat žádosti o přezkum (u negativně hodnocených žádostí). závěrečné ověření způsobilosti a vydání právního aktu: provádí ŘO IROP vydání právního aktu do 3 měsíců ze strany ŘO IROP 42

Kritéria závěrečného ověření způsobilosti projektů žádost o podporu je podána v předepsané formě jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují náležitosti požadované v dokumentaci k výzvě ŘO projekt je v souladu s pravidly veřejné podpory výdaje na hlavní aktivity projektu odpovídají tržním cenám cílové hodnoty indikátorů odpovídají cílům projektu Minimálně 85 % způsobilých výdajů projektu je zaměřeno na hlavní aktivity projektu V hodnocení eCBA/finanční analýze projekt dosáhne minimálně hodnoty ukazatelů stanovené ve výzvě V projektu bylo ověřeno riziko dvojího financování Projekt zajistí fyzickou dostupnost anebo bezbariérovost vzdělávacích zařízení Projekt je zaměřen alespoň na jednu z klíčových kompetencí (komunikace v cizích jazycích, technických a řemeslných oborů, přírodních věd, práce s digitálními technologiemi) Projekt není zaměřen na výstavbu nové budovy pro aktivity zájmového, neformálního nebo celoživotního vzdělávání. 43

Udržitelnost – viz kap. 8 Spec. pravidel výzvy č. 68 Doba udržitelnosti je 5 let od provedení poslední platby příjemci ze strany ŘO IROP, tzn. od data nastavení stavu „projekt finančně ukončen ze strany ŘO“ V době udržitelnosti musí veškerý pořízený majetek sloužit pouze k účelu poskytování stejných služeb a provádění aktivit projektu pro stejné klienty cílové skupiny, ke kterým se žadatel zavázal v žádosti o podporu V době udržitelnosti musí být veškerý pořízený majetek evidován. V době udržitelnosti musí být dodržovány cílové hodnoty indikátorů. Doporučujeme příjemcům sjednat si pojištění majetku financovaného z IROP (nezpůsobilý výdaj). Pojištění je vhodné zejména pro případ, kdy v průběhu realizace projektu nebo v období udržitelnosti dojde ke zničení nebo poškození majetku pořízeného z podpory. Příjemce nebude schopen naplnit účel projektu a zachovat po stanovené období výsledky realizace projektu a bude povinen vyplacenou podporu vrátit. 44

Důležité dokumenty Výzva MAS Stolové hory: Infrastruktura pro předškolní vzdělávání http://www.mas-stolovehory.cz/vyzvy-2017-2023/irop Specifická pravidla pro žadatele a příjemce výzvy č. 68 – hlavně aktivita Infrastruktura základních škol http://www.irop.mmr.cz/getmedia/4bafc2cf-1d26-4883-b389-95f202c067f8/Specificka- pravidla_2-4_CLLD_1-2.pdf.aspx?ext=.pdf Přílohy spec. pravidel výzvy č. 68 IROP http://www.irop.mmr.cz/getmedia/d1dac6bb-36c1-435d-b034- 31a536e1c477/Prilohy_Specificka-pravidla_2-4_CLLD_1-2.zip.aspx?ext=.zip Obecná pravidla pro žadatele a příjemce IROP http://www.irop.mmr.cz/getmedia/854bc428-6a7a-4b02-af02-51e67870f8c9/Obecna- pravidla-IROP_vydani-1-11_15052018_final.pdf.aspx?ext=.pdf 45

Další důležité dokumenty Metodický pokyn pro oblast zadávání zakázek v programovém období 2014-2020 http://www.dotaceeu.cz/cs/Fondy-EU/2014-2020/Metodicke- pokyny/Metodika-rizeni-programu/Metodika-zadavani-zakazek Nový modul veřejné zakázky od 22. 8. 2017 http://www.crr.cz/Files/Docs/irop/Dokumenty/2017/Modul%20VZ% 20-%20ISKP%20-%20pom%C5%AFcka.pdf Matice způsobilosti výdajů – inspirace z výzev č. 46./47. http://www.crr.cz/Files/Docs/irop/Dokumenty/Matice%20zp%C5%A Fsobilosti%20v%C3%BDdaj%C5%AF/Matice%20v%C3%BDdaj% C5%AF%20pro%20%C5%BEadatele%20- %20Z%C5%A0%201.2.pdf 46

Dotazy 47

Kontakty Pavel Rejchrt email: rejchrt.masstolovehory@gmail.com tel.: +420 775 044 622 Místní akční skupina Stolové hory, z. s. sídlo: Masarykovo nám. 98, 549 54, Police n. Metují kancelář: Náměstí 102, 549 32, Velké Poříčí www.mas-stolovehory.cz 48

Děkuji za pozornost 49

Doplněk: Postup při podávání žádosti Zřízení elektronického podpisu Registrace do systému IS KP14+ Vyplnění žádosti o podporu Finalizace žádosti o podporu Podepsání a odeslání žádosti o podporu

Jak zadávat projektovou žádost? Portál IS KP14+ Produkční (ostré) prostředí: https://mseu.mssf.cz Edukační video www.strukturalni-fondy.cz/cs/Jak-na-projekt/Elektronicka- zadost/Edukacni-videa Příručky OP Postup pro podání žádosti o podporu v MS2014+, viz příloha č. 1 výzvy č. 68 IROP

vybrat číslo nadřazené výzvy IROP - 68

Nejlepší je vyhledávat podle klíčového slova „stolové“ anebo podle čísla výzvy při vyhledávání je dobré před vyhledávané slovo vložit *, pokud * není vložena, musí se zadat přesný název nebo číslo výzvy

Info k IS KP14+ (MS2014+) Žadatel má vždy přístup do portálu s rolí správce přístupů. Pouze s touto rolí lze přidávat/odebírat další uživatele (čtenář, editor, signatář, zmocněnec). K podepisování všech nebo určitých úloh je možné zmocnit jinou osobu (vč. konzultanta) plnou mocí, která se oskenovaná nahraje do IS KP14+. Informace o stavu projektu včetně výsledků hodnocení projektu se žadatel/příjemce dozví pouze přes systém. Komunikace s MAS a MMR po podání projektové žádosti bude probíhat pouze prostřednictvím depeší (zpráv) přes systém.

Info k IS KP14+ (MS2014+) Doporučuje se si v IS KP14+ nastavit notifikace na telefon nebo email, kde budete informováni o události/změně stavu projektu či o případných výzvách k doplnění/vysvětlení. Depeše se považuje za doručenou dnem odeslání, nikoli dnem přečtení (možnost notifikace na email či SMS). Všechny přílohy se přikládají pouze elektronicky. Jednotlivé přílohy se nenahrávají na záložku „Dokumenty“, ale na různá místa podle oblasti, do které spadají (týká se plných mocí a veřejných zakázek).

HW a SW požadavky Pro bezproblémový chod se doporučuje mít nejnovější verzi prohlížeče INTERNET EXPLORER. K podepsání úloh je vyžadován kvalifikovaný elektronický podpis – potřeba aplikace MS Silverlight a balíček Tesco SW Elevated TrustTool (v MS2014+ na záložce HW a SW požadavky). Na záložce „FAQ“ (podzáložka „FAQ elektronický podpis“) jsou k dispozici principy práce s certifikáty.

Elektronický podpis = kvalifikovaný certifikát Platnost 1 rok Poskytovatelé: PostSignum České pošty (Czech point) První certifikační autorita Eidentity