Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 – úvod do programu Co se všechno naučíme???
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_09 Informatika - MS Excel – Vzorce cvičení Autor:
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Export tabulky z MS Excel 2010 do jiných formátů Co se všechno naučíme???
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_9B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_12_16_Excel. Excel Tabulkový procesor pro vytváření tabulek a grafů Pochází z kancelářského balíku Microsoft Office Nejčastěji.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_07 Informatika - MS Excel – Vkládání vzorců Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Vladimír.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 8 GRAF II – výsečový graf Autor: Bc. Pavel Šiktanc Co se všechno naučíme??? Vytváření výsečového.
Projekt: Škola pro život Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02-informatika 8. třída_021 Základní škola: Základní škola.
= Sada diapozitivů (snímků), které se promítají na promítacím přístroji (zpětném projektoru). Jednotlivé snímky se zobrazují v určitém pořadí a umožňují.
Informatika – Úvod do MS Excel Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Databáze © Mgr. Petr Loskot
Microsoft Excel verze 2010 Mgr. Přemysl Kejzlar.
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 5– POWERPOINT - ODRÁŽKY A ČÍSLOVÁNÍ Název školy:
VY_32_INOVACE_9_7_MS Excel-vzorce
Počet čísel Počet hodnot
Počet čísel Počet hodnot
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.18
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Tvorba jednoduché tabulky - rozvrh
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 12– SMARTART V PREZENTACI. Název školy:
TVORBA A UŽITÍ TABULKY Mgr. Alena Ščuková
EU_12_sada1_19_Inf_Excel_1_Šeb
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
VY_32_INOVACE_10_Malování Windows I.
Excel – tabulkový procesor
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Procvičení vzorců a funkcí v rámci jednoho i více listů
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Informační a komunikační technologie
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Informační a komunikační technologie
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Informační a komunikační technologie Informatika Operační systémy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
VY_32_INOVACE_VJ35.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
VY_32_INOVACE_VJ38.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
MS Excel Úvod.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Informatika – Průměr a min-max
Informatika – Základní operace s buňkami
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT35.03 Téma: Excel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1826 Klíčová slova: grafy, tabulky Anotace: Tato prezentace slouží jako návod, jak vytvořit hodinu informatiky na téma grafy v Excelu pro žáky 6.-9. ročníků ZŠ. Průběžně se žáci zapojují a plní úkoly. Tím si ověřují a oživují nové poznatky v tabulkovém procesoru MS Excel.

Pracujeme s grafy v Excelu VY_32_INOVACE_ICT35.03 Grafy mezi tabulkami Vypracovala: mgr. Ilona Sadílková Srpen/2011

Tvorba pracovních sešitů s tabulkami na více listech Obsah Tvorba pracovních sešitů s tabulkami na více listech Součty z tabulek na zvláštních listech Tvorba různých typů grafů

Proč grafy? Základ pro přehlednou prezentaci Grafické znázornění složitých dat Jednodušší pochopení údajů

Návrh tabulky: Rozbor vašich osobních financí Úkol č.1: Vytvořte si skutečnou nebo hypotetickou tabulku vašich osobních příjmů a výdajů. Z hlavní nabídky Start vyberte skupinu Všechny programy a klikněte na zástupce Microsoft Excel. Označte buňku A1 a vepište do ní příjmy. Potvrďte klávesou enter. Do následujících buněk ve sloupci A (A2,A3,..) rozepište kategorie vašich příjmů, jako je kapesné, narozeniny,…..

Návrh tabulky: Rozbor vašich osobních financí Úkol č.2: Jakmile dokončíte List 1 přejmenujte ho na příjmy. Poté vezměte List 2 a přejmenujte ho na výdaje. Zde stejným způsobem vypište tabulku s výdaji (cestování, výlet, dárky, fast food…)

Měsíce a údaje Úkol č.3: Připravte si sloupce pro sledování pohybu peněz v jednotlivých měsících. Využijte výborné funkce excelu pro vyplnění. Do Listu příjmů i výdajů vepište do buňky B1 Leden. Nyní umístěte ukazatel myši do pravého dolního rohu buňky B1,objeví se černé znaménko“+“. Táhněte levým tlačítkem myši směrem přes následujících 11 buněk prvního řádku. Doplňte do tabulky číselné údaje za měsíce.

Přidejte součty-měsíční a celkové součty jednotlivých kategorií příjmů a výdajů Úkol č.4: Označte buňku pod sloupcem leden a klikněte na Autosum. Označte buňky, které chcete sečíst a potvrďte klávesou enter. Použijte pravý dolní roh a přetáhněte ji pod všemi sloupci a vzorec tím zkopírujete pro celý rok. Vytvořte nový list s názvem Souhrny.A2-příjmy, A3-výdaje a B1-leden…

Souhrny Úkol č.5: Do buňky B2 vložte znaménko“=„ klikněte na záložku listu příjmy a na něm klikněte na součet příjmů za měsíc leden. Stiskněte klávesu enter. Vzorec zkopírujte také pro další měsíce. Podobně přeneste do listu Souhrny také součty výdajů za jednotlivé měsíce. Získáte přehlednou tabulku se součty na jednom listu.

Jak z dat vytvořit graf? Úkol č.6: Nyní si zkuste z dat vytvořit graf. Označte data, ze kterých chcete graf udělat i s nadpisy sloupců a řádků. Dejte vložit graf, kdy se spustí průvodce grafem. Sami si vyberte typ grafu, který chcete vytvořit a vyplňte další informace o grafu. Tlačítkem dokončit uzavřete průvodce grafem a nový graf se objeví, buď jako nový list nebo jako objekt do listu, kde máte tabulku.

Bilance příjmů a výdajů Úkol č.7: Do sloupce každého měsíce přidejte buňku se vzorcem, který přičte k bilanci minulého měsíce celkové příjmy aktuálního měsíce a odečte celkové výdaje aktuálního měsíce. Vytvořte spojnicový graf, který zobrazí bilanci v průběhu celého roku.

Závěr: Vaši práci uložte jako osobní finance a pošlete na mail paní učitelky. Děkuji za pozornost… Použité zdroje: Počítač-můj přítel- sbírka www.pocitacmujpritel.cz Obrázky: http://www.google.cz/imgres?q=grafy&hl=cs&biw=1280&bih=832&gbv=2&tbm=isch&tbnid=jkMhF5YGuxuDSM:&imgrefurl=http://www.zaachi.com/cs/items/jednoduche-grafy-v-php.html&docid=SGvXozCM7atD7M&w=400&h=400&ei=1cKITrblJqmi4gTvq_nEDw&zoom=1&iact=hc&vpx=282&vpy=170&dur=1057&hovh=225&hovw=225&tx=100&ty=137&page=1&tbnh=138&tbnw=133&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:1,s:0 http://www.google.cz/imgres?q=grafy&hl=cs&biw=1280&bih=832&gbv=2&tbm=isch&tbnid=1szHUYWu8mZnVM:&imgrefurl=http://officir.ic.cz/chipop05/08/ooc_grafy.html&docid=iQhDo91Ge2hthM&w=480&h=319&ei=1cKITrblJqmi4gTvq_nEDw&zoom=1&iact=hc&vpx=166&vpy=338&dur=256&hovh=183&hovw=275&tx=178&ty=106&page=1&tbnh=113&tbnw=170&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:6,s:0 http://www.google.cz/imgres?q=grafy&hl=cs&biw=1280&bih=832&gbv=2&tbm=isch&tbnid=d-hG3oHimywq-M:&imgrefurl=http://portal.mpsv.cz/sz/politikazamest/narodni_akcni_plan/narodniplan1999/grafyatabulky&docid=e6tNXq8glEkMnM&w=575&h=432&ei=1cKITrblJqmi4gTvq_nEDw&zoom=1&iact=hc&vpx=634&vpy=480&dur=161&hovh=195&hovw=259&tx=159&ty=118&page=1&tbnh=137&tbnw=180&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:15,s:0

Didaktické poznámky Tato prezentace slouží jako návod, jak vytvořit hodinu informatiky na téma grafy v Excelu pro žáky 6.-9. ročníků ZŠ. Průběžně se žáci zapojují a plní úkoly. Tím si ověřují a oživují nové poznatky v tabulkovém procesoru MS Excel. Informační a komunikační technologie, seminář z INF, MS Excel-grafy