MODERNÍ SVĚTOVÁ PRÓZA JAMES JOYCE VIRGINIA WOOLFOVÁ MARCEL PROUST

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tematická a kompoziční složka literárního díla
Advertisements

Moderní umělecké směry 1. poloviny 20. století
SVĚTOVÁ LITERATURA 2. POLOVINY 20. STOLETÍ
Světová literatura 1. poloviny 20. století - 1
VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1760_ZEM
Rozbor uměleckého textu
Gramatika Vypravování
Sdružení Devětsil a jeho podoby
Název SŠ: Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.107/1.500/ Název projektu: Moderní škola Předmět:Český.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření:
Umberto Eco – Jméno růže
MARCEL PROUST Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Vypravování VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.11
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
JAMES JOYCE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
STRUKTURA A JAZYK PROZAICKÉHO DÍLA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_754.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
PRAŽSKÁ NĚMECKÁ LITERATURA
Vypravování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/18/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvořeníLeden.
Christian Morgenstern
SVĚTOVÁ MEZIVÁLEČNÁ PRÓZA
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.13 Název pro školu: EU ČJ 13 II Název materiálu: Karel Hynek Mácha Autor: Mgr. Barbora Baránková Vzdělávací.
Světová próza 1. poloviny 20. století
PRAŽSKÁ NĚMECKÁ LITERATURA
VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1860_ZEM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Marcel Proust Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ NERATOVICE Školní 664, Neratovice, tel.: , IČO: , IZO: Ředitelství.
VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1760_ZEM Světová meziválečná próza
VIRGINIA WOOLFOVÁ Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PRAŽSKÁ NĚMECKÁ LITERATURA 2
VELKÁ BRITÁNIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Téma: Světová próza 1. poloviny 20. století VY_32_INOVACE_142.
Téma: Světoví básníci 1. poloviny 20. století
Světová literatra mezi světovými válkami
Odraz světla Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_2.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Publicistické útvary ČÍSLO DUM VY_32_INOVACE_CJL_3,4_70 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.9 dadaismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Jitka Bradáčová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ Čj.7.Bra.16 _popis_umeleckeho_dila.
James Joyce Odysseus. James Joyce ( )  prozaik, básník, učitel  narozen v Dublinu  studoval univerzitu v Dublinu  1902 odjel do Paříže  většinu.
Starověká literatura (Opakování) ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_103 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_44
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
STRUKTURA LITERÁRNÍHO DÍLA
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Opakování učiva ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2_42
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
SUBJEKTIVNĚ ZABARVENÝ POPIS
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
JOSEF VÁCHAL DĚJINY LITERATURY
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3,4_77
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Jméno autora: Mgr. Jitka Bílková Datum vytvoření:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Národní obrození Opakování
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Transkript prezentace:

MODERNÍ SVĚTOVÁ PRÓZA JAMES JOYCE VIRGINIA WOOLFOVÁ MARCEL PROUST   Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0938 Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava MODERNÍ SVĚTOVÁ PRÓZA JAMES JOYCE VIRGINIA WOOLFOVÁ MARCEL PROUST FRANZ KAFKA Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3_41

Klasická realistická próza: DĚJ OBJEKTIVITA VYPRAVĚČE CHRONOLOGICKÁ KOMPOZICE (v menší míře RETROSPEKTIVNÍ) STANDARTNÍ JAZYKOVÉ PROSTŘEDKY REÁLNÉ PROBLÉMY SPOLEČNOSTI – snaha o jejich ŘEŠENÍ

MODERNÍ PRÓZA: MÉNĚ DĚJE – VÍCE POCITŮ, POPISŮ, MYŠLENEK SUBJEKTIVIZACE TEXTU PROLÍNÁNÍ ČASOVÝCH A TEMATICKÝCH ROVIN JAZYKOVÉ EXPERIMENTY (interpunkce, skladba) HLAVNÍM CÍLEM ŠOKOVAT, PROVOKOVAT, ZNEPOKOJOVAT (čtenář musí o problému sám přemýšlet, zaujímat vlastní stanovisko) METODA PROUDU VĚDOMÍ

JAMES JOYCE (1882 – 1941) Vyhledejte portrét

VIRGINIA WOOLFOVÁ (1882 – 1941) Vyhledejte fotografii z filmu Nicole Kidman ve filmu Hodiny Vyhledejte fotografii z filmu

FRANZ KAFKA (1883 – 1924) Vyhledejte portrét

MARCEL PROUST (1871 – 1922) Vyhledejte portrét

ÚKOL: K majáku, Paní Dallowayová, Hledání ztraceného času, K následujícím dílům přiřaďte správná jména: K majáku, Paní Dallowayová, Hledání ztraceného času, Odysseus, Dubliňané, Proces, Zámek, Proměna

ODKAZY: Literatura a zdroje: www.nekultura.cz www.filmopolis.czechian.net www.maguiregallery.com/bar www.diegomanuel.com.ar www.czech.tv Literatura a zdroje: PROKOP, V. Přehled světové literatury 20. století. Sokolov: O.K.- Soft, 2004. www.galeriechrudim.cz www.noveporte.it