Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_12_ČESKÝ JAZYK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název:
Advertisements

Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 4 – přídavná jména Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník Srpen 2012.
Procvičování podstatných jmen. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.2.2 Podstatná jména – vzory rodu ženského a skloňování Název sady:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název:
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_17_06_skloňování podstatných jmen rodu ženského Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_26_ČJ4 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Vzory podstatných jmen 6 NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr. Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Tomanová Jana NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_05- Přídavná.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Geometrická tělesa Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Autor: Mgr. Jana Kuhnová Datum : Název: VY_32_INOVACE_03_ČESKÝ JAZYK
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_09_ČESKÝ JAZYK
Charakteristika výukového materiálu
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
Přídavná jména.
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_PRVOUKA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_ČESKÝ JAZYK
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_PRVOUKA
Pády Základní škola a Mateřská škola
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_11_ČESKÝ JAZYK
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
Podstatná jména jsou slova ohebná, skloňují se.
Věta se skládá ze slov Název školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_05_ČESKÝ JAZYK
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková Téma: Procvičování podstatných jmen II.
Autor: Mgr. Dana Bednářová Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_Český jazyk
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_ČESKÝ JAZYK
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Procvičení a upevnění učiva
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Alena Dohnalová Číslo
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_ČESKÝ JAZYK
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_47_TK projekt v rámci vzdělávacího programu
AUTOR: Mgr. Jaroslava Šašinková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_20_ČESKÝ JAZYK
Skloňování vzorů podstatných jmen rodu mužského
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_ČESKÝ JAZYK
Procvičování skloňování podstatných jmen rodu mužského
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_ČESKÝ JAZYK
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_ČESKÝ JAZYK
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk, Skloňování podstatných jmen Autor:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Skloňování vzorů podstatných jmen rodu ženského
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_III.Vu_JARO_ZMĚNY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_VLASTIVĚDA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
(český jazyk pro 1. ročník)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Autor: Mgr. Dana Bednářová Datum: Název: VY_32_INOVACE_08_ Český jazyk
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Český jazyk – Skloňování podstatných jmen
Věta se skládá ze slov Název školy
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: 16.3.2012 Název: VY_32_INOVACE_12_ČESKÝ JAZYK Téma: Podstatná jména – Rod ženský - cvičení Ročník: 4. - 5. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979

ROD ŽENSKÝ CVIČENÍ

Označ správný tvar podstatného jména. Mirek se zašpinil od (barvy, barvi). Sešli jsme se u (Vltavi, Vltavy). Za (vsý, vsí) je už jen les. Krev proudí (žílami, žílamy). Vlakem jel z Prahy do (Bratislavi, Bratislavy). Napiš tu větu na (tabuly, tabuli). Ve sněhu poznal (stopy, stopi) (koroptvý, koroptví). Seděl na (židly, židli) jako zařezaný. V posledním kole závodu ji opustily (síly, síli). Měl to na (mysly, mysli).

Řešení. Mirek se zašpinil od (barvy, barvi). Sešli jsme se u (Vltavi, Vltavy). Za (vsý, vsí) je už jen les. Krev proudí (žílami, žílamy). Vlakem jel z Prahy do (Bratislavi, Bratislavy). Napiš tu větu na (tabuly, tabuli). Ve sněhu poznal (stopy, stopi) (koroptvý, koroptví). Seděl na (židly, židli) jako zařezaný. V posledním kole závodu ji opustily (síly, síli). Měl to na (mysly, mysli).

Jsou věty napsány správně? Označ. ANO - NE: Navštívil tetu v Přibyslavy. ANO - NE: V petrželi je hodně vitamínů. ANO - NE: Dodržuj zásady správné výživi. ANO - NE: Pozoroval odlétající husi. ANO - NE: V neděli jeli na výstavu pavouků. ANO - NE: Dal tulipány do vázi. ANO - NE: Přišel domů až za tmy.

Řešení. ANO - NE: Navštívil tetu v Přibyslavy. ANO - NE: V petrželi je hodně vitamínů. ANO - NE: Dodržuj zásady správné výživi. ANO - NE: Pozoroval odlétající husi. ANO - NE: V neděli jeli na výstavu pavouků. ANO - NE: Dal tulipány do vázi. ANO - NE: Přišel domů až za tmy.

Zapiš podstatné jméno a urči jeho vzor. o _ _ _ e v _ _ _ _ _ a _______ __________ o _ _ v m _ _ _v ______ _______

Řešení. o p i c e v e v e r k a růže žena o b u v m r k e v kost píseň

Doplň y, ý, i, í. za malou chvíl_, svlékl si košil_, moderní stavb_, psovité šelm_, stoleté líp_, na jedl_, za krásam_ hor, díval se na televiz_, koláč s borůvkam_, drahé perl_, žížal_ v zem_, házel koul_, uhodil se do hlav_, v krychl_, splašené kobyl_, lehnout si do tráv_, ve staré rokl_, v láhv_ je málo vod_

Řešení. za malou chvíli, svlékl si košili, moderní stavby, psovité šelmy, stoleté lípy, na jedli, za krásami hor, díval se na televizi, koláč s borůvkami, drahé perly, žížaly v zemi, házel koulí, uhodil se do hlavy, v krychli, splašené kobyly, lehnout si do trávy, ve staré rokli, v láhvi je málo vody

Zdroj: Vlastní tvorba Ilustrace: www. office. microsoft Zdroj: Vlastní tvorba Ilustrace: www.office.microsoft.com Citace: Český jazyk V SEŠITECH, TVAROSLOVÍ: PRO PRVNÍ STUPEŇ ZÁKLADNÍ ŠKOLY. Praha: Nakladatelství Fortuna, 1993. ISBN 80-7168-012-5

Anotace: Materiál lze využít k procvičení, k opakování, k upevnění a k prohloubení učiva o podstatných jménech rodu ženského (vzory podstatných jmen, pravopis koncovek, práce s chybou). Pracovní listy lze použít pro frontální práci žáků s vedením učitele, pro práci ve skupinách i pro samostatnou práci.