PŮDA Přírodověda 5.tř. Mgr. Renata Šimková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vznik půdy - půda pokrývá povrch zemské kůry
Advertisements

PŮDA 10 cm půdy se vytváří 100 let.
13.1 Pedosféra Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Zeměpis Autor: Mgr. Lenka Hrdá Pedosféra.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
PŮDY Nauka zabývající se půdami = PEDOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Tomáš Sobotka. Dostupné z Metodického portálu.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Pedosféra Řecky Pedon = půda  Půda vzniká z mateční horniny zvětráváním  Chemické  Mechanické  a působením organismů  Živočichové  Rostliny  Mikroorganismy.
HYDROSFÉRA VY_32_Inovace_11 TR-1 Mgr.Ivana Trčková ZŠ a MŠ Nedašov.
VODA, VZDUCH - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_EK02 Název školy Církevní střední odborná škola Bojkovice Husova 537, Bojkovice
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_12_JF
Přírodověda – 5. ročník, Půda
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
VNĚJŠÍ GEOLOGICKÉ DĚJE
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: NEŽIVÁ PŘÍRODA
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E – Př4 – potravní vazby
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
ZEMĚPIS - 6. ročník Pedosféra
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6C_01
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
CHARAKTERISTIKA HORNIN A NEROSTŮ
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Člověk a jeho svět 4. ročník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_15_ZEMĚPIS
Základní škola Lednice Břeclavská 510
VY_52_INOVACE_11_ Rostliny v rybníku a okolí
Různé podmínky života na Zemi
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu
PŮDY – 2.ČÁST Název : VY_32_inovace_05- PŘ – PŮDY -2.ČÁST
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
půdy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Ochrana lesa Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
TÉMA: Výrobky a přírodniny
Název školy: Základní škola Městec Králové
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Půdní obal Země = pedosféra Pedologie = věda o půdě
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
Abiotické podmínky života.
Prezentace – výklad učiva
Chráníme přírodu Škola: SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hulejová VY_32_INOVACE_19_CHRÁNÍME PŘÍRODU_HULEJOVÁ Člověk a jeho.
Pedosféra = půdní obal země.
LES Les hraje v životě každého člověka důležitou roli.
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Tvoří pedosféru, studuje ji pedologie
DUM_009_ / VYDMUCHOV / ĎURIŠOVÁ/ ČLOVĚK A PŘÍRODA/2012
Autor: Mgr. Zdenka Zavičáková
Usazené horniny = sedimenty
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
PEDOSFÉRA = půda na Zemi
Pedologie = půdoznalství
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_150_Ochrana půdy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Transkript prezentace:

PŮDA Přírodověda 5.tř. Mgr. Renata Šimková

VZNIK Půda – pokrývá povrch zemské kůry Vznik – zvětrávání, rozpad nerostů, hornin - působení půdních organismů

SLOŽENÍ PŮDY Humus – tmavá část Vlastní půda – zvětralé části nerostů Původní pevná hornina /nejhlubší/ - mateční Půdní voda Půdní vzduch Živé organismy

Druhy půd jílovitá hlinitá písčitá kamenitá

Hnojení půd Obohacují půdu o živiny: přírodní – kompost, chlévská mrva umělá

VÝZNAM PŮD Zdroj živin pro rostliny / ty jsou důležité pro živočichy/. Zdroj živin pro houby Úkryty pro živočichy Pro člověka – člověk půdu obdělává, pěstuje rostliny

OCHRANA PŮD Ohrožení: skládky, těžba, umělá hnojiva atd. Půda je zdroj obnovitelný, ale zničitelný. Měli bychom se o ni starat, chránit ji.

ZDROJE http://www.agroweb.cz/rostlinna-vyroba/Pudni-urodnost-klesa__s44x45401.html http://leccos.com/index.php/clanky/terrae-calcis http://www.ochranapudy.cz/?c=zprava-fao-degradace-pud-je-na-vzestupu http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=4180 http://www.keliwood.cz/aktuality/druhy-pudy-kyselost-pudy-humus-cervenec-dil-prvni http://www.ekostrazce.cz/texty/kompostovani http://absolventi.gymcheb.cz/2009/ansemot/obr_dokument.html http://www.ireceptar.cz/zahrada/uzitkova-zahrada/pestovani-brambor-na-vasi-zahradce/