Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pravěk v českých zemích
Advertisements

Keltové Doba laténská.
Území dnešní České republiky
Doba laténská v Čechách
VY _12_INOVACE_D.6.19 KELTOVÉ – 6. ROČNÍK Autor: Mgr. Renata Koprová Datum: 14. října Ročník: 6. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a společnost.
Všeználek dnes bude vypravovat o prvních obyvatelích naší země.
Doba železná Petr Machala.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Vlastivěda - dějepisná část (4. a 5. ročník) Název a číslo učebního.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Území dnešní České republiky
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Doba halštatská v Čechách
Doba železná Mladší pravěk. Doba železná Mladší pravěk.
KELTOVÉ.
6. ročník Pravěk.
KELTOVÉ velká skupina kmenů, která ve starověku obývala západní, střední a částečně i jižní a východní Evropu, vč. území dnešní ČR Potomci dnes žijí v.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_20_DĚJINY KULTURY – Umění 20.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek Autor: Marcela Ivanenková Číslo šablony: III/2 Datum: Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_Vl.4.r.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_05_DĚJINY UMĚNÍ V. – Gotika Téma:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_01_DĚJINY UMĚNÍ I. – pravěk Téma:
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_15
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ŘÍMSKÁ REPUBLIKA 510 – 27 př. n. l..
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_18
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13-10_ Laténská kultura Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_15_Keltové a Germáni na našem území
KELTOVÉ na našem území.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_05_DĚJEPIS
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Mnichovická 62, Kolín V,
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
České země v pravěku Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s nejstaršími dějinami ČR – s pravěkem.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
STŘEDNÍ EVROPA V DOBĚ ŽELEZNÉ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_02
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
KELTOVÉ.
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název školy:   Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk III. - české země-Keltové Téma: 9C_DĚ6.roč. Datum ověření: VM ověřen dne Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3215 Anotace: DUM je určen pro podporu učitelského výkladu, který vychází z učebnice pro dějepis:   VÁLKOVÁ, Veronika. Dějepis 6 - pravěk a starověk. Praha: SPN-pedagogické nakladatelství, 2006, ISBN 80-7235-337-3. Napomáhá vyučujícímu ve vizualizaci výkladu, který se tak stává zajímavější a pro žáka poutavější a tudíž i zapamatovatelnější. Z důvodu větší názornosti je uprostřed prezentace zařazen odkaz na krátké (3 min.) video o Keltech na našem území.

PRAVĚK V ČESKÝCH ZEMÍCH KELTOVÉ 1)

KELTOVÉ na našem území od poloviny 1. tis. př. n. l. až do přelomu letopočtu první pravěký národ na našem území zprávy o nich máme od Římanů, kteří sice žili ve stejné době, ale již ve starověku stát písmo

Písemné zprávy známe od Římanů Nejvíce od státníka Gaia Iulia Caesara, který napsal dílo „Zápisky o válce galské“ Římané říkali Keltům Galové

Původ Keltů Pravlastí je oblast jižního Německa a východní Francie Odtud se v 5. a 4. století rozšířili do ostatní Evropy Dnes potomky Keltů nalezneme hlavně v Irsku, Skotsku a ve Walesu

v českém prostředí se nazývali Bójové a tak vznikl také název pro českou zemi – Boiohaemum (bojohémum) později označována jako Bohemia

http://www.youtube.com/watch?v=Wq2kdzve9sU

2)

Keltská společnost Tvořila tři vrstvy Druidy Bojovníky Obecný lid Druidové byli kněží, lékaři a soudci Měli velkou autoritu a úctu Nemuseli platit daně Nemuseli chodit do boje

3) 4)

Bojovníci mezi nejváženější bojovníky patřili velmoži a kmenová knížata ti si brali druidy jako své rádce Keltové byli velice bojovný národ, nejvíce bojovní byl kmen Bójů sídlící ve střední Evropě

Keltský bojovník 5)

Obecný lid obyčejní lidé, zemědělci zruční řemeslníci kováři uměli nejen železo odlévat a kovat, ale i svářet a kalit využití mnoho nástrojů a zemědělského nářadí jako první v českém prostředí používali hrnčířský kruh vysoká úroveň šperkařství první ražené mince

Keltové nikdy nevytvořili stát, ale žili v menších kmenových knížectvích

Keltská oppida Velká opevněná sídliště palisádami, příkopy atd. Uprostřed domy nejdůležitějších obyvatel – náčelníka, velmožů, druida Největším oppidem v České republice je oppidum v Závisti nad Zbraslaví Další oppida: ve Stradonicích, na Hostýně, Staré Hradisko

OPPIDUM 6)

OPAKOVÁNÍ Kdy se na našem území usazují Keltové? Od kterého národu se o Keltech dozvídáme podrobnosti? Jak tento národ Kelty nazýval? Jaký název měl keltský kmen na našem území? Jaká je pravlast Keltů? Na jaké vrstvy se dělila keltská společnost? Vyber si jednu vrstvu a stručně ji popiš. Jaký název má keltské sídliště?

Použité zdroje http://keltoman.sweb.cz/ [online]. [cit. 13.5.2012]. Dostupný na WWW: http://keltoman.sweb.cz/Hlava%20kelta.GIF MAPAGALIE.JPG. http://www.pohanstvi.net/inde.php?menu=keltoveonas [online]. [cit. 15.5.2012]. Dostupný na WWW: <http://www.pohanstvi.net/kelti/mapagalie.jpg>. DRUID_SKETCH.JPG.http://www.google.cz/imgres?q=druid&hl=cs&biw=1249&bih=595&gbv=2&tbm=isch&tbnid=vA3iOMlrS8TdmM:&imgrefurl=http://www.elfwood.com/~rachelkremer/Druid-sketch.3140297.html&docid=WaT7bHcZeSqt-M&imgurl=http://www.elfwood.com/art/r/a/rachelkremer/druid_sketch.jpg&w=600&h=916&ei=eJ6yT5DcEKaM4gTe4-TWCQ&zoom=1 [online]. [cit. 15.5.2012]. Dostupný na WWW: <http://www.elfwood.com/art/r/a/rachelkremer/druid_sketch.jpg>. IMAGES?Q=TBN:AND9GCSB3NV5QNUSJVPJSYO3UUC1C0PIOO. http://www.gamepark.cz/asterix_obelix_451452.htm [online]. [cit. 15.5.2012]. Dostupný na WWW: <http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSB3NV5qnUSJvPJsyO3uuC1C0PiOOXuJyDw3Imk22tFNUxpdICsrQ>.

5. AGENTURA A. R. G. O. http://www. argo- movie 5. AGENTURA A.R.G.O.. http://www.argo- movie.com/cz/sermiri/projekty/starovek-keltove.html [online]. [cit. 15.5.2012]. Dostupný na WWW: <http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRuin5pprvcf5HClbsjYCcE YP7qN6rjAp>. 6. DRDA a kol. http://www.pohanstvi.net/inde.php?menu=keltioppida [online]. [cit. 15.5.2012]. Dostupný na WWW: <http://www.pohanstvi.net/kelti/opidum.jpg>.

Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Použití zdroje:    VÁLKOVÁ, Veronika. Dějepis 6 - pravěk a starověk. Praha: SPN-pedagogické nakladatelství, 2006, ISBN 80-7235-337-3. Citace: Viz výše  Anotace: DUM je určen pro podporu učitelského výkladu, který vychází z učebnice pro dějepis:   VÁLKOVÁ, Veronika. Dějepis 6 - pravěk a starověk. Praha: SPN-pedagogické nakladatelství, 2006, ISBN 80-7235-337-3. Napomáhá vyučujícímu ve vizualizaci výkladu, který se tak stává zajímavější a pro žáka poutavější a tudíž i zapamatovatelnější